''Hello?'' hörde jag Taylor ropa inifrån lägenheten då jag stängt ytterdörren efter mig med en smäll. Jag samlade mig och stängde mina ögon så att en tår försiktigt letade sig ner för min kind då jag fortfarande höll kvar min hand på ytterdörrens handtag.
''It's me, Taylor'' ropade jag tillbaka medan jag försökte svälja ner gråten som satt i halsen. Dock blev mina ord konstiga och lät tillgjorda, vilket jag hoppades att hon inte märkte.
''Come in here for a second'' hörde jag henne sedan säga ifrån vardagsrummet. Jag torkade fort bort tårarna med hjälp av min tröjärm och sprakar sedan av mig skorna och går in. Ställer mig i dörren och tittar på henne där hon ligger i soffan med tv på men utan ljud.
''I have a few questions for you, young lady'' sa Taylor åt mig med ett rest ögonbryn. Jag suckade och snörvlade lite.
''I'm just going to change clothes-...'' sa jag och började att gå ut ur vardagsrummet, när Taylor stoppade mig.
''No, you're not, sit you ass down and talk to me'' sa Taylor åt mig och pekade på soffan där hon låg. Jag gick fram och slog mig ner bredvid hennes fötter med händerna i knät och väntade på att hon skulle börja fråga ut mig.
''First of all, where have you been all night? You told me that you just wanted to stay awhile to talk to Rose, not all night'' sa Taylor åt mig och reste sig upp lite så att hon satt upp i soffan, lutad emot armstödet.
''It was late and I just decided to stay the night, that's all'' sa jag och ryckte på axlarna.
''How did that work out with Harry?'' frågade hon mig nyfiket.
''He wasn't there'' ljög jag bara. Hon nickade försiktigt.
''But why didn't you call me?'' frågade hon mig och la huvudet lite på sned.
''I actually lost my phone'' sa jag åt henne vilket var sant. Jag bet mig i läppen och började fundera på vad jag hade gjort av den igår. Vart hade jag lagt den under festen?
''Well, I guess Rose lost her's too, right?'' frågade hon mig och lyfte på ena ögonbrynet. Jag suckade.
''I'm sorry, Taylor'' sa jag åt henne då jag inte ville att denna diskussion skulle utvecklas till ett riktigt bråk. Helst av allt så ville jag bara gå och lägga mig och begrava mitt huvud i kudden för att försöka glömma det som nyss hände. Jag ville försöka glömma Harry i huvud taget.
''Yeah sure, you're sorry'' sa hon sarkastiskt och jag kunde hur henne himla med ögon åt, enligt henne, min lögn om att jag ångrade det jag gjorde. Jag hatade verkligen att jag höll på att ljuga såhär för Taylor, men så fort någonting handlar om Harry är det som om min mun automatiskt börjar att rabbla upp massa lögner. Jag ger ifrån mig en svag suck och vänder mig om för att gå till mitt sovrum, när jag kommer på någonting som jag skulle säga till Taylor.
''We're going to a party tonight'' sa jag till henne i dörren med ryggen emot henne. Jag hör henne räta till sig lite i soffan.
''Oh, what party?'' frågade hon mig lite nyfiket, även fast jag visste att jag inte skulle svara på den frågan så skulle hon vilja gå. Taylor tackar aldrig nej till en fest.
''Just a friend of Rose'' sa jag åt Taylor och ryckte på axlarna. Lögn.
''Oh, okay, but I'm still mad at you, even though I'm coming with you'' sa hon åt mig med en bestämd ton i rösten, som att försäkra mig om att hon inte kommer att förlåta mig så enkelt.
Jag går in i sovrummet och stänger igen dörren bakom mig, innan jag faller handlöst ner på rygg i min säng. Rummet är mörkt förutom att lite ljus letar sig igenom rullgardinen som hänger framför fönstret.
YOU ARE READING
His Kingdom ›› h.s
Fiksi PenggemarHarry visste allt som gick att veta om Skyler. Han visste när hon gick upp på morgonen, när hon lämnade huset, när hon slutade skolan och när hon gick och la sig på kvällen. Han kunde alla hennes vanor utantill och kunde enkelt räkna upp alla hennes...