Sen elinden geleni yaptın onun için, buna rağmen hala eksikliğin sende olduğunu düşünüyor belki de aslında evet eksiklik sende olabilir. Ama bu sevgi veya karakter eksikliği değil. Onun eksikliği. Yok yanında, yanında olduğunu zannediyordu belkide, sevdigini hissettiğini düşünüyordu. Yanılıyordu. O sadece bunları düşünüyordu. Ama ne onun yanında olduğunu ne de sevdiğini hic birini hissetmemiştin. Hatta onu hiç hissetmemiş bile olabilirsin. Onun hakkında hissettiğin tek şey acı olur genellikle. Sen geceleri ağlayarak geçirdiğin de hatta ağlama sesin duyulmasın diye yorganı ısırıp ağlarken sabahı zor ederken o seni uyuyor biliyordu belki de. Sen hala onun sizin için bir şeyler yapmasını bekliyosundur. Ama öyle olmaz. Balık sudan çıkınca nasıl çırpınır? Sende ilişkiniz için öyle çırpınırsın. Öyle çaresiz, öyle canın yanarak. Ona sorsan sen hiçbir şey yapmamışsındır. Elinden gelenlerin en iyisini o yapmıştır. Öyle de olur yaptıkları en iyi şey gitmektir. Senin ise gitmek en son yapıcağın şey olur. Gözlerine bakarsın uzun uzun, değer dersin. Bunun için değer. Ama yanından bile geçmezler. Sadece çekip giderler. Gitmesine rağmen hala seversin onu. Ama onun gitmekten sonra yapıcağı en iyi şeylerde ; üzer, kırar, ağlatır. Etrafındaki hiç kimseye ona baktığın gibi bakmadığın için sıradanlaşırsın onun için, çünkü buna alışkın değildir. Sen onu her defa yeniden sevdiğin de kırılırsın, parçalara ayrılırsın. Bütün olursun, yine kırılırsın. Sen onu ne zaman sevsen, biraz daha pişmanlığa sürüklenirsin. Sonra, seni seviceği yerde senden nefret etmeye başlar sebepsiz yere. Hatta sana düşman kesilir. Nefret etmesinin sebebi, onu en çok senin sevmendir, onu el üstünde tuttuğun için, ayağının altında olucağı yerde onu başınan üstünde tutman, herkesten ayrı bi yerde tuttuğun için de nefret edebilir senden. Demiştim ya alışkın değildir. Ama bilemez ki nefret sevgiden de aşktanda daha gerçek bir duygudur. Sevginin, aşkın sahtesi olabilir ama nefretin sahtesi olmaz. Onu güzel yapan senin sevgin olur, ama o onca çirkinliğin arasında seni göremez.