Kai adalah seorang werewolf yang mempunyai banyak musuh. Di sekolah kai hanya berpura-pura menjadi manusia biasa. Kai juga merupakan seorang yang terkenal , kaya dan ramai peminat.
Dia tidak akan memandang perempuan yang miskin kerana baginya itu hanya menyemak hinggalah pada suatu hari ada seorang murid baru.
"Annyeong, naega Kim Hanna Imnida. Bekas pelajar serin high school" Hanna pun menundukkan kepalanya tanda hormat.
"Baiklah Kim Hanna kamu boleh duduk di sebelah kai" terang Madam Jenny. Hanna tercari-cari siapakah kai.
"Owh ya saya lupa Mhianae, kai tolong angkat tangan kamu" kai pun mengangkat tangan dengan perasaan yang tidak ikhlas.
Hanna pun berjalan menuju ke meja yang diarahkan oleh Madam Jenny tadi. Dia menoleh ke arah kai namun kai hanya memandang ke depan dan sempat menjeling Hanna sebelum tumpuannya kembali ke depan.
"Kenapa dia pandang aku macam tu, sombongnya" Hanna bermonolog didalam hati.
Mereka pun meneruskan pembelajaran mereka seperti biasa.
Kringgg
Sekarang adalah waktu rehat semua orang berpusu-pusu keluar dari kelas masing-masing untuk menuju ke kantin. Hanna yang tidak tahu kantin di mana hanya mengikuti langkah classmate nya.
Sesampainya dikantin, hanna ingin membeli makanan dan menyeluk poketnya untuk mengeluarkan duit. Hanna terlupa bahawa unnienya tidak mempunyai duit hari ni dan Hanna tidak membawa duit belanja. Terpaksa lah dia berlapar. Hanna hanya duduk di suatu sudut yang sedikit tertutup dikantin itu.
"Hey,kau" Hanna mencari siapakah yang memanggilnya.
"Kai" Hanna melihat kai yang sedang berdiri di sisi kerusi yang didudukinya.
"Kenapa kau tak makan" kata kai dengan muka yang serius.
"Saya tak ada duit" Hanna berkata jujur. Kai memang tidak akan memandang dengan orang yang miskin seperti Hanna ini. Tetapi dia kesiankan Hanna.
"Yeogi" kata kai sambil menghulurkan beberapa keping duit kertas.
"Aniyo, saya okey" Hanna cuba menolak.
"Aku kata ambil" kata kai tegas.
"Xpe lagipun saya dah makan ta.."
"Aku paling tak suka orang yang membantah cakap aku" kai memotong percakapan hanna.
"Saya cuma taknak menyusahkan awak" jawab hanna lagi. Tiba-tiba kai meneraburkan semua duit yang ingin dihulurkannya kepada hanna. Hanna terpaku.
"Aku tak susah pun lah. Aku ada banyak duit lagi. Kalau setakat perempuan macam kau aku takkan pandang. Dahlah miskin. Kalau dah tahu miskin buat apa sekolah kat sini. Sekolah ni untuk orang yang kaya je bukan macam kau" kai melontarkan ayatnya tanpa ada sedikit rasa bersalah.
Hanna yang sudah terkejut berserta malu diperlakukan kai seperti itu terus menangis dan berlari tanpa tujuan. Nasib tempat itu tertutup jadi semua orang tidak akan perasan.
Baru kai tersedar apa yang dia buat itu salah. "Apa yang aku dah buat ni" kata kai didalam hati. Semua tindakannya yang marah itu dipengaruhi oleh kuasa werewolf.
Hanna meneruskan lariannya ke tandas lalu menangis teresak-esak. Dia sedar yang dia tidak patut sekolah disitu. Dia telah tersilap pilih sekolah. Dia menangis semahunya.
Kai ingin mencari Hanna untuk meminta maaf namun niat itu dipendam sahaja oleh kerana ego yang menguasai diri.
Setelah membasuh muka hanna terus berlalu ke kelas kerana waktu rehat telah tamat. Dia melihat ke arah meja kai yang kosong."ke mana kah kai?"
In Kim Hanna home
"Unnie, saya ingat nak pindah dari sekolah tu lah" Hanna menyuarakan hasratnya itu kepada unnienya.
"Waeyo?" Tanya unnienya yang terkejut.
"Hanna tak tahan lah"
"Baru sehari sekolah dah tak tahan"
"Pleaselah unnie" Hanna cuba memujuk lagi. Sebolehnya dia tidak ingin berjumpa dengan kai lagi.
"Mhianae, hanna. Unnie tahukan kita ini orang susah. Bersusah payah unnie berbincang dengan pengetua sekolah supaya hanna diterima masuk. Takkan hanna nak sia-sia kan semua ni. Lagi pun unnie tak mahu hanna mengingati kenangan hanna yang terlalu perit tu. Lagi satu tolong rahsiakan identiti hanna kerana unnie tak mahu puak kita menjumpai hanna lagi. Ini untuk keselamatan hanna" unnie hanna memberitahu panjang lebar.
Hanna terdiam lalu berfikir. Betul juga apa yang dicakapkan harra unnie.
"Baiklah unnie, hanna akan terus sekolah disitu. Unnie jangan risau tiada siapa pun tahu identiti sebenar hanna."
"Macamtu lah adik unnie" kata unnie hanna lalu menggosok kepala hanna.
To be continued. .
YOU ARE READING
Midnight
WerewolfGenre: werewolf,vampire,love Sinopsis: Hanna dan gikwang adalah pasangan kekasih. Namun dalam satu tragedi yang pahit, Hanna harus terpaksa kehilangan gikwang. Namun, pintu hatinya dibuka kembali oleh lelaki yang bernama kimJongIn. Nasib tidak selal...