Det här är näst sista kapitlet.
''Harry, oh my god, I forgot to tell you that I'm busy tonight'' sa jag åt honom och tog några få steg emot honom. Han fnös till och riktade sin blick till Chris och Taylor.
''Yeah, obviously'' sa han och slängde ut armarna. ''But we still got time now, right?'' sa han innan han drog upp ärmen på sin kostym för att skymta hans klocka.
''I'm going to eat dinner together with Chris and-...'' sa jag och kliade mig i nacken, men Harry avbröt mig.
''If you're leaving me now, Skyler, oh god, I don't know what I'll do'' sa han åt mig med låg röst och stoppade sina händer i fickorna på kostymbyxorna, och jag kunde se på honom att han menade det han sa. Jag suckade och riktade min blick ner i asfalten.
''C'mon, let's go, Skyler'' skrek Taylor plötsligt argt åt mig medan hon stod vid dörren till förarsidan. Chris stod bara där tyst och stirrade på oss båda med en öppen mun. Jag var tyst ett tag, innan jag till slut tittade upp på Taylor.
''You can go without me...'' sa jag till henne, och såg hur hennes ögon fylldes med ilskan.
''You can't be serious'' mumlade hon åt mig.
''Let's go, Skyler'' hörde jag Harry argt säga bakom mig, och när jag riktade min blick dit så hade han börjat att gå emot sin bil.
''You can't do like this'' skrek hon då jag började att gå efter honom med blicken ner i marken.''if you leave with him, then you don't need to come home tonight'' ropade hon efter mig, medan jag hörde hur hon slog knytnäven emot bilen.
''I'm so sorry'' ropade jag tillbaka till henne utan att titta tillbaka.
''Shut the fuck up, Skyler'' ropade hon tillbaka, innan jag hörde hur en bildörr smälldes igen. Jag sprang den sista biten fram till Harrys bil, och hoppade sedan in hans bil.
''You just forgot about me?'' frågade han mig när jag stängt igen dörren. Jag tittade på honom med tappad haka. ''Oh my god, Skyler, maybe this was a bad idea...'' mumlade han innan han satte i bilnyckeln i bilen.
''Don't say like that...'' sa jag emot honom och la försiktigt min hand på hans arm, men han viftade bort den och spärrade upp ögonen åt mig.
''Skyler, I'm serious, this was a stupid idea'' nästan skrek han åt mig. Jag försökte att göra mig så liten som möjligt medans jag tittade på hans utbrott. Jag kunde inte komma ihåg senast jag såg honom såhär arg. ''You should forget about me, and I should forget about you too'' sa han åt mig med lite lägre röst. Jag trodde att detta var något dumt skämt.
''What? Why?'' frågade jag honom oförstående. ''I just chose you before Taylor, doesn't that prove something to you?'' sa jag åt honom med högre ton.
''Of course, but this shouldn't-...'' försöker han säga till mig, men jag känner hur ilskan bubblar i mig.
''I just chose you before my bestfriend, and I feel horrible for it, but I just really wanted to hang out with you'' skrek jag nu åt honom och tittade på honom medan jag kände hur det började att bränna i ögonen på mig.
''Skyler-...'' sa han åt mig och försökte lugna ner mig.
''Oh god, I can't believe I were so stupid to just walk after you like this, thinking this could lead to something-...'' sa jag åt honom medan jag känner hur tårarna började att rinna ner för mina kinder.
''She wants to get married in a week'' avbröt han mig med att säga, vilket fick mig att sluta prata. Min haka föll till golvet och jag tömdes plötsligt på alla känslor jag hade.
''What? In a week?'' frågade jag honom, då jag hoppades på att jag inte hade hört rätt. Harry nickade och riktade sin blick ner i sitt knä.
''She wants a small wedding, with just our closes friends, in some church pretty far from here, she told me this when I got home from your place this morning, she wants the wedding so soon because she wants to move to a bigger house like six hours from here'' sa han till mig och stängde av bilen igen. Jag ville inte tro att det var sant.
''And you're just going to do it? Marry and move away with her even though you don't love her?'' frågade jag honom tyst. Han tittade då upp på mig och jag såg att han också hade tårar i ögonen.
''I do love her, just not in the way I love you, Sky'' sa han åt mig, och när han sa mitt namn så hörde jag hur hans röst brast. Jag riktade min blick ner i marken för att slippa se när han grät, för jag visste att jag skulle börja gråta mer då.
''After everything we've done together? When I finally dare to tell you that I love you?'' frågade jag honom tyst. Jag kände hur att sitta i den där bilen med Harry blev allt jobbigare och jobbigare, så jag öppnade upp dörren för att lämna.
''I'm sorry, Skyler'' hörde jag honom ropa då jag började att gå iväg ifrån honom på parkeringen. ''Oh gosh, I'm so sorry'' hörde jag honom gråta ifrån bilen, och hans röst i mina öron fick fler tårar att rinna ner för mina kinder.
''Skyler, please'' ropade han på mig när jag kommit en bit ifrån hans bil. Jag kunde inte hindra mig själv ifrån att kasta den sista blick på honom.
Och det var sista gången jag såg honom...
YOU ARE READING
His Kingdom ›› h.s
FanfictionHarry visste allt som gick att veta om Skyler. Han visste när hon gick upp på morgonen, när hon lämnade huset, när hon slutade skolan och när hon gick och la sig på kvällen. Han kunde alla hennes vanor utantill och kunde enkelt räkna upp alla hennes...