bab 26

1.8K 70 2
                                    

Huda masih kemaskan dapur seorang diri, Hadi kepuar dari bilik lalu ambil kunci keretanya. Hadi keluar untuk ambil angin dia harap sangat Huda dapat maafkan dia. Selepas dapur sudah di bersih, Huda naik ke bilik. Dia tahu sekarang Hadi tiada di rumah, Huda pergi ke meja solek ada kertas. Huda duduk lalu ambil kertas itu. Huda pasti yang surat ni di tuju kan untuk dia sebab dulu pun Hadi guna surat untuk meminta maaf. Huda dulu first time gaduh dengan Hadi lepas kahwin Hadi bagi surat macam ni juga pastu nanti dia balik dia akan minta maaf lagi dengan Huda. Huda nak tahu dari tulisan Hadi itu adakah dia ikhlas ataupun tidak sebab itu dia boleh memaafkan Hadi bila dapat surat.

Huda buka lipatan kertas itu lalu membacanya.
_______
Assalamualaikum sayang,

Abang tahu abang salah sebab buat macam tu tadi tapi please I need your hug, kiss and everything from you. Abang tak nak nanti sampai tua abang tak dapat hug, kiss and everything from you.

Abang minta maaf sebab buat sayang sakit hati tadi. Tapikan kalau malam ni boleh tak?
Hhehe. I love you sayang. I really love you. Nawal Huda sudi tak awak menerima maaf dari suami mu ini.

Dari suami mu.
_______

Huda nangis baca surat yang Hadi kasi sempat lagi Hadi mengarut. Huda nangis bukan sebab sedih tapi terharu. Dia tahu yang Hadi memang betul- betul ikhlas tulis surat ni. Huda bangun lalu ambil tuala mandi dan pergi ke bilik air. Huda keluar dari bilik air dengan berkemban, Huda selamba langkah keluar dari bilik air. Dia pakai baju lalu keluar dari bilik dan turun ke ruang tamu dia tak tahu nak buat apa jadi dia tunggu Hadi. Hadi masih belum balik walaupun dah berjam- jam Huda tunggu. Akhirnya Huda tertidur.

" mama Hadi rindu dengan mama, hug mama masakan mama" kata Hadi yang sudah baring di riba mamanya.

" mama pun rindu kamu juga tapi Huda takkan tak kasi hug and takkanlah Huda tak masakkan untuk kamu and why Hadi datang rumah mama mana Huda" kata mama Hadi.

" em no lah ma Huda memang kasi Hadi hug dia tapi Hadi hug dia tak kena tempat. Masakan dia pun dah nak sama dengan masakan mama. Em sebenarnya Huda dengan Hadi tengah merajuk so Huda tak layan Hadi. Hadi bosan so Hadi datanglah sini" kata Hadi sambil duduk menghadap mamanya.

" ya Allah. Kalau merajuk pun janganlah tinggalkan isteri kamu sorang- sorang dekat rumah tu. Kalau apa- apa jadi macam mana" kata mama Hadi sambil tepuk peha Hadi. Hadi pegang tengkuk dia.

" em yelah nanti Hadi balik" kata Hadi sambil ingin baring ke peha mamanya. Belum sempat dia baring dia kena pulas telinga.

" apa nanti- nanti sekarang. Lagi satu lusa balik kampung jumpa nenek. Nenek nak jumpa cucu menantu dia. So jangan lupa bawa ." kata Mama Hadi. Hadi terus bangun.

" yelah. Lusa Hadi balik" kata Hadi. Hadi salam dengan ibunya. Lalu balik ke rumahnya.

Sampai sahaja di rumah Hadi tengok Huda tengah tidur atas sofa di ruang tamu. Hadi kesian tengok Huda tidur sambil peluk tubuh. Hadi pergi dekat Huda lalu duduk di lantai, Hadi selak rambut Huda yang tutup muka Huda, Hadi pegang pipi Huda sejuk sangat pipi Huda. Hadi tepuk pipi Huda perlahan. Tak lama lepas tu Huda bangun, Huda nampak Hadi ada dekat depan dia. Hadi nak berdiri tapi Huda tarik tangan Hadi , Huda masih dalan posisi baring. Hadi terdorong ke belakang akhirnya dia terduduk di sebelah Huda. Huda masih dalam posisi yang sama. Hadi tak pandang Huda.

" abang baring sini " kata Huda sambil tunjuk ruang di sebelahnya. Hadi turutkan sahaja sebab memang dia nak baring pun sekarang. Lepas je Hadi baring Huda terus genggam tapak tangan Hadi.

" sorry tau sebab tak kasi abang hug tadi and sorry sebab pijak kaki abang tadi" kata Huda perlahan sambil mengiring supaya dia dapat lihat muka Hadi. Hadi juga buat perkara yang sama supaya dia dapat lihat wajah isteri dia.

" abang pun sama sorry sebab peluk sayang time tu. By the way abang boleh hug tak sekarang" kata Hadi. Huda mengangguk dia izinkan suami dia peluk. Hadi tersenyum baru sahaja dia nak peluk Huda bangun lalu lari naik tangga sambil berkata.

" tangkap dulu baru boleh hug" kata Huda. Hadi terus bangun lalu kejar Huda.

Malam itu Huda duduk di sofa manakala Hadi baring alaskan peha Huda.

" sayang lusa kita balik kampung abang nak?" Kata Hadi sambil pandang Huda.

" lusa? " kata Huda dengan tegas. Hadi dah cuak mesti Huda tak suka kampung- kampung ni.

" kenapa? Tak suka ke balik kampung" kata Hadi.

" gila tak suka nanti abang bolehlah bawa sayang pergi round kampung" kata Huda lalu ketawa apabila melihat muka Hadi yang kelihatan cuak.

" sayang ni kan buat abang takut je tau. Untuk sayang apa pon boleh" kata Hadi. Huda cium dahi Hadi tanda terima kasih.

" wah dapat kiss tapikan takkan lah dahi je" kata Hadi sambil pandang Huda. Muka Huda dah membahang kalau kiss tu memang dia elakkan sikit sebab muka dia akan merah kalau peluk tak de lah sampai merah muka.

" comel lah sayang " kata Hadi.

" abang nak tidur dekat sini ke sayang dah ngantuklah" kata Huda padahal sebenarnya nak elak dari Hadi merepek.

" betul ke sayang dah ngantuk. Abang tak percayalah sayang ngantuk time macam ni" kata Hadi.

" em ngantuklah kali ni betul- betul ngantuk sebab tunggu abang tadi" kata Huda. Hadi senyum.

" tapi selalunya kalau tidur siang kita lambat masuk tidur bila dah malam sebab kita tak dapat tidur" kata Hadi.

" tapi sayang penatlah tak pelah kalau abang tak percaya" kata Huda lalu pandang tepi.

" sayang janganlah merajuk lagi. Okay okay abang bangun sayang pergi masuk tidur dulu ye" kata Hadi sambil bangun.

Huda terus bangun dia salam Hadi lalu naik tangga untuk ke bilik tidur. Merajuk? Tak delah Huda tak merajuk. Cuma kebelakangan ni Huda mengada- ngada.


Sebenarnya Aku Suka KauWhere stories live. Discover now