Jag står fortfarande kvar i Harrys arbetsrum med händerna hopknutna. Jag skulle ljuga om jag sa att detta av en riskfri och bra grej att göra, men vi skulle ju bara snacka lite. Dessutom kanske jag får en chans att dra när Harry somnat.
''So how are we supposed to do this?'' frågade jag honom. Han drog upp ärmen lite på sin kostym för att kunna titta på hans armbandsur.
''I'm pretty sure Rose will be out of the house at half past one, so I guess you'll have to party until then'' sa han åt mig och stoppade sedan sina händer i fickorna på hans kostymbyxor.
''At this party?'' frågade jag honom förvånat. Han fick ett smått leende på läpparna och nickade.
''I'm not doing that, no offense but this party is really boring'' sa jag klagande åt honom. Han tittade ner i marken med ett leende på läpparna.
''None taken, I actually agree'' svarade han. ''I would much rather sneak off somewhere else, but that wouldn't be mature of me'' sa han åt mig och gick över till en byrå som stod i hörnet av rummet. Där stod det en bricka med en fin tillbringare som var fylld med whiskey, och två glas bredvid. Han hällde upp lite i båda glasen.
''Oh, but is it really that mature to spend the night with your ex-girlfriend behind your future wife's back though?'' frågade jag honom och lyfte på ena ögonbrynet. Jag kunde skymta ett leende på hans läppar.
''What are your point, Skyler?'' frågade han mig. ''What are you trying to accuse me for?'' frågade han mig och gick sedan över till där jag stod med de två glasen i varsin hand. Han räckte över det ena till mig.
''Cheating'' sa jag bara kort och tittade ner i glasen.
''I can't see that we're in any way are flirting, having sex or in any other way doing something that is inappropriate, are you?'' frågade han mig och stötte sedan i sitt glas i det jag höll i handen för att få till en skål, innan han hällde i sig vätskan i glaset.
''No, but this isn't really something that I would like if I was married to-...'' sa jag åt honom, innan han stoppade mig igenom att sätta sin tumme på mina läppar.
''Do you see this?'' frågade han mig allvarligt medan han pekade på sig själv. Jag tittade närmre på honom utan att märka något.
''What?'' frågade jag honom, fortfarande med hans tumme på mina läppar.
''This'' sa han och lutade sitt ansikte lite närmre mitt. Jag skakade på huvudet.
''This is me not giving a fuck, Skyler'' sa han åt mig och tog bort sin tumme. Jag suckade. ''Is it so wrong for me to just want to spend some time talking with you? I mean, there's no secret that I've missed you like hell'' sa han åt mig och slängde ut med armarna.
''I've missed you too, Harry'' sa jag åt honom och log. Han besvarade mitt leende och drog sedan in mig i en kram, och jag hindrade honom inte, även fast jag kanske borde.
''Okay, that's enough, I should go down and find Taylor'' sa jag åt honom och släppte kramen. Jag placerade det glas som Harry räckt över till mig, som fortfarande var fyllt med whiskey på bordskanten och började sedan långsamt backa ifrån honom.
''I'll be down in a few minutes, I just have a few things do to first'' sa Harry åt mig och kliade sig i nacken. Jag nickade innan jag vände mig om och tänkte precis öppna upp dörren, innan Harry tilltalade mig ännu en gång. ''And bytheway, Skyler'' sa han, vilket fick mig att titta på honom. Han nickade emot min tröja. ''Your shirt isn't that ugly'' sa han och gav mig ett leende. Jag skrattade till, innan jag vände mig om och klev ut ur rummet.
Jag gick ner till för trappan till undervåningen innan och började automatiskt att styra mina steg emot köket. Där inne var det fortfarande folk, men inte lika många som i vardagsrummet. Jag gick fram till diskbänken där det stod tre rader med champagneglas uppradade, och greppade tag i ett.
''Where have you been? I've been looking for you for ages'' sa plötsligt en röst bakom mig. Taylor greppade tag i mina axlar och skakade försiktigt på mig, vilket gjorde att jag spillde lite champagne på golvet. Jag vände mig om och ställde ifrån mig glaset.
''I was in the bathroom'' sa jag åt henne och tittade mig om i köket för att försöka hitta papper för att torka upp det jag spillt.
''Oh, okay, but Rose really wants us to stay here instead of going to that other party'' sa Taylor och kisade lite med ögonen. ''I know you wanted to-...'' började hon att säga, innan jag avbröt henne.
''It's okay, I'm fine with staying'' sa jag åt henne och suckade. Jag drack upp det sista som var i glaset.
''You are?'' frågade Taylor mig lite skeptiskt och lyfte på ena ögonbrynet. Jag nickade och gav henne ett försiktigt leende. ''Well, that was weird...'' sa hon misstänksamt åt mig.
''Let's find some people to talkt to'' sa jag åt henne och ställde ifrån mig glaset ännu en gång och greppade tag i Taylor arm för att dra med henne ut ur köket.
YOU ARE READING
His Kingdom ›› h.s
FanfictionHarry visste allt som gick att veta om Skyler. Han visste när hon gick upp på morgonen, när hon lämnade huset, när hon slutade skolan och när hon gick och la sig på kvällen. Han kunde alla hennes vanor utantill och kunde enkelt räkna upp alla hennes...