Kapitel 52

544 35 14
                                    

När Harry hade lämnat så gick jag med långsamma steg in i duschen igen. Jag visste inte varför jag hade gått med på det här, inte för att jag hade haft någon chans att på något sätt insistera.

Det som oroade mig i det här var att om Rose fick reda på det skulle hon döda mig, bokstavligen. Men det som gjorde mig ännu mer orolig var att jag visste att jag inte skulle kunna spendera så mycket tid med honom utan att falla för honom. Jag skulle behöva försöka, men det skulle bli svårt.

Dessutom så skulle jag behöva berätta för Harry att jag inte kan göra något med honom ikväll, då jag jobbar, och det skulle jag behöva göra senare när han var utanför min dörr, redo att gå, då jag inte kunde ringa till honom och berätta det.

När jag duschat klart så fönade jag håret, satte på mig en ljusblå t-shirt och jeans, innan jag åt en snabb frukost. Jag satte sedan på mig mina skor och min gröna militärjacka innan jag lämnade lägenheten. När jag sedan började att gå emot skolan i lagom takt så kändes det konstigt att inte ha sällskap av Taylor för en gångs skull.

Det var kallt ute, men ingen snö. Jag gick i ganska långsam takt medan jag inte kunde låta bli att tänka på Taylor, och vart hon spenderat sin natt. Säkert hos någon Brooklyn, eller någon av de andra. Jag skulle prata med henne i skolan idag, och lösa allt på något sätt så att hon kunde komma hem igen. Allt kommer att bli bra, intalade jag mig själv.

När jag väl anlände till skolan så såg jag direkt Taylor vid sitt skåp, och när jag kom lite närmre kunde jag se hur hon pratade med någon kille, som inte såg ut att vara hennes pojkvän. 

''Chris?'' frågade jag plötsligt då plötsligt då jag såg vem det var som Taylor pratade med. Han tittade på mig och fick ett leende på sina läppar.

''Skyler, how are  you?'' frågade han mig och lutade sig emot skåpet han stod vid, medan jag kunde höra hur Taylor suckade bredvid mig.

''I'm fine, but what are you doing here?'' frågade jag honom och stoppade mina händer i fickorna på militärjackan.

''I'm just talking to Taylor'' sa han och drog en hand igenom sitt hår. ''She slept at my house tonight'' sa han och riktade en kort blick emot Taylor innan han tittade på mig. Jag formade min mun till ett 'o' och tittade på Taylor.

''Wait, are you two a thing now or what?'' frågade jag henne skrattande och lite retande. Hon blängde på mig.

''Why should I tell you that? You didn't tell me about when you slept over at Harry's'' sa hon åt mig med bitchig ton och spände ögonen i mig. 

''Wait, you slept over at Harry's? Why?'' frågade Chris mig och lyfte på ögonbrynen.

''Nothing happended'' sa jag åt honom och suckade. ''Taylor, can we please talk in private?'' bad jag henne och satte mina händer i fickorna.

''No, I don't really feel like doing that, Skyler, I thought we were over that thing were you lied to me, but I was wrong, it's like you start lying to me when Harry comes in to your life'' sa hon åt mig och slängde ut med armarna. Det var sant. Jag hade låtit bli att berätta mycket för henne då jag och Harry var tillsammans för två år sen, och plötsligt så har jag börjat att ljuga för henne nu när Harry är tillbaka.

''I'm not going to meet him again, he isn't good for me'' sa jag åt henne och suckar. Jag skulle helt enkelt hålla mig borta ifrån honom, då min vänskap med Taylor var mycket viktigare än Harry. Medan jag tänkte det så kände jag hur mitt undermedvetna skrek åt mig att det var fel, och att Harry betyder mer för mig än vad Taylor gör, men jag bara skjuter bara bort henne och ignorerar det.

''That doesn't make it okay'' utbrast hon och stängde igen sitt skåp. 

''I'll make it up to you, I promise'' sa jag åt henne. 

