Kapitel 33

883 57 17
                                    

Jag stod stressat och otåligt i hallen och väntade på att Taylor så skulle bli redo för att lämna lägenheten. Jag drog försiktigt ner ärmen på min röd- och vitrandiga flanellskjorta, som jag tidigare under morgonen fått Taylor i julklapp medan vi satt och åt frukost i vardagsrummet.

''Are you coming today, Taylor? I'm going to be late because of you'' ropade jag till henne och gav ifrån mig en suck. Jag kollade ner på mitt armbandsur. Jag skulle varit där för tio minuter sen och ännu hade jag vi inte ens börjat åka än. 

''Stop whining, the makeup took a bit longer than I thought'' sa hon åt mig då hon kom hoppande ut på ett ben i hallen medan hon försökte sätta på sin ena klacksko. 

''Why spend so much time on your makeup? The girls won't care'' sa jag åt henne medan jag låste upp dörren till vår lägenhet.

''They'll be others there too, not just the girls'' hörde jag henne säga bakom mig. 'Tjejerna' brukade vi kalla våra tre andra kompisar som vi spendera mycket tid med, Keira, Brooklyn och Sophia.

''It's christmas, do you really want to spend this special day with people you don't even know?'' frågade jag henne nyfiket medan jag tryckte på knappen till hissen medan Taylor låste dörren. 

''Yeah, and that's my choice'' sa hon mig åt mig och blängde lite på mig.

''If that's what you want, then sure'' sa jag åt henne och stoppade ner min ena hand i fickan på min bomberjacka, som egentligen var alltför kall för att ha på sig i den här kylan, och drog upp en grå mössa som jag drog över huvudet. ''But just for the record, you can always come with me'' sa jag åt henne. Hon ställde sig bredvid mig.

''I know that, honey, you've already told me that twenty times just this morning'' sa hon åt mig och himlade retsamt med ögonen. Jag log emot henne.

''I just want you to feel like there's somewhere you can be tonight, now when you're parents are on vacation'' sa jag åt henne då hissen öppnade upp sina dörrar. Vi båda steg in.

''And I love you for that'' sa hon åt mig och knuffade till mig i sidan. 

''I know, I love me for that too'' sa jag åt henne och knuffade henne tillbaka. Hon höll på att ramla, men skyndade sig att luta sig emot hiss väggen.

''You can't push me when I'm wearing high heels, that could make a real damage'' sa hon gnällande åt mig.

''You should've thought of that before you pushed me first'' sa jag flinande åt henne och lutade mig emot väggen.

''Oh, how mature'' sa hon åt mig och satte sina armar i kors över bröstet. Jag härmade henne med en löjlig röst, vilket fick henne att räcka ut tungan åt mig, medan jag kunde ana ett leende på hennes röda läppar.

Det var ofta såhär vi höll på. Ibland så fick det mig att undra hur det ens kunde vara möjligt att vi båda bodde själva och var arton. Dock så var det ganska skönt att ha en kompis som var lite mer som ett syskon och som inte alltid var så allvarlig, då allt annat nu på senaste tiden inte var så lekfullt längre. 

I skolan så handlade det bara om att nu förbereda sig innan man snart skulle ut och jobba på riktigt. Jag jobbade kvällar på en restaurang där det handlade om att alla skulle få sin mat så fort som möjligt. Senare så var det ju resten av alla saker som räkningar och att alltid ha mat på bordet. Därför kunde jag inte vara lyckligare över att ha Taylor och våra andra kompisar i mitt liv.

''Okay, but back to some serious shit'' sa Taylor medan vi klev ut ur hissen. Vi började att gå emot porten. ''Owen asked me yesterday if you would come tonight'' sa hon åt mig exalterat medan det bildades ett brett leende på hennes läppar. Hon tittade på mig som om hon väntade på att jag skulle brista ut i glädje.

His Kingdom ›› h.sWhere stories live. Discover now