bab 34

1.5K 74 10
                                    

Huda tak tahu nak buat apa sekarang,baik dia call geng dia. ajak lepak. lagi bagus daripada terperap , kesian baby dia asyik dalam rumah je. nak juga keluar.

dia call Sarah, tak angkat.

okay Huda anggap yang Sarah tengah sebok sekarang sebab Sarah doktor kan.

dia cuba call Athirah pula, tak angkat juga.

jap, asal Athirah tak angkat call. selalu nya dia angkat.

dia cuba call Zalifah pula , tak dapat juga.

okay, semua orang tak nak angkat call kan. bagus lah. semua dah benci aku sekarang.

Huda buat keputusan untuk keluar juga dia tak boleh duduk dalam rumah ni tak buat apa apa. Huda pakai dress bunga bunga putih labuh kemudian dia pakai cardigan labuh. dia lilit saje shwalnya. janji pakai tutup aurat and tutup dada dia. tu pon dah cukup.

Huda ambil purse dia dengan phone dia, dia hanya pakai kasut flat. waktu dia tengah kuci pintu tiba tiba ada mesej masuk. dia tengok dari Hadi. dah lama dia tak message apa mimpi dia tiba tiba message Huda bagai ni.

Lovely Prince: just stay at home. jangan nak buat perangai nak keluar bagai!

okay ,apa masalah Hadi ni. biar lah Huda nak keluar macam lah dia layan Huda dekat rumah. dia tak tahu ke yang perempuan mengandung nak lebih perhatian daripada suami dia. Huda hanya biar kan message tu. dia masuk dalam kereta kemudian dia buka gate guna remote.

TING !

Lovely Prince: tak faham bahasa ke aku suruh stay rumah kan! baik kau masuk.

jap, dia sapa nak arah kan Huda masuk, dia tak de dekat sini pon. yang dia nak kecoh kenapa. Hati Huda memang betul betul dah mati untuk Hadi. dia tak tahu sejak bila dia mula benci Hadi.

Huda drive kereta dia kemudian pergi dekat kedai yang selalu dia lepak dekat area Shah Alam tu. agak mewah.

dia pesan minuman dan makanan apabila pelayan datang ke meja dia. Huda termenung tengok pandangan dekat luar, banyak kereta. tadi pula tiba tiba hujan nasib baik dah masuk dalam kedai.

seorang pelayan lelaki menhantar makanan dengan minuman Huda , Huda kenal pelayan lelaki tu. Huda pernah tolong dia cari keja ,akhirnya Huda kata yang cafe ni punya owner kenal dia and Huda pula promote budak lelaki tu dekat owner kedai ni.

" sorang je kak , mana husband akak" kata pelayan itu.

"oo, Hafidz akak sorang je. dia keje lah " kata Huda.

pelayan yang bernama Hafidz itu mengangguk krmudian minta diri untuk sambung kerja dia.

Huda sambung makan spaggeti( x thu nk spell) carbonara dia. Huda makan setengah je lagi setengah dia tak usik. dia panggil pelayan tadi.

" dik, tolong bungkus ni. terima kasih ye" kata Huda.

yelah mana tahu nanti dia lapar balik ke kat rumah. Huda letak duit dia dekat bil. tiba tiba ada orang duduk depan dia.

Huda mengeluh, Huda terus bangun tapi tangan dia di pegang. dengan baju dia yang basah, rambut dia basah. semua basah dia ingat apa ni drama ke. muka berjambang. ingat kemas sangat ke.

" lepas" kata Huda dengan nada tegas.

" stay. just for while" kata Hadi.

yes, Hadi yang pegang tangan Huda.

" akak ni makanan akak" kata Hafidz.

Hadi terus lepaskan tangan dia. , Huda sambut makanan tu.

" terima kasih nanti akak datang lagi kalau tak de siapa nak teman akak makan lagi ye, duit ada dekat situ.. lebih Hafidz ambik je" kata Huda dengan perli dia. Huda terus keluar dari cafe itu.

Hafidz yang tak tahu apa apa dia hanya menggaru kepala dia kemudian ambil bil itu.

Hadi terus keluar dari cafe. cepat cepat dia pegang tangan Huda, dia takut Huda jatuh. lantai tengah licin sekarang.

" lepas lah aku boleh jalan sendiri lah" kata Huda sambil tolak tangan Hadi.

Hadi lepaskan tangan dia, dia tahu dia salah sebab abaikan Huda. dan sekarang Huda dah benci dia.

Huda lintas dari jalan cepat cepat sebab sekarang hujan dia pula parking dekat seberang jalan sana.

tiba tiba ada bunyi hon kereta, Huda baru perasan yang dia main jalan je tadi. sekarang dia hanya mampu pandang sahaja kereta yang bakal langgar dia.

"HUDA! SAYANG! GO" jerit Hadi dalam hujan tapi Huda hanya stay sahaja.

Hadi terus peluk Huda dan tolak Huda dan diri dia daripada kena langgar. dia tengok Huda punya pakaian dah habis basah lencun. dia tengok mata Huda dah tertutup, dia tengok dress putih Huda di bahagian bawah berwarna merah.

Hadi pegang tempat yang dah berwarna merah itu.

" tak, tak jangan cakap yang Huda berdarah now" kata Hadi .

" sayang, sayang wake up"  kata Hadi sambil tepuk pipi Huda.

namun, Huda tak bagi apa apa reaksi pon.

Hadi terus dukung Huda bawa masuk dalam kereta Huda yang dah berdekatan dengan dia sekarang. dia baring kan Huda dekat tempat duduk belakang.

dia terus pandu pergi Hospital Shah Alam.

tak lama kemudian dia sampai dia terus dukung Huda pergi dekat emergency.

Hadi berdiri talifon sorang sorang member diorang and family diorang.

" assalamualaikum ibu, Hadi nak minta maaf sangat" kata Hadi dalam talifon.

" kenapa sayang ada apa yang berlaku ni" kata ibu Huda.

" Huda masuk hospital. accident"  kata Hadi.

"astaghfirullah, kamu dekat hospital mana ni" kata ibu Huda.

" hospital shah alam. ibu jangan rush sangat " kata Hadi.

" in sha Allah" kata ibu Huda. kemudian mati kan panggilan.

sorang sorang kawan dia datang bawak pasangan. kecuali Zalifah dia masih belum kahwin lagi dengan Ezzat. Athirah dengan perut dia yang besar datang dekat Hadi kemudian pukul bahu Hadi. Hadi hanya biar kan sahaja .

sebab dia tahu dia punca nya. dia yang tak kasi diorang angkat call or balas mesej dari Huda.

Fuad tahan tangan Athirah dari pukul bahu Hadi. Tangan Athirah Fuad genggam.

" biar kan lah dia pukul aku. aku yang salah"  kata Hadi kemudian raup muka dia. dia jatuh terduduk dekat lantai.

" asal dia boleh accident! " kata Athirah dengan tangisan.

Zalifah pegang tangan Sarah, Sarah pula pegang tangan Akmal masing masing cuba untuk kuat semua tahan nangis, dia tahu kalau dia nangis tak kan ubah apa apa pon sebab Huda memang dah accident. lagipun Huda tak kan kuat kalau kawan kawan dia menangis sebab dia.

________

Sebenarnya Aku Suka KauWhere stories live. Discover now