Kapitel 28

872 56 12
                                    

Jag satte på mig säkerhetsbältet i Harrys bil. Klockan för strax över åtta och vi skulle åka hem till Vendela och Gary. Jag kände mig faktiskt en gnutta spänd över det hela, samtidigt som jag var orolig över vad Harry tänkte göra. Jag visste inte om han på något sätt tänkte vara otrevlig emot sina föräldrar då vi var där.

''I'm not going to say anything rude to them...'' sa Harry åt mig med hög ton, efter att jag frågat honom samma fråga minst hundra gånger. ''I'm just going to be honest'' sa han sedan med lite lägre ton.

''Harry, If you're even slightly thinking of being anything else than nice to your parents, I don't know what to do...'' sa jag bestämt åt honom och slängde ut med armarna. Jag såg hur Harry himlade med ögonen åt det jag just sagt. ''I'm serious'' sa jag åt honom då det verkade som om han inte trodde på vad jag sa. Harry visade hur töntig han tyckte att jag var genom att härma det jag just sagt med en löjlig röst, som jag antar skulle låta som jag.

''You're not taking this serious at all, I don't want you to fight with Gary or Vendela tonight, okay?'' sa jag åt honom. Han härmade min röst ännu en gång igenom att upprepa det jag just sagt.

''That's enough, I'm not going to do this'' sa jag då och tog av mig säkerhetsbältet.

''That's enought, I'm not-...wait what?'' började Harry att härma mig innan han märkte att jag faktiskt var på väg ut ur bilen. Han försökte att stoppa mig igenom att greppa tag i min arm, men jag hann dra den undan innan. Jag klev ut ur bilen och började att gå iväg, medan Harry startade bilen och körde den bredvid mig.

''Skyler, where are you going?'' frågade Harry mig med en gnutta oro i rösten, efter att han tagit ner bilrutan. Jag tittade inte på honom utan bara satte mina armar i kors över bröstet medan jag fortsatte att gå väg ifrån honom på parkeringen utanför hans lägenhet. Han körde med bilen bredvid.

''This is really unnecessary and it's only bad for youself'' sa han klagande åt mig. Jag suckade åt honom. ''Get into the car, baby'' sa han åt mig medan han fortsatte att köra bredvid mig. ''Get into the car, please, so we can solve this'' bad han mig sedan med en snällare ton. Jag bet mig hårt i kinden och stannade då upp.

''Just tell me you're not going to an rude asshole tonight'' sa jag åt honom och riktade min blick emot honom. Han tittade på mig ett tag innan han gav ifrån sig en trött suck.

''I won't be an rude asshole tonight...'' mumlade han åt mig och riktade sin blick framåt. Jag öppnade upp bildörren igen och satte mig på passagerarsätet som förut. Jag blev nöjd när jag för en gångs skull fick som jag ville, men jag var inte helt hundra på att Harry skulle kunna klara av att hålla det han lovat...

***

''This is stupid...'' mumlade Harry för sig själv då vi stod utanför ytterdörren till Gary och Vendelas hus. Harry tog ett bloss ifrån en cigarett han tänt så fort han klivit ut ur bilen. Han verkade otroligt stressad och nästan lite nervös.

''Put out the cigarette'' sa jag åt Harry och knuffade honom löst i sidan. Han gjorde som jag sa och tog sedan en djup suck.

''I hate you for this, Skyler'' sa han åt mig och sneglade på mig. Jag svarade inte utan bara riktade min blick ner i marken. ''I'm sorry, I don't hate you...'' sa Harry åt mig då han verkade ha ångrat vad han sagt. ''It's just-...'' försökte han förklara, innan dörren plötsligt öppnades upp och vi möttes av Gary.

''Oh, welcome!'' utbrast han överlyckligt och sträckte ut armarna. Han steg lite åt sidan så att jag och Harry kunde kliva in i hallen. ''You two are just in time for the dinner'' sa han glatt.

''Just perfect...'' hörde jag Harry mumla irriterat bakom mig då vi gick in i hallen. Som tur var, så verkade det som om Gary inte hört Harrys onödiga kommentar.

His Kingdom ›› h.sWhere stories live. Discover now