17

1.2K 39 2
                                    

Samen met Joan en Jasper loop ik de kerk in. Het is heel mooi aangekleed en ik kijk m'n ogen uit. We worden naar onze plek geleid door een man. Joël staat al in het altaar met een grote glimlach.

Zodra iedereen zit gaat de muziek aan en komt een beeldschone Naomi aan de hand van haar vader de kerk in. Joël zijn glimlach is alleen maar groter geworden. Trots kijkt hij naar Naomi die bij hem in het altaar gaat staan.

Zodra het ja-woord is gegeven lopen we achter Joël en Naomi naar buiten. Ik stap bij Joan en Jasper in de auto en we rijden achter de bruid's auto aan naar de feestlocatie.

"Hoe zijn je afspraakjes met Viktor eigenlijk afgelopen?" Joan kijkt me nieuwsgierig aan. "Slecht" zucht ik "hoezo? Was Viktor niet leuk?" "Jawel, maar van Daley mag het niet en hij heeft een vriendin" "Viktor een vriendin?" "Ja dat zei Daley" knik ik. "Wacht ik ga het wel even vragen aan Jasper. "Nee niet doen, Joan kom terug" ik rol m'n ogen als ik zie dat ze Jasper aantikt.

"Hij heeft geen vriendin man" "maar Daley..." "Hij wilt gewoon niet dat jullie samen zijn" onderbreekt Joan me. "Kom op, ga een praatje met hem maken" "nee Joan, dan stel ik Daley teleur."

Na een tijdje zie ik dat Jasper en Viktor onze kant oplopen. Ik kijk om me heen en zie dat Amber en Naomi druk bezig zijn. "Kom wij gaan eens even dansen" glimlacht Jasper en hij neemt Joan mee. Ik zucht en kijk ongemakkelijk om me heen.

"Dus je dacht dat ik een vriendin had?" "Eh ja, Daley zei het" ongemakkelijk kijk ik naar de grond. "Als Daley niet wilt dat we een relatie krijgen kunnen we wel vrienden worden toch?" Ik kijk Viktor aan, zijn ogen zoeken de mijne en zodra ze elkaar gevonden hebben kan ik geen nee meer zeggen. "Ja, ja dat kan wel" "zullen we dansen?" Ik knik en pak zijn uitgestoken hand uit.

Zodra we de dansvloer oplopen heb ik al spijt. De openingsdans heeft pas net plaatsgevonden en dat betekent dat er nu nog steeds een rustig liedje op staat. Zijn armen legt hij om m'n heupen. Hij trekt mij wat dichter tegen hem aan en een beetje ongemakkelijk leg ik m'n armen om zijn nek. "Van wie heeft Daley eigenlijk gehoord dat wij twee keer wat gingen eten?" Vraagt hij uit het niets. "Ik heb geen idee, heb jij het tegen iemand verteld?" "Nee volgens mij niemand" "misschien heeft iemand ons gezien" zucht ik, hij knikt en kijkt me aan. We kijken in elkaars ogen, maar zodra ik merk dat Viktor steeds dichterbij komt met z'n gezicht kijk ik de andere kant op. Met zijn hand duwt hij m'n hoofd op zijn schouder en zo dansen we verder tot het liedje stopt.

"Wil je wat drinken?" Ik knik en Viktor loopt naar een soort van barretje. Als ik Amber zie kijken wenk ik haar en glimlachend loopt ze op me af.

"Lekker gedanst?" "Amber" zucht ik "ik wil Daley niet teleurstellen" "hoezo zou je Daley teleurstellen?" "Dat leg ik wel uit als Naomi er ook bij is" ze knikt en dan komt Viktor er al weer aan. "Alsjeblieft" "dankjewel" ik pers er een glimlach uit en pak het glas aan.

De rest van de avond heb ik Viktor een beetje vermeden. Ik was vooral bij de meiden te vinden. Bij de jongens uit het team heb ik ook nog even gestaan. Ik plof op een stoel neer naast Joël en kijk de lege zaal rond. Alleen Viktor, Joan, Jasper, Amber, Davy, Joël en natuurlijk Naomi zijn er nog.

"Hoe gaat het tussen jou en Vik? Hij praat er niet over" fluistert Joël zachtjes "we zijn vrienden, Daley wilt het sowieso niet" "ik heb altijd al geweten dat Daley een moeilijk mannetje is, ik weet nog wel vroeger toen er zo'n jongen op z'n kop kreeg door Daley" lacht Joël. "Ohja ja dat herinner ik me wel" zeg ik ongemakkelijk. "Hey ik heb wat gemist denk ik, vertel eens" nieuwsgierig komt Davy erbij zitten en al snel zit iedereen, inclusief Viktor, in een cirkel.

