Kapitel 26

910 61 25
                                    

''What do you mean?'' frågade jag Harry förvånat och tog ett försiktigt steg ifrån honom. ''You want us to get together?'' frågade jag honom och lyfte på ögonbrynen. Han log emot mig.

''Yeah, I want that...'' sa han då åt mig. Hans svar gjorde mig förvånad. 

''You can't handle a relationship, Harry, and you know that'' påminde jag honom om i en suck. 

''I can if I'm together with you, Skyler, I don't care about the other girls when I have you'' sa han åt mig och tog ett steg närmre mig medan han försiktigt placerade sina händer om mina armar. Jag visste att det var för att hålla kvar mig i fall jag skulle gå iväg ifrån honom.

''You just made out with Mary'' sa jag åt honom som en påminnelse. Han suckade då och drog en hand igenom sitt hår.

''You know I do all those stuff just to make you jealous'' sa han åt mig, och verkade nästan skämmas över det. ''I love you, Skyler'' sa han sedan och log försiktigt.

''But I don't love you, Harry...'' sa jag åt honom med sorgsen ton. Jag såg hur han tappade hakan då han  hörde det jag sa. Jag visste att han hade trott något annat. ''I'm so sorry, but I've already told you that you're not my type...'' sa jag medan jag riktade min blick ner i marken och satte mina armar i kors över bröstet.

''Yeah, yeah...of course'' sa han bara nickade innan han svalde djupt. Jag såg att han försökte blinka tillbaka tårarna. ''You're right, it was stupid'' sa han mumlande och tog ett par steg ifrån mig.

''No, it wasn't'' försökte jag säga, för att få honom att inte känna sig så förnedrad.

''Yes, it was, Skyler, I don't know what I thought'' sa han drog sin högra handrygg över sitt öga för att få bort tårarna, medan han gav ifrån sig ett fejkat skratt.

''Harry'' sa jag, med hopp om att han skulle stanna för att prata igenom detta. Men han verkade inte vilja det alls.

''I'll call you tomorrow...'' sa han innan han vände sig om och skyndade in på klubben igen med tårar i ögonen. Det gjorde han inte. Han ringde mig inte dagen efter. Eller på någon annan dag den veckan. Harry hörde inte av sig alls, och när jag försökte ringa honom så svarade han inte. 

Veckan gick på som vilken annan vecka som helst, förutom att Rose inte pratade med mig alls, utan bara skickade äckliga blickar emot mitt håll medan hon viskade tillsammans med sina kompisar. Och såklart att jag inte längre hade Jace. Det var bara jag och Taylor. 

''You told Rose about you and Harry?'' frågade Taylor mig plötsligt under lunchrasten på Fredagen. Vi satt på en bänk på skolgården och bara snackade. Jag riktade min blick emot henne.

''Yeah, how did you know?'' frågade jag henne och spärrade upp mina ögon en aning. Hon nickade emot ett håll på skolgården.

''Rose seems to hates us more than ever'' sa hon. Jag tittade åt det håll som hon nickat och märkte då hur Rose satt på en bänk ifrån oss tillsammans med Holly och hennes vänner och tittade irriterat åt vårt håll. Jag suckade.

''Harry told her and Jace...'' sa jag åt henne och bet mig i kinden. Det oroade mig lite att Harry antingen ringt eller svarat i telefonen på hela veckan. Jag hade varje dag tänkt på att åka och hälsa på honom, men inte riktigt haft tid. Jag tittade på klockan. Om jag skyndade mig dit och sedan tillbaka igen så kunde jag hinna tills får lektion. Jag bet mig hårt i läppen och reste mig upp ifrån bänken.

''Where are you going?'' frågade Rose mig, medan hon också ställde sig upp.

''I'm going to talk to Harry, do you want to come?'' frågade jag henne, då jag inte bara kunde lämna henne ensam.

His Kingdom ›› h.sWhere stories live. Discover now