"Hey Vajèn" ik kijk om en zie de andere danseressen staan. "Hey meiden" ik glimlach en kleed me snel om. "Zin in?" "Oh ja hoor, in dansen heb ik bijna altijd zin" ik grinnik en doe nog snel m'n krullen in een knot.
"Goed dames voor de show krijgen jullie hakken aan dus de volgende training gaan we daarop dansen. Neem dus hakken mee. Bij de show krijg je hakken en waarschijnlijk krijgen jullie een normale lange broek aan met alleen een zwart colbertje" we knikken met z'n vieren en gaan weer verder tot we al heel veel pasjes onder de knie hebben.
Na een zware training stap ik in m'n auto en rij naar m'n huis waar ik snel onder de douche stap.
M'n natte krullen doe ik weer in een knot en kleed mezelf snel aan. Na een beetje make-up pak ik m'n auto sleutels en rij naar de afgesproken plek.
"Hey pap" "hey meisje" ik geef m'n vader een knuffel en ga tegenover hem zitten in ons favoriete restaurant. "Hoe gaat het?" "Goed met jou?" "Ook goed" "lukt het een beetje met het Nederlands elftal?" "Ja hoor" hij glimlacht en al snel komt er een ober.
"Hoe gaat het met het dansen?" "Goed, vanochtend weer lekker getraind" "ging het een beetje goed?" "Ja ik vond van wel" ik glimlach en neem een hap van m'n broodje.
"Kom je ook kijken naar de wedstrijd van oranje?" "Ik moet even kijken, misschien heb ik een optreden" m'n vader knikt en blijft me aankijken.
"Pap waarom kijk je zo?" "Is er iets met je? Heb je een speciaal iemand ontmoet ofzo?" "Nee hoezo?" Ik begin een beetje te lachen omdat het best dom klinkt. "Ik weet niet, je bent anders. Als er iemand in je leven is gekomen kun je dat gewoon zeggen hoor" hij pakt m'n hand en kijkt me serieus aan "pap er is niemand ik meen het" "zeker?" Hij trekt zijn wenkbrauwen op waardoor ik moet lachen "zeker" knik ik.
"Is alles naar wens?" Een mannelijke ober staat aan onze tafel en kijkt ons vragend aan "ja dankjewel" glimlach ik. De ober knikt en voordat hij zich omdraait geeft hij me snel een knipoog. Glimlachend blijf ik hem aankijken tot hij wegloopt.
"Wat was dat Vajèn?" "Niks pap" grinnik ik "ik ben zelf een jongen geweest, ik weet wat het mannelijke geslacht met knipogen bedoelt" "papa stop" "oké oké" hij begint te lachen en gaat met z'n hand door de paar krullen die er op zijn hoofd zitten. "Wat voor een man zoek je dan?" "Pap dit is niet echt een onderwerp waar ik het met jou over hebben wil" "ik maak maar een grapje meisje" grinnikt hij. Ik zucht opgelucht en drink de laatste paar slokken koffie op.
"Hoe bevalt je nieuwe auto?" "Ja goed, ik ben jou en mam nog steeds heel dankbaar" m'n vader glimlacht tevreden. Voor de show met Robin waar ik moest dansen kreeg ik alvast voor m'n verjaardag een nieuwe auto van m'n ouders. Het is een grijze Mercedes-benz. Niet de grootste auto maar goed genoeg. M'n oude was echt aan vervanging toe maar ik had niet zoveel tijd om naar de autodealer te gaan.
"Leuk dat Daley en Candy een kindje verwachten eh?!" "Ja, ik ben heel blij voor ze" glimlach ik. "Je moeder vond het ook helemaal te gek" "snap ik, je wordt opa pap" ik grinnik bij de gedachte en pap zelf begint moeilijk te kijken. "Ja dat is wel even een dingetje, ik voel me gelijk een stuk ouder" "je bent ook niet meer één van de jongste" "achja ik moet blij zijn dat ik oud kan worden" ik knik en dan gaat m'n telefoon.
"Hallo met Vajèn" "hey met Daley, is pap bij je?" "Ja, wil je hem hebben?" "Ja graag, hij neemt niet op" het klinkt serieus dus snel geef ik m'n telefoon aan m'n vader.
"Hallo met Danny" .... "Ja komt goed jongen" lacht m'n vader na een korte stile "nee nee ik snap het" ... "Ja ik zie je snel weer doei" lachend hangt hij op en afwachtend kijk ik m'n vader aan. "Niks bijzonders schat" ik rol m'n ogen en pak m'n telefoon aan.
"Ik ga maar weer naar huis, ik moet nog veel dingen doen" ik knik en m'n vader roept er een ober bij. "De rekening graag" "komt eraan" de ober knikt en loopt gelijk weg.
Nadat m'n vader betaald heeft geef ik hem nog een knuffel en loop naar m'n eigen auto. Op de terug weg zing ik hard mee met de radio. Dat is een dingetje wat wel eens vaker kan voorkomen als ik alleen in de auto zit. Onderweg bedenk ik wat ik ga eten en al snel kom ik aan bij m'n huis.
Ik pak een stapel folders die in de gang liggen en loop door naar de keukentafel waar ik ze neerleg. Ik stop een kant en klare maaltijd in de oven als ik zie dat het al half zes is. Zodra die klaar is ga ik aan tafel zitten waar ik ondertussen door wat folders heen blader. Eerst kookte ik altijd voor mezelf elke dag, maar aangezien ik toch alleen eet en ik altijd te veel eten maak. Koop ik nu gewoon kant en klare maaltijden. Het is precies genoeg voor mezelf en als ik weet dat er iemand komt eten kook ik gewoon zelf.
Eerst bleven Daley en Candy heel vaak eten maar dat gaat niet meer zo heel makkelijk nu. Ook al is Candy wel vaak ik Nederland te vinden, maar dat zou wel minder worden aangezien ze zwanger is.
JE LEEST
Backstage (voltooid)
FanfictionIk ben Vajèn Blind en ben het tweeling zusje van Daley Blind. Ik ben professioneel danseres en dans bij veel grote sterren op het podium. Met voetbal hou ik me niet zo bezig. Daley woont in Engeland maar we hebben veel contact. Bij een optreden kome...