Nästa morgon vaknade jag av mitt alarm skrek på mig. Jag tryckte bara på snooze och låg trött kvar i sängen ett tag med min blick riktad upp emot taket. Jag drog trött mina händer över mitt ansikte när jag tänkte på gårdagen. Jag hade spenderat hela kvällen med att fundera på det som Harry sa. Om hur Jace inte brydde sig ett skit om mig och hur Rose aldrig var något annat än elak. Jag försökte hela tiden att intala mig själv om att han inte visste någonting, men tanken kunde inte låta bli att stanna kvar i mitt huvud.
Jag kände mig ovanligt trött denna morgon och låg kvar i sängen lite längre än vanligt, omringad av det varma och mysiga täcket som jag helst skulle vilja tillbringa min dag med. Jag hörde hur Rose spammade mig på sms ifrån mobilen på nattduksbordet. Först tänkte jag låta henne vänta, innan jag efter ett tag tyckte lite synd om henne, så jag sträckte mig över och plockade upp mobilen från mitt nattduksbord.
'We're there in about an half hour, answer so that I know that you get it' stod det på fem olika sms. Jag skrev bara ett enkelt ja, innan jag la tillbaka mobilen. Jag reste mig sedan upp ur sängen och gick sedan över till garderoben för att göra mig redo för ännu en dag.
***
''I don't care about anything anymore, everyone can go to hell'' sa Rose i samma sekund som hon slog sig ner mitt emot mig och Taylor vid lunchbordet i mitten av matsalen. Hon muttrade något ohörbart och tittade sedan ner i sin tallrik. Hon började genast att äta utan att berätta någonting.
''What's wrong?'' frågade jag henne lite överraskat över hennes plötsliga angrepp. Hon suckade och himlade med ögonen, som om hon inte orkade förklara, men ändå började hon prata strax därefter.
''Oliver thinks I'm needy'' sa hon åt mig. Hon pausade och fnös till. ''Can you get it? Me? Needy?'' sa hon, och verkade tycka att det var skrattretande. Jag visste att vad jag än skulle säga i den situationen skulle jag bara få en arg kommentar tillbaka, så jag sket i att säga någonting alls.
''I think we should party tonight, you and me''sa hon åt mig i en suck utan att titta på mig. ''I really need to get drunk'' mumlade hon sedan. Jag hörde sedan hur Taylor svagt skrattade till bredvid mig, vilket fick både mig och Rose att rikta våran uppmärksamhet emot henne.
''We're only in ninth grade, to get drunk isn't a solution for someone in our age'' sa hon åt henne. Rose ignorerade henne helt och riktade sin blick emot mig.
''Are you coming?'' frågade hon mig med en trött ton som var helt tom på entusiasm. Jag skakade bara svagt på huvudet.
''No, I don't feel like partying tonight'' sa jag på grund av massor av anledningar. Men mest av allt att jag vägrade att träffa Harry igen. Jag vägrar få höra ännu en gång om hur han förklarar för mig om hur mitt liv ser ut. Dock skulle jag gärna vilja få reda på om han bränt upp bilderna på mig än.
''Yes, you do, you're coming with you, or else, I will tell Jace that you were on Noah's party'' sa hon irriterat åt mig.
''You're really rude, you know that?'' sa Taylor åt Rose bredvid mig. Jag hade bara tappat min haka, då jag inte förstod varför hon ville göra så emot mig. Rose ignorerade det Taylor sa och reste sig upp ifrån bordet med sin tallrik medan hon fortfarande tuggade mat i munnen och försvann sedan bort i matsalen.
***
en kvällen var det bara jag och min bror hemma. Båda våra föräldrar jobbade sent, och vi spenderade kvällen mest med att titta på serier på tv:n, innan jag sedan hade sagt åt honom att jag skulle sova över hos Rose. Jag hade dragit på mig en rutig skjorta, ett par jeans och converse, innan jag sedan hade gått ut igenom dörren. Han hade först insisterat att köra mig, då det var otroligt mörkt ute, men jag hade bara tackat nej och dragit därifrån så fort som möjligt.
YOU ARE READING
His Kingdom ›› h.s
FanfictionHarry visste allt som gick att veta om Skyler. Han visste när hon gick upp på morgonen, när hon lämnade huset, när hon slutade skolan och när hon gick och la sig på kvällen. Han kunde alla hennes vanor utantill och kunde enkelt räkna upp alla hennes...