"Vajèn wakker worden" langzaam doe ik m'n ogen open en zie het blije gezicht van Daley boven me hangen. "Hoe laat is het?" "Negen uur" "ik kom eraan" hij knikt en loopt de kamer uit. Ik stap m'n bed uit en doe even snel wat kleren aan.
"Goeiemorgen" glimlach ik vriendelijk als ik Candy zie zitten. "Goeiemorgen" ik plof naast haar neer en pak een broodje uit de brood mand. "Zin om te trainen?" "Jawel, optreden zelf is natuurlijk veel leuker" Candy knikt begrijpend en typt wat op haar laptop.
-
"Vajèn ben je klaar?" "Ik moet m'n haar nog doen" "oh echt? Ik dacht dat je dat al gedaan had" beschaamd kijkt Daley me aan. "Nou lekker dan" lachend ga ik voor de spiegel staan die aansluit op de logeerkamer. "Ik ga vast naar beneden, kom je als je klaar bent?" "Is goed" knik ik."Thanks voor de lift Daley" "graag gedaan, succes" "jij ook" ik gooi de deur dicht en loop het gebouw in. Ik begroet wat mensen die ik nog ken van eerdere repetities en loop naar de zaal waar de andere meiden al staan.
-
"Oké lekker getraind meiden, tot morgen zorg dat je op tijd bent" "komt goed" ik geef alle dansers en danseressen een knuffel en loop richting de uitgang als ik een belletje van Daley krijg. "Met Vajèn" "hey met Daley, ik wou even vragen of je een taxi zou kunnen nemen, het duurt allemaal iets langer in het ziekenhuis" "natuurlijk, gaat alles wel goed?" "Ja, we moesten wat langer wachten, maar ik spreek je straks wel" "is goed doei." Ik hou een taxi aan en geef Daley zijn adres door.Als ik aankom geef ik de chauffeur zijn geld en loop het huis in. Als ik zie dat het al vijf uur is besluit ik maar alvast te koken. Ik bekijk even snel wat ze in huis hebben en besluit maar een pasta te maken. Daley was altijd gek op m'n pasta's.
"Oh wat ruikt het lekker" hoor ik Candy zeggen als de voordeur opengaat. Ik grinnik zachtjes en roer nog een keer door de pan met pasta heen. "Goed bezig, krullenbol" ik kijk achter me en zie Daley glimlachend kijken. "Hoe was het in het ziekenhuis?" "Ja wel goed, alles gaat goed met de baby" "mooi" glimlach ik. "Moet ik nog ergens mee helpen?" "Nee hoor, ga maar met z'n tweeën op de bank zitten" ze knikken en snel maak ik de tafel gezellig.
Ik loop naar de woonkamer waar Daley en Candy heel gezellig zitten. "Eten" glimlach ik. "We komen eraan" ik knik en loop weer naar de keuken. Ik zet de pannen op tafel en met z'n drieën schuiven we aan.
Nadat Daley en ik de afwas hebben gedaan lopen we naar boven waar we ons apart omkleden. Uit m'n tas pak ik m'n witte bikini. Als ik hem aanheb loop ik met een handdoek naar beneden waar Daley al klaar staat in z'n zwembroek. "Kom dan maak ik even een foto" glimlacht Candy "ga jij er niet in?" Ik ga naast Daley staan en sla mijn arm om hem heen. Hij doet hetzelfde en beide glimlachen we naar de camera. "Nee, ik moet nog even wat dingen regelen bij een vriendin, misschien als ik terug kom en jullie zitten er nog in" ik knik en stap de jacuzzi in. "Dit is zo lekker warm" "lekker temperatuurtje eh?!" Grijnst Daley. "Heerlijk" glimlach ik, "doe je je haar niet vast?" "Nee geen zin in" grinnik ik. Daley slaat zijn arm om m'n nek als ik een flits zie. "Sorry, ik maakte een foto, ik stuur ze wel door naar jullie" "is goed" lach ik.
"Zullen we een film ofzo kijken?" "Hoe wil je dat gaan doen?" "Met een tv" lacht Daley. "Ja welke tv" hij begint te grijnzen terwijl hij op een knopje klikt. Er verschijnt een tv en met opgetrokken wenkbrauw kijk ik hem aan. "Doe maar luxe" "hoe moet ik het anders volhouden?" "Ik dacht dan zit je hier s'avonds lekker romantisch met Candy maar nee meneer gaat tv kijken" Daley begint te lachen en zet de tv aan. "Verwacht maar niet dat mannen romantisch zijn, ze kunnen heel soms romantisch zijn maar geloof me, negen van de tien keer niet." Ik laat de woorden tot me doordringen terwijl Daley een film opzoekt.
"We kunnen ook voetbal kijken" met een meen-je-dit-serieus-blik kijk ik hem aan. "Niet?" "Nee, ik ben blij dat ik er niet zoveel mee te maken heb. Ik bedoel het is leuk, maar nu even niet" "ik snap het."
Als hij een film heeft opgezet zakt hij nog iets meer naar beneden en trekt mij mee. "Waarom zet je die tv zo hard?" "Omdat we gaan relaxen" hij drukt weer op een ander knopje waardoor de bubbels aangaan. Mijn hoofd leg ik tegen zijn arm die achter mij langsgaat. Hij trekt mij wat dichter tegen hem aan en legt zijn hoofd tegen de mijne. "Daley?" "Mmh" "je moet je scheren, je baard prikt tegen m'n slaap" "nee" ik rol m'n ogen en richt me op de film.
"Vajèn? Zeg is eerlijk, heb je al een leuke jongen ontmoet?" "Genoeg" zucht ik. "Oh? En je verteld me niks?" "Ik heb toch niks met ze" grinnik ik. "Owh, maar als je wel iemand hebt moet je het echt zeggen hoor" "jaja" lach ik, maar eigenlijk kan ik wel huilen. Ik wil wel eerlijk zijn, maar ik kan het niet.
JE LEEST
Backstage (voltooid)
FanfictionIk ben Vajèn Blind en ben het tweeling zusje van Daley Blind. Ik ben professioneel danseres en dans bij veel grote sterren op het podium. Met voetbal hou ik me niet zo bezig. Daley woont in Engeland maar we hebben veel contact. Bij een optreden kome...