Jag, Taylor och Rose satt i köket då det ringde på dörren. Vi snackade om allt mellan himmel och jord medan vi drack cola och åt en övergiven äppelkaka som vi hittat nerkyld i frysen. Taylor kunde inte sluta berätta för oss om hur vi är tvungna att komma på hennes cello-konsert på tisdag medan Rose mest var inne i sin telefon, medan hon klagade emot och sa att hon inte tyckte om instrument med strängar. Det var som om samtalet bara stannade upp då vi hörde den där ringklockan. Rose spärrade upp ögonen och började att dra sina fingrar igenom sitt hår. Samma med Taylor, som rättade till sin plats i stolen.
''I'm going to open the door'' började Rose med att säga medan hon ställde sig upp ifrån stolen. ''Or maybe it's better if we meet each others eyes when he goes into the kitchen, maybe that's more romantic'' sa hon och satte sig ner igen. Hon pausade ett tag för att tyst sucka. ''Skyler, you open the door'' sa hon åt mig och tittade ner på sin telefon igen. Taylor sa inget, och verkade mest få panik inombords. Jag förstod inte vad det var som de var så ivriga över. Jag kände mest ilska växa i min mage.
Jag reste mig upp ifrån stolen och började att gå ut ur köket. När jag kom ut i hallen så bet jag mig hårt i kinden innan jag öppnade upp dörren mötte Harry. Hans första reaktion var förvåning, innan han sedan fick ett roat flin på läpparna. Han bar en grå t-shirt tillsammans med ett par svarta jeans och boots. Han hade sedan en bomberjacka på sig.
''I thought I recognized the house'' sa han och drog försiktigt sin hand längst dörrkarmen. ''It looks a bit different in the daylight though'' mumlade han sedan och satte sina armar i kors över bröstet utan att släppa det där leende ifrån läpparna. Jag kände bara för att putta honom och få honom att falla till marken.
''You left me alone and helpless in the woods yesterday, and then you slept with my bestfriend'' väste jag argt åt honom med låg ton, för att inte Rose och Taylor skulle höra ifrån köket.
''Someone's a bit jealous...maybe you wanted it to be you instead?'' sa han åt mig och satte sina händer bakom hans rygg. Jag spärrade upp ögonen. ''But relax, there will be more chances'' sa han sedan åt mig och blinkade med ögat. Jag var nära på att spy.
''Stop being so pathetic and explain why you did it'' sa jag åt honom och satte mina armar i kors över bröstet.
''She was so desperate, and an old friend to me told me that you always should help the people in need'' sa han åt mig. ''Which was Rose in this case'' sa han sedan och pausade. ''And I hope it's you the next time'' avslutade han sedan sin mening med, vilket bildade ett brett flin på hans läppar.
''Harry, you just had to do that to her? She thinks it's something going on between you two now'' förklarade jag sorgset för honom och hoppades att han hade hjärta nog att förstå. ''and it'll break her when she realize that you're not intrested'' sa jag sedan i en suck.
''Maybe I am intrested, what do you know about that?'' frågade han mig och lutade sig emot dörrkarmen med armarna i kors över bröstet. Jag suckade.
''I just know that you can't keep a girlfriend'' sa jag åt honom. Han blev tyst i några sekunder, och tog sedan ett kort steg emot mig. Då stod han tillräckligt nära för att jag skulle kunna känna att hans parfym luktade helt otroligt.
''If I promise to not break your bestfriends heart, can you promise me to give me a chance?'' frågade han mig innan han bet sig i läppen medan han väntade på mitt svar. Jag skannade hans ansikte som var otroligt nära mitt.
''What kind of a chance do you want?'' frågade jag för att vara säker på vad det var som jag gav mig in på.
''A chance to prove that I'm not...who you think I am'' sa han och ryckte på axlarna. Jag suckade och funderade på hans förslag ett tag. Jag skulle göra vad som helst för att han inte skulle göra Rose ledsen, men detta...det var jag inte så säker på.
YOU ARE READING
His Kingdom ›› h.s
FanfictionHarry visste allt som gick att veta om Skyler. Han visste när hon gick upp på morgonen, när hon lämnade huset, när hon slutade skolan och när hon gick och la sig på kvällen. Han kunde alla hennes vanor utantill och kunde enkelt räkna upp alla hennes...