11-Sürü Nedir? Alfa ile Sohbet

356 17 7
                                    

Dareskanın Nani dediği oğlanın Kurt olması daha doğrusu kendisini öyle nitelendirmesi ve üstüne, sürünün Alfası yani lideri olduğunu söylemesi fazlasıyla ilgimizi çekmişti. Cadı olmak bize fazlasıyla normal gelirken kurtların olduğunu öğrenip garipsemek de ayrı bir ironi. Naniyle aramızda bir bağ oluşmuştu güveniyorduk birbirimize. Cadılar ve Kurtların dostluğu bunu söylemek bile fazlasıyla heycanlandırıyordu bizi. Merakımız yeterince fazlaydı. Bilmediğimiz yeni şeyler öğrenmek yeni bir aleme girmek rüya gibiydi. Nani, Dareska ve Ben Avaloy denizinin kenarındaki bir bara gittik. Sürü ve kurtlar hakkındaki şeyleri öğrenmek ve sohbet etmek için.
Sorularımız sohbet şeklinde olsada daha rahat anlaşılabilmesi için soru cevap şeklinde söyleşi gibi anlatmayı tercih ediyorum.

Sürü ne anlama geliyor? Sürü sizin için ne? Sürü nasıl oluştu?

-Sürü, birbirine destek olan, eksiklerini tamamlayan, her şekilde birbirlerini koruyan, birbirini motive eden, hayatın sillesini yemiş, zor şeyler yaşamış kişilerin hayatta bi amaç edinmesi için kurulmuş bir arkadaşlık. Daha çok aile gibi. Bazıları çete desede çete falan değiliz. Sadece aramızdaki bağa en uygun tanım sürü. Hemde kendimizi kurtlara benzetiyoruz. Avlanırız tabi kurda dönüşüp ceylan kovalamıyoruz :D Av bizim için bir amaçtır. Bir amaç belirleyip o amaca ulaşan avlanmıştır.
Gerçi bizim avdan kastımız sen anlamışsındır zaten (ikimizde aynı anda söyledik) "Kızlar" Hemde sürü ismi sonraları kondu ama çok öncesindende sürüdekilerle dostluğum vardı. Ta lise yıllarımda bile böyle bi sürü fikri aklımda vardı.

-Bizim Cadılarda da Coven deniyor sizinkine sürü dendiği gibi. Sürüyle ilgili anlattıklarınıza çok benziyor ama tam aynı denemez. Mesela bizde herkes kendi hayatını yaşar destek olsak bile hayatına müdahale etmeyiz. Herkes kendi yolunu çizer kendi tecrübelerini edinir. Hemde sizdeki sürü anlayışından çok daha eskilere gidiyor cadılık. Belki yakın tarihteki orta çağ cadılarını ve engizisyon mahkemelerini biliyorsunuzdur. Şuanda Uluslararası Cadı Fedarasyonu var. Yani devletlerin bile kabul ettiği bir şey.

-Vay be! Tamam o zaman ben bir şey sorayım. Bu cadılık bi inanç falan mı?

-Aslında şuan Cadı tanımını Paganizm temelli olan Wicca dini mensupları kullanıyor. Hatta wiccanlara modern cadı deniyor. Ve cadılığı bir din olarak görüyorlar. Çoğunluklada böyle biliniyor. Ama cadılık o kadar basite indirgenecek daraltılacak bi kelime değil. Çünkü cadılar her inançtan dinden olabilir. Aslında amaç aynı kainatı tanımak. Doğayı tanımak. Varlığı ve hayatı sorgulayıp gerçeklere ulaşmak. Tabi bunun yanında kendi hayatımızında kontrölünü elimize alıyoruz. Ama yaparkende dengeyi sağlamamız gerekiyor. Yaptığımız büyüler dengeyi bozmamalı kainatla uyum içinde olmalı.

Alfayı nasıl seçiyorsunuz? Dövüşmüyorsunuz değil mi? :D

-Ahahaha yok o kadar da değil :D Satranç oynuyoruz. Sürüden birisi bana meydan okursa satranç oynarız. Oyunu kazanan Alfa olur. Yani Alfanın sahip olması gereken özelliklerden biri strateji yeteneği.

-Bizde ise kişinin bilgisi,tecrübesi,yeteneği önemli. Biz genelde Rehber, Üstad, Hoca gibi tanımlar kullanıyoruz. Tam bi Lider denemez. Hemde birden fazla coven var. Herkes kendi yaşadığı bölgedeki coveni tercih ediyor. Bi covenin Hocası diğerinden bilgili olabilir.

-Herhalde sizdeki meydan okumalar bizimkinden çok daha tehlikeli olur. Birbirine büyü yapmalar falan :D

-Evet en büyük korkumuz bu yoksa ölüme kadar gider. :D

Biz Cadılar olarak gizliyiz kendimizi açıklamayız. Malum zaten büyü yapıyoruz desek direk kafir damgası yiyoruz. Peki sürü gizlimi?

-Hayır değil. Zaten biz uygun bulduğumuz insanlara yakın çevremize anlatırız sürüyü, katılmaya teşvik ederiz. Her renkten insana ihtiyacımız var. Hatta bi olay anlatıyım Sürü olarak devamlı gittiğimiz cafe tarzı bi yer var oraya gittiğimizde bizi görenler "Ooo kurtlar geldi!" Diyor. Bazıları bizi ülkücülükle bağdaştırıyor kurt dendiği için ama ülkücü değiliz kesin bi siyasal düşüncemiz yok. MHP li falan değiliz. :D

Dareska'nın GünlüğüHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin