bab 9

1.9K 85 3
                                    

"Tadi bestkan ada orang tu sweet gila" kata Athirah.Huda memandang Athirah lalu mengetap giginya.Athirah hanya gelak memandang muka Huda seronok dia menyakat Huda.

"Kau ni biarlah diorang nak bersweet- sweet tadi sibuk je" kata Sarah kepada Athirah. Huda memandang dua kawan baiknya.

"Korang dah kenapa" kata Fuad Yang datang tiba-tiba lalu duduk disebelah Athirah.Athirah memandang Fuad lalu menjeling.

" tak yah sibuk boleh" kata Athirah sambil buat muka.

"Alas... sorrylah pasal tadi" kata Fuad. Athirah peluk tubuh malas nak layan Fuad.

" alaa...sorrylah ...tadikan tak sengaja " kata Fuad lagi. Fuad hanya mengeluh apabila Athirah tak layan dia. Mungkin salah dia juga sebab sakitkan hati Athirah.

"Kau blaah aah dulu Nanti aku pujukkan dia" kata Huda kepada Fuad. Sebenarnya Huda malas nak tengok muka Fuad tadi sebab dia sakit hati. Fuad hanya menganggukan kepala dia terus pergi tinggalkan Huda, Sarah, Athirah dan Zalifah. Huda malas nak layan Athirah yang mood dia sekarang nak kacau Huda.

"Weh, tadi macam mana kau boleh jatuh tadi " tanya Zalifah tiba-tiba.

"Kau tanya aku macam mana aku jatuh, kau pergi tanya malaun dorang tu. Nak dating- dating je lah yang pergi langgar aku dh kenapa, dahlah aku terjatuh atas Hadi tadi malu dohh" kata Huda lalu mengetap gigi memandang Athirah.

"Bukan salah aku, malaun tu yang tiba-tiba datang terkejutkan aku waktu aku tengah layan kookie aku, pastu aku kejarlah dia pastu tiba- tiba macam mana ntah aku tersalah langkah tertolak kau, Sebenarnya aku nak pegang tangan kau supaya aku tak jatuh" terang Athirah panjang lebar.

"Yelah...bukan salah kau...tapi tadi malu gila dohh" kata Hana sambil menutup mukanya dengan tapak tangan.

"Tapikan tadi korang sweet gila dohh" kata Zalifah sambil tersenyum. Huda memandang Zalifah lalu menunjukkan buku limanya.

"Tapikan aku kesian kan Hadi yelah kau kan berat mesti badan dia sakit" kata Athirah selamba. Huda pandang Athirah lalu bagi cubitan dekat paha Athirah.

"Aku tak berat okay... berat aku baru 45" kata Huda.

"Weh, Huda kan kau ada kata pasal Akhmal kan masa aku bagitahu korang yang kita ada reunion ni kan, asal kau macam terkejut." Kata Sarah tiba- tiba.

" ohh...ni kau ingat tak ada budak selalu kacau kau, pastu satu hari tu dia nak bagi surat kat kau tapi kau tak nak kau kata dia sesuai untuk akulah kononnya." Kata Huda sambil bermain dengan kukunya.

" yang mana ehh?" Kata Sarah sambil memegang dagunya seperti sedang berfikir. Huda memandang Sarah lalu mengeluh kenapalah dia dapat kawan semua yang sengal- sengal. Kata doktor tapi cepat lupa.

"Alaa yang dekat taman sekolah tu pastu dia asyik pandang kita je eh tak dia pandang kau je pastu aku pergi dekat dia pastu dia suruh aku bagi surat dekat kau tu" kata Huda.

"Banyak gila pastu kau" kata Athirah lalu ketawa perlahan.

"Ohh...dia ke Akhmal...lainlah muka dia" Kata Sarah lalu senyum. Huda memandang Sarah.

"Kau dah kenapa angau dah" kata Huda lalu menolak sedikit bahu Sarah. Tapi macam mana ntah Sarah nak terjatuh kebelakang belum sempat Sarah jatuh ada orang menyelamatkan dia. Huda pandang siapa yang telah bantu Sarah bangun. Huda terperanjat sebab Hadi yang dah tolong Sarah. Waktu Hadi pandang Huda dia tengok Huda macam terperanjat. Hadi tolong Sarah bangun semula.

Sebenarnya Aku Suka KauWhere stories live. Discover now