"Goed Vajèn ik heb een leuke rol voor je" glimlacht Sterre, de trainster. "Vertel" grinnik ik. "Oké, Laura is even Jason Derulo, dan heb je een stukje "and you whisper in my ear baby I'm yours. Dan moet jij dus zogenaamd iets in zijn oor fluisteren. Dan komt ook de camera op jullie zeg maar" "oké dat moet wel lukken" gniffel ik. "Het kan zijn dat hij z'n armen om je heen slaat maar dat weet ik niet" "komt wel goed" glimlach ik.
"Oke meiden vanaf het begin en één, twee, drie... Vajèn ik speel wel even Jason Derulo" "is prima" zeg ik snel tijdens het dansen en ik zie m'n trainster al klaar staan.
Ik draai een rondje naast haar en bij de juiste zin doe ik net alsof ik wat in haar oor fluister. "Oké heel goed Vajèn, alleen iets uitdagender en meer sexy bewegen bij hem. De rest is heel goed" ik knik en ga weer op de start positie staan. "Nu het hele liedje dames, en één, twee, drie."
"Tot morgen dames, zorg ervoor dat je op tijd bent" roept Sterre nog als we de zaal uitlopen. "Een beetje met Jason Derulo sjansen wil ik ook wel" hoor ik Laura zeggen. "Doe normaal Lau" lach ik en ik geef er een zachte duw tegen haar schouder. "Zullen we nog wat met z'n viertjes drinken? Op de show van morgen?" Stelt Roos voor, één van de andere danseressen. "Lijkt me leuk, waar spreken we af? Ik ben met de auto" "ons vaste terras?" "Prima, tot zo" ik glimlach en loop naar m'n auto.
Als ik aankom parkeer ik m'n auto en loop het terrasje op. Ik kijk even rond, maar zie één van de meiden nog niet zitten. Ik zoek een leuk plekje uit en ga op een stoel zitten.
"Hallo" "oh hey" de meiden schuiven aan en snel leg ik m'n telefoon weg. Een ober komt op ons af en pakt snel z'n boekje erbij. "Willen jullie wat drinken?" "Een cappuccino alsjeblieft" glimlach ik vriendelijk en nadat de andere ook besteld hebben loopt hij weer weg. "Hij keek naar jou Jen, ik zou z'n nummer vragen" "mmh wat?" Ik kijk Laura aan die begint te lachen. "Dat hij naar je keek" "oh nou oké, ik ben klaar met alle mannen en jongens" hoofdschuddend rol ik m'n ogen. "Hoezo?" "Oh beetje gezeik met Daley, niks bijzonders" de meiden knikken en m'n ogen vallen op m'n scherm van m'n mobiel die oplicht. Als ik Viktor zijn naam zie verschijnen klik ik snel m'n mobiel weer uit. "Heb je iets te verbergen Vajèn?" "Oh nee hoor" ik schud m'n hoofd en leg snel m'n mobiel in m'n tas. "Stiekem heeft ze toen ze in Engeland was gewoon een nummer van één van Daley zijn lekkere vrienden gekregen" lacht Roos. Lachend schud ik m'n hoofd.
"Alstublieft" de ober zet het drinken op tafel en knipoogt even als hij een briefje neerlegt. Als hij weg is kijken de meiden me nieuwsgierig aan. "Wat staat er op?" Zuchtend open ik het briefje waar een telefoon nummer opstaat. "Z'n nummer" ik leg het briefje op tafel en pak m'n cappuccino vast. "Ik zou hem appen" "nou hier" ik geef het briefje aan Laura die me even verbaasd aankijkt. "Ja zoals ik al zei ben ik er klaar mee" ik zucht even en neem een klein slokje van m'n cappuccino.
"Maar hoe gaat het met jullie vriendjes?" Ik zet m'n lege kopje op de tafel en kijk het groepje meiden even rond. "Goed hoor" knikt Laura "allebei druk maar ook wel goed" glimlacht Roos.
"Hebben jullie zin in de show?" "Ja jullie ook?" "Heel erg" lacht Roos. "Ik vind het vooral leuk om Jason te ontmoeten" glimlach ik "ja jij mag aan hem dansen" ik geef Laura een duwtje tegen haar schouder en grinnik zachtjes.
"Ja ik ga zo maar weer eens naar huis" "is goed, ik zie je morgen" glimlacht Roos. "Tot morgen meiden" ik geef ze allemaal een knuffel en loop het terrasje af naar m'n auto.
Net als ik bij m'n auto aankom zie ik Amber lopen. "Hey Vajèn" "heeey" glimlachend geef ik haar een knuffel. "Gaat het goed?" "Ja met jou ook?" "Ja ook" knikt ze. "Ik wil heel graag met je praten maar Davy wacht thuis op me" "snap ik, ik moet ook weer naar huis hoor" ze glimlacht nog snel en vervolgt haar weg. Ik gooi m'n tas op de bijrijders stoel en loop naar de andere kant om in te stappen.
Zuchtend stop ik een ovenmaaltijd in de oven. Ik ga aan de keukentafel zitten en start m'n laptop op. Ik zoek een nieuwe aflevering van Hawaii five-o op en download hem via een illegale site.
Zodra m'n maaltijd klaar is gooi ik het op een bord en ga weer achter m'n laptop zitten om de aflevering te kijken. Na nog een fruitshake zet ik m'n laptop uit en ga verveeld de op de bank zitten.
Ik kijk m'n woonkamer rond, maar ik zou niet weten wat ik moet gaan doen. Ik herinner me dat ik een berichtje van Viktor kreeg. Met een beetje tegenzin loop ik naar m'n tas waar ik m'n telefoon uithaal.
Viktor: hey Vajèn, weet je nog steeds zeker dat het zo beter is?
Ik: ja, ik wil Daley niet verliezen, sorry
Zuchtend leg ik m'n telefoon weg. Kan hij me niet gewoon met rust laten? Hij doet dit vast achter de rug om van zijn vriendin. Wat een klootzak.
JE LEEST
Backstage (voltooid)
FanficIk ben Vajèn Blind en ben het tweeling zusje van Daley Blind. Ik ben professioneel danseres en dans bij veel grote sterren op het podium. Met voetbal hou ik me niet zo bezig. Daley woont in Engeland maar we hebben veel contact. Bij een optreden kome...