Hoofdstuk 19

107 6 0
                                    

Op een zaterdag, als ik weer eens naar de stad wil gaan, komt Maria de eetzaal in lopen, recht op mij af.
Dit voorspeld niet veel goeds...
Ze zet haar beide handen voor mij neer en buigt voorover. "Wat is er?" vraag ik. Er is paniek te lezen in haar ogen.
"Een van Allexandra's handlangers is gesignalleerd in de stad."
Ik kijk haar met grote ogen aan. "Waar... En wanneer?"
"Vannochtend is hij gezien door een smit iets buiten de stad. Hij kwam geshokeerd hier heen lopen en vertelde de wachters dat de man de koningin bedreigde en ook dreigde dat zijn leider nog meer elfen zal vermoorden."
"Nog meer elfen? Nou... We weten in ieder geval wie de dader is."
"Ja... Maar wij hadden al zo'n vermoeden.
Maar omdat je de laatste tijd vaak naar de stad gaat, wil ik even zeggen dat je goed moet oppassen.
De handlangers hebben vaak een bepaald teken in hun nek gegrafeerd, op hun pols of op hun enkel, daaraan kan je ze herkennen."
"Wat voor een teken?" vraag ik. "Een wicca ster... Weet je wat dat is?"(in de bijlage zie je het teken)
"Nee..." "zo één" zegt ze en ze laat mij haar ketting zien. Het is mij nooit opgevallen, maar aan de ketting hoor een ster vormige hanger.
Ik trek vragend mijn wenkbrauwen op.
"Dit is een wicca ster... Ik ben een heks, weet je nog?" zegt ze geïriteerd.
Ik knik. Maria mompelt wat, maar ik vraag niet waarom of wat.
Ik bedank haar op de grond van mijn hart en zeg gedag, waarna ik inderdaad naar de stad vertrek.
Ik doe vandaag weer hetzelfde als wat ik altijd doe als ik in de stad ben, maar ik vraag me ook af waarom de handlangers van Alexandra een wicca ster dragen, terwijl ze dat waarschijnlijk niet eens zijn.
Er hangt een gespannen sweer in de straten. Waarschijnlijk heeft het gerucht van de dreigende man zich al verspreid.
Het is abnormaal stil in de straten.
Dan zie ik hem. Hij komt langzaam op mij aflopen. Ik zie de ster op zijn lichaam niet maar ik weet dat hij de handlanger is.
Ik begin te rennen richting het kasteel. Hij begint mij te achtervolgen, maar gelukkig haakt hij na een tijdje af. Hijgend kom ik aan bij het kasteel.
Ik kijk achterom en loop dan gelijk door naar mijn kamer.

de stad van Elfen IWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu