Kapitel 9

1.1K 50 3
                                    

Halva torsdagen hade gått förbi otroligt fort och nu på lunchrasten så berättade både jag och Taylor om för Rose om vad jag dagen före hade hittat i min brevlåda. Hennes reaktion irriterade mig ganska mycket, då det första hon gjorde var att säga; ''You still have to be pretty excited, I mean, what if it's a really hot guy!'' Jag och Taylor tittade på henne som om hon vore helt ifrån vettet. 

''You can't be serious, Rose'' viskade hon medan hon böjde sig fram lite över bordet för att komma lite närmre henne.

''What if it's a pedophile, is it still that exciting then?'' frågade Taylor och lyfte på ena ögonbrynet. Tanken gav mig en rysning och fick mig att känna att jag verkligen behövde berätta detta för mina föräldrar. Detta kanske var allvarligare än vad jag trodde. 

Det märktes lite på Rose att hon också blev rädd av tanken då hon svalde och växlade sin blick i mellan mig och Taylor. Dock tinade det bort efter bara några sekunder, och när hon senare fnös till så skulle man aldrig ha trott att hennes oroligt ansiktsuttryck aldrig varit där.

''I'm sure it's just someone who's joking with you, you just can't understand that because you can never take a joke'' sa Rose åt mig och stoppade ner sin gaffel i en gurkbit. Jag bet mig löst i kinden.

''Besides, it's not a big thing, you're worrying for nothing'' sa hon och tittade på mig och Taylor. Jag riktade min blick emot Taylor som satt bredvid mig. Hon tittade på Rose med en mördande blick.

''Why are you doing like this?'' frågade hon irriterat. 

''Please, don't start...'' sa jag och himlade trött med ögonen. Jag begravde mitt ansikte i mina händer då jag verkligen inte orkade bråka just då.

''What?'' frågade Rose och flinade svagt till åt Taylors fråga.

''You're always so mean to Sky, what has she ever done to you?'' frågade Taylor. Jag uppskattade verkligen att hon stod upp så här för mig, men nu var inte rätt tillfälle. Rose spärrade upp ögonen.

''I'm not mean to anyone, I'm just honest'' sa hon åt sitt försvar och satte oskyldigt sina händer framför sig. Jag tog en klunk av mitt vatten, och reste mig sedan upp ifrån trästolen jag satt på.

''Where are you going?'' frågar Taylor mig medan hon följer mig med blicken då jag greppar tag i min tallrik och mitt glas.

''I just don't have the energy to fight'' sa jag åt dem båda innan jag gick iväg och lämnade min tallrik och mitt glas. Sedan försvann jag ut ur matsalen.

***

''Are you walking home with Sky and I today?''  frågade Taylor till Rose med en lite sur ton i rösten då vi kom ut ur klassrummet efter sista lektionen. Rose kisade lite med ögonen, vilket var tillräckligt för att vi båda skulle förstå att hon skulle träffa Knark-Oliver.

''Be careful'' sa jag åt Rose innan vi alla spred ut oss för att gå till våra skåp. Jag kunde hur hon muttrade någonting tröttsamt åt mig, vilket jag var glad att jag inte hörde. När jag kom fram till mitt skåp så låste jag upp det. Jag stoppade sedan in mina böcker och greppade tag i min mobil. 

''Just the person I looked for!'' utbrast plötsligt någon bredvid mig. Jag tittade skrämt dit, och såg hur Lola stod bredvid mig med ett brett leende på läpparna. 

''Hey'' sa jag och log. Jag stängde av min mobil och stoppade ner den i fickan.

''Good news, I'll be home tonight'' sa Lola till mig. Jag nickade försiktigt och stoppade ner No-böckerna i väskan.

''So you can hang out with me and Faith tonight?'' frågade jag henne, för att försäkra mig om att jag inte missförstått. Hon nickade ivrigt och klappade sina händer ett antal gånger.

His Kingdom ›› h.sWhere stories live. Discover now