''How?'' frågde hon och lyfte på ena ögonbrynet. Chris verkade obekväm med situationen.

''You, me and Chris can eat dinner together tonight, when our shift at the restaurant is over'' sa jag åt henne, även fast jag inte tänkt igenom det. Hon verkade fundera några sekunder på mitt förslag, innan hon nickade.

''Okay, if you're okay with it?'' frågade hon Chris och riktade sin blick emot honom. Han nickade svagt.

''Yeah, why not? A dinner with two beautiful ladies isn't something that I would say no to'' sa han och flinade till, och Taylor slog honom skrattandes på armen.

***

''Bon appetit'' sa jag medan jag ställde fram en tallrik mellan en gumma och en farbror och gav dem ett leende. De tackade, innan de fortsatte att prata om sitt, och jag gick tillbaka in till köket. Det började bli mörkt ute, och om bara ett tag så skulle vi sluta för kvällen.

''It was so long ago we went to eat dinner together outside of our apartment'' sa hon åt mig när hon stod och fyllde diskmaskinen med disk, och lät faktiskt exalterad på rösten. Jag log emot denne och torkade av mina händerna.

''Yeah, I've really missed it'' sa jag åt henne och gav henne ett leende. ''Where do you wanna go?'' frågade jag henne och lyfte på ena ögonbrynet. 

''I thought about that one pretty close to here, I think Chris is going to love that'' sa hon till mig och klappade händerna.

''Love what?'' frågade plötsligt en röst bakom oss. Jag vände mig om och mötts då av Chris, som stod där med ett leende på läpparna. Taylor sprang fram till honom och slog sina armar om halsen på henne. Vad hade hon gjort av sin gamla pojkvän? Hade hon bara dumpat honom för Chris?

''I didn't think you would get here in time'' sa hon och pressade sina läppar emot hans. Jag tittade bort ifrån dem medans jag rodnade, löjligt nog.

''Are you girls done?'' frågade han oss när de avslutat kyssen, och tittade emot mig. Jag nickade och tog av mig mitt förkläde som jag hade runt midjan, och iväg och hängde den där den skulle hänga. Taylor gjorde samma sak. 

Vi sa båda hejdå till kockarna i köket, innan jag gick iväg och satte på mig min jacka. 

Vi gick alla tre ut ifrån restaurangen, exalterade över att få spendera den här kvällen tillsammans, för mig att bli sams med Taylor, men samtidigt få lära känna Chris lite bättre. Och för dem att få umgås som nykära. Jag stoppade ner händerna på min gröna militärjacka då vi kom ut och vinden greppade tag i våra hår. 

Chris höll artigt upp dörren för oss båda, och jag älskade verkligen att han inte fick mig att känna mig som ett tredje hjul, förutom när de kysstes, men det kunde ingen av dem göra någonting åt.

Vi kom fram till restaurangens parkeringen, då Chris skulle skjutsa oss dit. 

''I'll take the frontseat'' paxade Taylor högt när vi väl kom fram till bilen och skuttade barnsligt fram till den, och jag såg hur Chris tittade på henne med en blick som sa att han verkligen tyckte om henne. 

''I guess I'll take the backseat then'' sa jag och ryckte löst på axlarna, då det inte riktigt spelade någon roll, men precis när jag skulle öppna upp dörren till bilen så var det något som fick mig att frysa till his.

''Skyler...?'' hörde jag plötsligt Harrys röst säga en bit bort ifrån mig, och jag även hur Chris och Taylor stannade till för att titta åt hans håll. Jag vände på min blick och möttes då av honom, stående i en hel, svart, otroligt välsittande kostym. Han tittade på mig med en blick som sa att han var otroligt sårad, och i handen höll han en bukett med röda rosor som hängde ner emot marken.

Och jag bara visste att han väntat på mig hela kvällen. Och bilden av honom fick mitt hjärta att kännas som någon drog isär det mitt itu.

His Kingdom ›› h.sWhere stories live. Discover now