Kapitel 36

820 53 27
                                    

''Can you imagine how fast this year has gone?'' frågade Taylor mig medan hon applicerade mascara på hennes ögonfransar. Jag satt på toalettlocket medan jag uttråkat bläddrade igenom instagramflödet på mobilen.

''Yeah, it's crazy'' sa jag åt henne och lutade mig tillbaka. 

''I mean, wasn't it like yesterday you and I got drunk at that New Year's Eve party?'' frågade hon mig och tittade på mig igenom reflektionen i spegeln. Jag tittade tillbaka på henne och log svagt.

''Excause me, I was totally sober and you threw up on me on the way home, I can still remember the smell'' sa jag flinande åt henne medan hon himlade med ögonen åt mig.

''It's not that important to remember who did what, I just think it doesn't feel like a year ago'' sa hon och slängde ut med armarna, innan hon skruvade på locket till mascaran igen. Jag stängde av min mobil och reste mig upp ifrån toalettlocket.

''I hope you're not thinking about wearing that shirt tonight'' sa Taylor åt mig. Jag ställde mig bredvid henne framför spegeln medan hon packade ihop allt sitt smink i hennes necessär. 

Jag hade på mig den röda, lysande tröjan med renen på som jag fått av min mormor i julklapp, och det kändes minst sagt förnedrande. Att jag skulle vara tvungen att gå runt i den här förskräckliga jultröjan hela kvällen skulle bli en katastrof.

''Actually I am, and it's literally killing me'' sa jag klagande och tittade ner på den. 

''Why are you wearing it then?'' frågade hon mig undrande och tittade dömande ner på den.

''Because I promised my mother to, it's a gift from my grandmother and I'm supposed to send her a picture of me in this shirt by midnight'' sa jag åt henne. Hon flinade till åt mig och klappade mig vänligt på axeln.

''Well, good luck with getting a New years eve midnight-kiss in that shirt'' sa hon flinade åt mig innan hon vände sig om och gick ut ur badrummet. Jag lutade mitt huvud bakåt och suckade utmattat. Jag hade absolut inga förväntningar på denna kväll.

Jag och Taylor hade sedan länge planerat att gå till denna nyårsfest som en kompis till Taylor höll. Vi skulle gå dit med våra kompisar för att inviga det nya året tillsammans, precis som vi gjort året före, men då var det på en annan fest. Vi hade väl mer eller mindre planerat att det skulle bli en tradition. 

Det gick ut på att vi dansade, pratade, umgicks och drack tills klockan slog tolv på kvällen. Då var vi i trädgården tillsammans med alla andra på festen för att titta på fyrverkerier, och om man lyckats hitta någon under kvällen som man kunde kyssa under tolvslaget så blev denna stund extra speciell. Det blev bara att jag gav Taylor en försiktig kyss förra året, efter att hon kysst hennes pojkvän, såklart. Jag kunde nog inte förvänta mig något i år heller. 

***

Jag stängde av ljuset på min tröja då jag satte mig i passagerarsätet i bilen. Taylor slog sin ner i förarsätet efter att hon tagit upp sin mobil ur fickan och placerat den i mugghållaren som var mellan våra säten. 

''Is your boyfriend going to be at the party tonight?'' frågade jag Taylor medan jag stängde igen bildörren efter mig. Hon nickade åt min fråga medan hon satte i bilnyckeln i tändlåset och vred om.

''Well, he's coming a few minutes before midnight so that we can kiss, but he'll be at another party with his friends until then'' berätta hon för mig. ''A bit selfish, isn't it?'' frågade hon mig och körde ut ur parkeringen.

''No, maybe he really wants to spend this night together with his friends, and I think it's really cute of him to drive all the way to you just for a stupid kiss'' berättade jag för henne. Hon nickade.

''Yeah, I guess you're right'' sa hon och ryckte lite löst på axlarna. ''But it's not a stupid kiss, Skyler, it's a tradition'' sa hon och gav mig en varnande blick. Jag himlade med ögonen.

''Whatever it is, I just think it's lame and makes everyone without someone to kiss feel stupid'' sa jag åt henne. Hon spärrade upp ögonen en aning och kastade en kort blick emot mig.

''You're jealous, honey'' utbrast hon. Jag fnös högt till och skakade på huvudet.

''I'm not jealous, I just think it's unnecessary to make people feel alone, that's all'' sa jag och vek upp ärmarna på den fula jultröjan som hade på mig.

''I don't think people feel alone just because they haven't got someone to kiss, I mean, you don't?'' sa hon åt mig utan att släppa sin blick emot vägen. Hon hade ingen aning...

''No, but Sophia really did, and she cried and stuff'' sa jag och tänker tillbaka på förra året då jag hade behövt trösta henne då tårarna, blandat med mascara och annat smink, bara inte hade viljat sluta rinna. Dock hade hon hittat en kille som hon gick hem med i slutet av kvällen, så det hela löste sig bra.

''But that solved itself, didn't it? And what can I do about? Should I borrow out my boyfriend to someone who haven't got anyone to kiss at midnight?'' frågade hon mig flinande. Jag skrattade till.

''Yeah, maybe you should try that'' sa jag åt henne och gav henne ett försiktigt leende. Hon slog löst till mig på axeln.

''You wish'' flinade hon. Jag slog henne lite hårade tillbaka.

''Don't do that when I'm controlling the steering wheel , do you want to get us killed?'' utbrast hon åt mig. 

''I think you gonna get us killed anyway, considering your bad driving'' sa jag åt henne och slog till henne ännu en gång. Hon öppnade sin min och tittade storögt på mig.

''Well, drive this stupid car yourself then, if you're that freaking good'' sa hon och släppte sina händer om ratten. Jag kände hur jag greps av panik och kastade mig över för att greppa tag om ratten.

''What's wrong with you?'' frågade jag henne panikslaget medan jag styrde bilen. Hon skrattade till och klappade mig på huvudet.

''Apparently, my driving'' sa hon. Jag suckade högljutt, innan ett högt pling plötsligt fyllde bilen. Taylor greppade tag i sin mobil som låg i mugghållaren och tittade ner på den, medan hon fortsatte att låta mig ha kontroll över bilen utan problem. Hon tittade ner i den i några sekunder innan ett leende bildades på hennes läppar. 

''Why are you smiling like that?'' frågade jag henne undrande då jag kort kastat en blick på henne ifrån vägen. 

''Oh, nothing...'' sa hon, innan hon la tillbaka sin mobil där den legat förut och satte sina händer på ratten igen. Jag släppte lättat mina och andades ut. Jag drog mig tillbaka till min del av bilen som innan hon lutade mig tillbaka i bilstolen. 

''Oh, you know what?'' sa Taylor plötsligt förvånat åt mig. jag lyfte på ett ögonbryn och tittade undrande på henne.

''What?'' frågade jag misstänksamt. 

''We're actually going the wrong way, this isn't the way to the party'' sa hon skrattande. Hon slängde ut med armen och tittade på mig med ögonen i kors. ''I'm so clumsy sometimes'' flinade hon. Jag lyfte på ena ögonbrynet.

''Are you sure? Because you seemed pretty sure about where you were driving and-...'' sa jag, men blev snabbt avbruten av Taylor igen.

''I'm sure'' nickade hon åt mig och log. Jag tyckte att hon betedde sig otroligt konstigt, men jag struntade i att fråga.

Åh fan. Jag borde verkligen ha frågat...



His Kingdom ›› h.sWhere stories live. Discover now