Huda dan Hadi jadi pengapit Athirah dan Fuad. Mereka berdua pakai baju serba putih dan pengatin pula pakai baju merah lemut yang memang sesuai dengan kulit mereka. Selepas potong cake pengatin akan pergi ke meja- meja tetamu yang hadir untu mengucapkan terima kasih time tu lah pengapit dah habis kerja. Huda duduk bersama Sarah, Zalifah, Akmal dan Ezzat manakala Hadi pergi ke toilet sekejap.
" weh kau lepas ni kan dah nak kahwin. So Zalifah dengan Ezzat bila nak kahwin." Kata Huda.
" memanglah aku nak kahwin tapi macam tak ready lagi" kata Sarah.
" kau semua tak ready" kata Huda.
"Em Kak Ngah kahwin bila... asyik tanya orang je kahwin bila" kata Ezzat.
" tak tahu lagi lah... belum sampai jodoh" kata Huda.
" ish Kak Ngah ni kan" kata Ezzat.
" cerita apa ni " kata Hadi yang baru sahaja sampai.
" tak de apa cerita pun" kata Ezzat.
Athirah dan Fuad datang ke meja kawan mereka duduk. Diorang berbual sampai majlis tamat.
Dua bulan kemudian....
Huda dah start mengajar dekat sekolah yang sama dengan Hadi ajar. Setiap hari diorang jumpa. Tapi ada satu salah faham dengan seorang pelajar perempuan. Huda pun tak tahu apa masalah pelajar perempuan tu tiba- tiba je cari pasal dengan Huda pastu pelajar perempuan tu berani tampar Huda. Pelajar perempuan tu kata kalau Huda tak jauhkan diri dari seorang lelaki dia akan buat lagi teruk.Malam itu Huda keluar pergi ke kedai makan di hendak tenangkan fikiran. Semua kawan- kawan dia ada dekat situ. Diorang bersembang sampai lewat malam. Huda balik ke rumah tapi dia tak boleh tidur jadi dia pergi keluar rumah. Dia jalan- jalan dekat taman perumahan dia walaupun tengah lewat malam. Tiba- tiba Huda rasa macam dia kena ikut. Bila dia pusing belakang ada orang tekup mulut dia guna kain. Huda meronta- ronta untuk dilepaskan tapi sayanh keadaan Huda makin lemah disebabkan ubat yang di letakkan di kain yang telah menekup mulutnya.
" aku dekat mana ni" kata Huda selepas dia buka mata.
" hi sayang awalnya you bangun I baru je nak minum air kuat untuk tak penat" kata seorang lelaki yang sedang membancuh air.
" kau siapa aku tak kenal kau lah lepaskan aku" kata Huda dia baru perasan yang tangan dan kaki dia kena ikat.
" kau aku nak lepaskan boleh tapi kau kena main dengan aku dulu" kata lelaki itu sambil jalan mendekati Huda.
" aku tak nak kau tak tahu halal haram ke " kata Huda.
" sorry sayang aku ni bukan islam so aku tak tahu apa itu halal haram" kata lelaki itu cuba memegang pipi Huda tapi Huda mengelak.
" kalau kau bukan islam pon aku ni islam dan kau juga boleh masuk islam" kata Huda. Lelaki itu menarik tudung Huda habis terserlah rambut Huda.
" wah your hair " kata lelaki itu sambil memegang rambut Huda. Huda dah menangis.
" lepaskan aku lah kau tak berhak tengok aurat aku" jerit Huda dengan tangisan. Tiba- tiba pintu terbuka, Huda terkejut pelajar perempuan yang telah tampar dia.
" abang what are you doing ? Aku suruh jaga je kan yang kau lebih- lebih ni asal " kata pelajar perempuan. Terkejut Huda jadi pelajar perempuan ini yang rancang. Pelajar perempuan itu kutip tudung Huda lalu memakaikan semula Huda tudung.
