Kapitel 15

968 55 5
                                    

Efter att Harry kört iväg med bilen så började jag genast att försöka hitta ut ur skogen med hjälp av ficklampan. Rädslan steg mig upp till öronen. Dock var min rädsla också blandad med ilska. Jag förstod inte hur Harry kunde vara så dum och elak att bara lämnade mig här ute, helt ensam i mörkret, när jag egentligen följt med honom hit för att hjälpa honom att bränna bilderna. Jag kände mig på något sätt lurad och förnedrad. 

Jag tog upp min mobil ifrån min ficka och letade upp Rose i min kontaktlista. Jag var helt säker på att hon inte skulle svara, och precis när jag skulle lägga på så hörde jag hennes röst.

''Sky, where are you?'' frågade en snyftande röst i telefonen. Jag lyfte på ena ögonbrynet och fortsatte gå igenom skogen åt det hållet som jag vet att vi kom ifrån med bilen.

''I'm home right now, I was waiting on you but you never came, so I guessed it was okay for me to leave'' förklarade jag för henne. Jag kunde höra musik och folk som skrek ifrån bakgrunden på andra sidan luren, så jag visste att hon fortfarande befann sig på klubben.

''No, it wasn't!'' utbrast hon irriterat. Jag kunde höra att hon gråtit.

''What's wrong?'' frågade jag henne nyfiket. Jag riktade min ficklampa emot ett träd som innan sett ut som en siluett av en person. 

''Oliver broke up with me'' sa hon snyftande innan jag sedan kunde höra hur hon brast ut i gråt. Jag försökte lugna ner henne så gått det gick med bara ord, men innerst inne tror jag vi båda visste att detta förr eller senare skulle hända, då Oliver inte riktigt var en toppenkille.

''What are you doing now?'' frågade jag henne efter att försökt lugna ner henne i ungefär tio minuter. 

''I'm going to find someone that can take me home tonight, maybe the hot guy in the bar, don't know'' sa hon, som om hon inte riktigt brydde sig. Jag visste att hon pratade om Harry. Dock ville jag absolut inte att hon skulle följa med honom hem. Han kan vara otroligt farlig och dessutom så behandlar han folk runt om sig som skit. 

''He has already gone home, his shift ended twelve o'clock'' sa jag, utan att riktigt tänka mig för. Jag satte, i panik, min hand för min mun och stannade upp i mina steg.

''How do you know that?'' frågade hon mig skeptiskt.

''I just guessed, maybe he's still there, I don't know'' sa jag som om jag inte hade en aning. Till en början var Rose misstänksam, men tillslut sket hon i det. 

''I'll look for him anyway'' sa hon i en suck.

''Maybe you shouldn't, he doesn't really seem like your type...'' sa jag, även fast jag visste att han var det. Det de hade gemensamt var rökningen och dålig attityd. Dessutom så älskar de båda engångsligg. Eller jag tror åtminstone Harry gör det...

''It sound like you want him for yourself, am I right?'' frågade hon mig. Jag fnös till åt hennes antydan. 

''No, he isn't my type either, and do I have to remind you that I already have Jace?'' frågade jag henne och lyfte på ena ögonbrynet. Hon suckade.

''Stop talking about Jace, I have to go'' sa hon åt mig. Jag nickade svagt, i samma sekund som jag såg slutet av skogen, då jag visste exakt vart jag var.

''Bye'' sa jag, innan Rose la på i telefonen. Jag stoppade ner den i bakfickan och började att gå hemåt för att få ett slut på den här eländiga kvällen. 

***

Jag vaknade med ett ryck av att någon skrek till och hoppade på min säng. Jag öppnade upp ögonen och möttes av Rose. Hon skrattade medan hon hoppade i min säng, på platsen bredvid mig. Jag riktade min blick emot mitt skrivbord, där Taylor satt med ett leende på läpparna. Jag begravde trött mitt ansikte i mina händer, då detta inte var det perfekta sättet att vakna på när jag varit uppe mycket sent igår.

His Kingdom ›› h.sWhere stories live. Discover now