kapitel 17

1.3K 69 5
                                    

21/10/15

Jag slog mig ner i ett ledigt säte i den relativt folktomma vagnen och tryckte återigen in hörlurarna i vardera öra. Jag trasslade upp en knut som bildats i sladden och tryckte sedan på shuffle högst upp på skärmen för att slippa välja en låt. Dock klickade jag ett fåtal gånger på den knappen, innan jag tillslut hamnade på en bra låt. 

Att åka mellan ropsten och tc tog ungefär åtta, nio minuter. Och sedan skulle jag behöva gå en bit för att ta mig till Sergels torg där jag skulle möta Ogge. 

Mobilen vibrerade litegrann i mitt knä och musiken tystnade en liten stund, tills smssignalen avtagit helt, och återgick sedan till den volym jag valt. 

Jag drog av mig en av vantarna som jag ännu inte tagit av mig och placerade den under min arm. Fort halade jag upp mobilen i handen, snuddade fjäderlätt vid hemknappen strax under skärmen och strax därefter uppenbarade sig två sms, ett från Felix, och ett från Ogge. 

Jag läste inte igenom något av smsen, utan lät skärmen slockna och pressade högertummen mot hemknappen för att komma in. Efter att jag behövt justera greppet några gånger, kom jag tillslut in. Och omedelbart klickade jag mig in på min och Ogges sms konversation. 

11.48 - Ogge<3;

Hejj, kan bli liiite sen, do u mind??

Fort knappade jag in ett väldigt enkelt svar, och lät fingret kollidera med texten skicka, bredvid det jag skrivit. 

11.49 - Jag;

nejj det är lugnt, jag ska alldeles strax hoppa av vid hötorget, vart är du??

Då jag inte visste hur långt tid det skulle ta för honom att svara, gick jag istället in på min och Felix konversation. Han hade ju trots allt också skrivit. Fort skumläste jag det han skrivit, och knappade sedan in ett svar. 

11.47 - Felix;

Tjadu, jag hade tänkt (jag är leddigi9) att vi kanske hade kunnat träffas och skriva och justera det sista i arbetet? typ den där texten vi inte riktigt fick till sist, och börja tänka lite mer på designen, isåfall kan jag ta bussen till dig alldeles strax 

11.49 - jag;

Åh sorry, jag har redan planer för dagen, ska träffa en kompis i stan! 

ikväll kanske?? om jag inte följer med personen hem eller sååå:))

Felix tog betydligt kortare tid på sig att svara, och det tog säkert inte mer än en minut innan ett svar trillade in under det jag skrivit.

11.50 - Felix;

Ahaaaa alright, du är med charlie va? hon skulle iallafall också in till stannn

call me l8r 

Varför jag inte sa direkt att jag skulle träffa Ogge visste jag inte riktigt. Det kändes lite speciellt att få hålla det lite hemligt för de andra, och utan deras åsikter och tankar själv få sammanfatta dagen senare. Hilda skulle säkerligen bombardera mig med omg's, medan Charlie nog skulle tycka det va lite mer konstigt då jag för det mesta undvek att umgås med killar ensam. 

Fast egentligen var det ju inte jag som först planerat träffen med Ogge, det var ju faktiskt Alwa. Och numera var jag ganska tacksam över det, för utan hennes hjälp hade jag nog aldrig tagit det steget och frågat om han ville ses. 

Invisible → o.mNơi câu chuyện tồn tại. Hãy khám phá bây giờ