" cikgu kalau saya call cikgu Hadi dan cikgu Hadi datang you know what... saya akan bunuh cikgu...cikgu kata cikgu dengan cijgu Hadi tak de pape kan tapi kalau cikgu Hadi datang saya akan bunuh cikgu" kata Pelajar perempuan.
" kalau dia datang pun dia datang sebagai kawan baik saya bukan teman lelaki saya." Kata Huda. Pelajar perempuan itu senyum sinis lalu ambil phone Huda dan dail nombor phone Hadi.
" assalamualaikum Huda asal kau call aku ni... kau rindu aku eh" kata Hadi. Pelajar itu telah membuat loud speaker.
" hello memang saya tengah rindu cikgu pun by the way cikgu nak tahu tak saya ni siapa, cikgu Huda dekat mana asal saya yang call cikgu. Cikgu nak tahu tak." Kata pelajar perempuan.
" kau ni siapa haah mana Huda asal kau panggil aku cikgu aku kenal kau ke" jerit Hadi di corong talipon.
" kalau cikgu nak tahu dekat mana kekasih hati cikgu ni. Saya akan text alamat ye." Kata pelajar perempuan.
" bagitahu aku sekarang tak pay-" kata Hadi terhenti apabila Huda jerit.
" Hadi jangan datang tak payah datang aku sel-" kata Huda terhenti apabila perempuan itu menyepak kerusi Huda. Pelajar perempuan itu terus mematikan panggilan. Tapi sebelum tu dia text alamat dekat mana Huda ada sekarang. Pelajar perempuan itu pijak perut Huda.
" siapa suruh kau cakap tadi" jerit pelajar perempuan itu sambil menekan kan lagi kakinya. Huda menangis kesakitan.
" Abang kau buat je lah apa- apa dekat perempuan ni" kata Pelajar perempuan itu. Huda menggeleng sambil jerit ' jangan '. Pelajar perempuan itu keluar dari bilik, abang dia betulkan balik kerusi yang Huda duduk. Lelaki itu senyum memandang Huda sambil memandang butang kemeja bahagian atas dada Huda. Huda jerit ' jangan' lagi tetapi lelaki itu hanya buat tak tahu tangan lelaki itu ingin membuka butang baju Huda. Rambut serabai Huda di selakkan ke belakang. Satu butang sudah terbuka.... dua butang lagi sikit akan nampak luhrah Huda. Tiga butang terbuka dan masa yang sama pintu terbuka. Lelaki itu memandang ke arah pintu dia ingatkan adik dia tapi Hadi yang datang. Hadi terus lari ke arah lelaki itu dan menembuknya. Hadi menumbuk lelaki itu sampai lunyai.
" Hadi stop " kata satu suara. Seorang polis lelaki masuk dan pergi ke arah lelaki itu. Hadi hanya mengelap bibirnya. Hadi biarkan polis itu selsesaikan lelaki itu. Hadi pergi ke Huda dia buka ikatan tangan dan kaki Huda. Lepas je ikatan terbuka Huda terus peluk Hadi, dia dah tak ingat apa- apa sekarang. Sekarang hanya takut menguasai dirinya. Hadi terkaku dengan tindakan Huda.
" kau okay tak ni" kata Hadi. Huda tak balas tapi Hadi rasa pelukan Huda makin lemah. Hadi terus tolak Huda sedikit supaya Hadi dapat lihat wajah Huda. Huda dah pengsan. Hadi lari sambil dukung Huda dia bawa Huda ke hospital. Semua kawan- kawan baik mereka Hadi call bagitahu keadaan Huda sekarang. Huda masih dalam keadaan trauma. Nasib baik Hadi datang cepat untuk selamatkan Huda. Hudamasih belum sedarkan diri. Doktor kata yang Huda tak nak bangun sebab dia takut dengan keadaan yang baru berlaku tadi.
Comment & vote.