"Oké Vajèn ik denk dat jij moet beginnen, dan zeg ik daarna wat er altijd in de kleedkamer werd gezegd als Daley er niet was" "dat weet ik zelf niet eens maar oké, ik begin" knik ik. "Nou ik was 15 en er was een jongen, ik weet niet meer hoe hij heet maar hij was net 16." Iedereen knikt even en ik begin weer met vertellen. "En eh ik heb dus met hem m'n eerste zoen gehad" "nawh vind je dit ongemakkelijk?" Grinnikt Naomi "eh ja een beetje" lach ik. "Maar oké toen gingen we een keer doen durf of de waarheid doen met nog een paar mensen. Toen werd er aan mij gevraagd of ik al was ontgroend dus ik zei ja. Toen werd Daley boos en vroeg hij wie het was, dus ik zei iemand uit m'n klas."

"Oké ik zat dus in een hoger team dan ik eigenlijk hoorde en ze hadden het dus heel vaak over jou. Ze vonden je wel aantrekkelijk door je krullen enzo" "dat is ook zo" glimlacht Naomi lief. Ik kijk haar dankbaar aan en draai m'n gezicht weer naar Joël die verder verteld.

"Op een dag vertelde die ene jongen dat hij jou dus had ontgroend en daar was hij trots op, toen kwam Daley en schreeuwde wat heb jij gedaan? Toen waren de rapen gaar. Daley ging helemaal uit zijn plaat. Ik vond het stiekem wel grappig. Toen wou hij dat jij en die jongen nooit meer samen waren en waarschuwde hij iedereen." "Oké toen kwam Daley boos bij mij, hij zei dat hij teleurgesteld in me was omdat hij me vertrouwde. Toen heeft hij me gezegd dat ik nooit meer alleen mocht zijn met een jongen die bevriend is met Daley of een teamgenoot van hem is. Later kwam die jongen en zei hij dat hij spijt had dat hij het in de kleedkamer had gezegd en bood hij z'n excuses aan. Daarna heb ik hem bijna nooit meer gezien. En als ik dan ook maar één minuut alleen was met een jongen kwam Daley er al bij staan." "Pfff jeetje hoe bedoel je beschermend, ik zou gek worden als ik zo'n broer had" zucht Amber.

"Vajèn ga je mee?" Jasper kijkt me vragend aan "ja ik ga mee" glimlach ik. "Ik kan je ook wel thuis brengen" glimlacht Viktor "dan hoeft Jasper niet om te rijden" "als Vajèn dat wilt vind ik het goed" knikt Jasper "mij maakt het niet uit" "ik breng je wel thuis" "oké, fijne avond nog" Jasper geeft me een korte knuffel en daarna sluit ik Joan in m'n armen. "Komt goed" fluistert ze, ik glimlach zwakjes en kijk ze na.

"Zou ik je zo thuisbrengen Vajèn?" Vraagt Viktor lief "ja is goed" knik ik. Als ik opsta trek ik snel m'n jurkje goed en stap in de armen van Joël. "Niks raars doen hé?" "Wat verwacht je wel niet van me?" "Gewoon zekerheidje" knipoogt hij. Ik schud lachend m'n hoofd en sla m'n armen om Naomi heen.

Als een echte gentleman houdt Viktor de autodeur open en laat mij instappen. Zodra ik zit gooit hij de deur dicht en loopt naar de andere kant. Hij start de auto en rijd richting mijn huis.

"Bedankt voor het thuisbrengen Vik" glimlach ik als we voor mijn huis staan "graag gedaan" hij glimlacht naar me en snel geef ik hem een kus op zijn wang. "Ik zie je wel weer" "ja vast wel" ik stap de auto uit "wil je nog wat drinken?" Vraag ik voordat ik de deur dichtgooi. "Is goed, ik parkeer even snel de auto" ik knik en gooi de deur dicht.

Ik maak de voordeur vast open en loop door naar de woonkamer. Ik werp snel een blik op de klok en zie dat het half twee is.

"Had je eigenlijk drank op?" "Paar biertjes hoezo?" "Dan mag je niet rijden Vik ik bestel straks wel een taxi voor je, maar goed wil je wat drinken?" "Doe maar een biertje" glimlacht hij. Ik knik en loop naar de keuken waar ik een biertje en een wijntje inschenk.

Na nog een aantal drankjes legt Viktor zijn hand op m'n bovenbeen. "Je bent echt mooi Vajèn" "jij ook Vik" giechel ik. Hij drukt zijn lippen op de mijne en met mijn hand ga ik door zijn haar.

Wat doet Vajèn nou? 😪

Backstage (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu