Jag låg i vardagsrumssoffan medan jag stirrade in i tv på någon billig dokusåpa. Jag hade skickat iväg Taylor för att köpa lite snabbmat till oss, medan jag inte kunde låta bli att tänka på Harry.
Jag hade nog aldrig riktigt tänkt på att jag faktiskt höll på att förstöra ett framtida äktenskap mellan två personer. Det var otroligt själviskt och inte min typ av grej att göra, men på något sätt så hade Harry gjorde mig alldeles blind, vilket skrämde mig.
Jag tänkte också på Rose som aldrig verkar uppskatta Harry tillräckligt mycket. Uppskatta de saker han gör för henne, och det faktum att han stannade kvar efter att hon varit otrogen emot honom.
Men när jag tänker efter har väl jag aldrig heller riktigt uppskattat honom som han han borde bli uppskattad. Även fast jag hållit på med hans bror, druckit för mycket så hade han ändå tagit sig tiden att skjutsa hem mig och hjälpa mig upp till min lägenhet, och torkat upp min spya på golvet fast jag inte sagt åt honom.
Men samtidigt så var han galen att jaga efter mig medan han hade en tjej som han snart skulle gifta sig med, och att säga att han älskade mig istället för att spendera sin tid med att fixa upp den brutna äktenskap han har där hemma.
Dessutom älskar jag honom inte, det var bara något han fick mig att tro medan han betedde sig som han brydde sig, för ingen har brytt sig om mig på det där sättet på länge, vilket fick mig att verkligen uppskatta det. Men det var knappast kärlek, även fast han fått mig att tro det.
Jag kommer aldrig att träffa honom igen, aldrig.
Plötsligt dök Taylor upp i dörröppningen, bärandes på två pizza-kartonger och ett stort leende på läpparna. Jag hade inte ens hört att hon kommit hem.
''Are you hungry?'' frågade hon mig medan hon gick över och slog sig ner bredvid mig i soffan och la pizzakartongerna på soffbordet. Jag sänkte ljudet på tv.
''I'm starving, what did you get me?'' frågade jag henne exalterat och tog upp en av pizzakartongerna och satte den i knät. Jag öppnade då upp och möttes av en kebabpizza.
''No, that one is mine'' sa hon och greppade tag i den och började direkt att käka av den, innan jag tog upp min kartong och började att äta.
''So, how sad are you actually from a scale from one to ten?'' frågade hon mig plötsligt med munnen full med pizza. Jag suckade åt hennes kommentar och tuggade ur munnen innan jag svarade.
''I'm feeling okay, I mean, you were right'' sa jag åt henne och ryckte på axlarna, innan jag tittade ner i mitt knä. ''Harry is getting married for god's sake, who am I to ruin that?'' utbrast jag medan jag flinade osäkert efter det jag just sagt. Jag tittade sedan upp på Taylor, som stirrade medlidande på mig.
''You're a wreck, Skyler'' sa hon åt mig och suckade.
''I'm not, I'm fine and I'm feeling good, Harry didn't mean that much to me anyway, I mean, we didn't meet each other for two years, I barely know him now, and I can meet someome new now'' sa jag åt henne och ryckte på axlarna. Hon tittade på mig med en sympatiskt blick innan hon nickade svagt.
''If that's what you think, I'm going to believe that'' sa Taylor åt mig och la huvudet lite på sned. ''But if you want to talk about it, you know that I'm here, and I'm ready'' sa hon åt mig och sträckte ut med armarna. Jag nickade emot henne och log.
''I know, Taylor, I know'' sa jag tacksamt och fortsatte sedan äta. Dock så tror jag aldrig att jag någonsin kommer att bli redo att prata om Harry med någon. Det skulle göra för ont...
Resten av dagen låg jag bara på soffan bredvid Taylor och tittade på tv, innan vi båda somnade medan tv fortsatte på ljudlöst. Jag var trött och våran semester var snart över, och vi skulle tillbaka för att gå i skolan igen och jobba på den gamla vanliga restaurangen nere i centrum. Det skulle kännas skönt att äntligen få lite rutiner igen.
''Skyler...'' viskade Taylor halvsovande åt mig och petade mig på axeln, utan att öppna sina ögon.
''Yeah?'' svarade jag och tittade på henne.
''Can you turn off the tv?'' frågade hon mig tyst. Jag nickade tyst och greppade tag i fjärrkontrollen, men i samma sekund om jag skulle stänga av den så ringde det plötsligt på dörren.
''Who's that?'' frågade Taylor mig, medan hon öppnade upp ögonen och tittade på mig med ett höjt ögonbryn. Jag ryckte löst på axlarna. ''So you haven't invited someone here?'' frågade hon mig skeptiskt. Jag reste mig upp ur soffan och skakade på huvudet.
''Who would I invite?'' frågade jag medan jag osäkert skrattade till, för att försöka få det att låta lite som ett skämt. Då fick Taylor den där medlidande ansiktsuttrycket på sitt ansikte igen, och jag rusade ut i hallen. Jag bet mig i läppen och öppnade försiktigt upp dörren.
''You fucking bitch'' var det första jag fick kastat i mitt ansikte då jag möttes av Rose. Hon kokade av ilska och tittade på mig som om jag just mördat hela hennes familj.
''What-...'' frågade jag henne, men blev snabbt avbruten.
''Stay away from my husband or I'll ruin you, do you hear me?'' skrek hon åt mig med en gäll röst som gjorde ont i öron.
''Rose, I haven't done anything with Harry, we have just talked to each other'' sa jag åt henne och slängde ut med armarna. Jag visste inte hur mycket hon visste, men jag tänkte fortfarande försöka neka till det.
''Skyler, what's going on?'' hörde jag Taylor ropa ifrån vardagsrummet.
''Nothing'' ropade jag tillbaka till henne.
''Nothing? You fucked my husband, that's what's going on'' anklagade hon mig och puttade mig hårt på axeln. Jag backade ett steg ifrån henne och tappade hakan.
''What? I haven't had sex with Harry, I wouldn't-...'' sa jag åt henne, innan jag plötsligt fick en bunt med bilder upptryckt i ansiktet.
''Explain what this is then'' sa hon åt mig med lite lägre röst, men jag kunde då se hur hennes ögon blev allt mer glansiga av tårar. Jag tog emot bilderna, och tittade ner på dem.
Det var en bunt med säkert trettio olika bilder på mig, alltifrån när jag var på Rose och Harrys fest, från när jag sov i hans säng samma kväll, och när vi åt frukost tillsammans samma morgon. Jag rös när jag tittade ner på den och märkte hur min hand började att skaka.
''You must at least have done something to make you fall in love with you, because he has started to take pictures of you again''
YOU ARE READING
His Kingdom ›› h.s
FanfictionHarry visste allt som gick att veta om Skyler. Han visste när hon gick upp på morgonen, när hon lämnade huset, när hon slutade skolan och när hon gick och la sig på kvällen. Han kunde alla hennes vanor utantill och kunde enkelt räkna upp alla hennes...