Kai melihat hanna yang keluar dari kelas seorang diri. Kai cuba untuk mengikuti hanna .Hanna sebenarnya ingin ke bilik guru untuk menghantar tugasan sejarah. Dia terlupa menghantar.
"Mhianae seosenim sebab lambat hantar tugasan ni" pinta hanna.
"Takpe , kamu boleh balik kelas sekarang " kata seosenim itu. Hanna pun terus melangkah keluar dari bilik guru itu.
Sedang leka dia berjalan tangan nya direntap seseorang . Orang itu mendorong hanna ke dinding. Hanna terkial-kial apabila kedua belah lengannya dipegang dengan begitu erat.
"Kai" kata hanna terkejut
"Ya saya" kata kai perlahan. Secara drastiknya jantung hanna berdebar. Kenapa tiba-tiba kai masuk mood romantik ni!
"Kai , a_apa yang awak buat ni" tergagap hanna. Namun , kai tidak menjawab malah kai semakin mendekatkan badan nya. Semakin terhimpit hanna didinding itu. Keadaan mereka begitu hampir sehingga hanna terasa kehangatan badan kai.
"Kenapa kai ni" hanna bingung dengan kai. Hanna menekapkan tangannya didada kai untuk menjarakkan diri namun kai malah makin mendekatkan diri membuatkan hanna mendongak memandang kai.
Kai membawa tangan hanna rapat ke dadanya. Ketara degupan jantung kai.
"Itu adalah cinta" kata kai sambil memandang tepat ke arah mata hanna. Hanna tidak faham apa yang kai cuba sampaikan. Bukan kah kai cintakan lee boona?
Kai menghampirkan mukanya ke muka hanna. Semakin terasa hembusan nafas.
"Takkan kai nak kiss aku pulak. Ohh my god. Jeball" Hanna sudah meronta-ronta dalam hati. Dia ingin melepaskan diri namun kai yang menghimpitnya menyebabkan dia terpaksa akur.
Belum sempat kai dapat mengkiss hanna. Hanna sedaya upaya menolak tubuh kai jauh dari badannya.
Hanna mengambil peluang untuk melarikan diri. Kai mengeluh. Hanna sebenarnya tidak mahu terjatuh dalam harapan lagi. Dia tidak mahu perkara dulu berulang kembali. Biarlah dia jauh dari kai. Namun berbeza dengan kai. Kai menginginkan hanna jatuh cinta kembali pada nya.
Setelah sampai dikelas hanna terus duduk di kerusinya. Perkara tadi membuatkan hanna rasa tidak menentu. Apa yang kai buat sebenarnya? Kenapa kai tiba-tiba jadi macam tu.
Bukan kah selama ini kai melayan hanna dengan kasar semenjak kai mengenali leeboona. Tapi kenapa sekarang? Begitu penuh minda hanna dengan begitu banyak persoalan.
Sejurus kemudian kai masuk ke dalam kelas dan juga pergi ke tempat duduknya. Sekilas , kai melihat hanna dan tersenyum melihat raut wajah hanna yang sudah merah padam.
"Chagi , awak pergi mana tadi. Lamanya saya tunggu" rengek lee boona manja. Kai hanya mengabaikan soalan boona. Sejujurnya , dia sudah rimas dengan boona yang asyik minta perhatiannya. Boona berbeza dengan hanna.
___________________________________"Doojoon awak okey ke?" Tanya hanna apabila melihat doojoon yang hanya berdiam diri dari tadi.
"Okey je , awak jangan risaulah" kata doojoon perlahan.
Kringgg
"Dah lonceng tu. Saya balik dulu" kata doojoon seperti tergesa-gesa.
"Ta-tapi doojoon" Hanna memberhentikan panggilannya. Dia pelik dengan sikap doojoon yang dingin terhadapnya.
"Maafkan saya hanna. Saya tahu awak masih mencintai kai." Monolog doojoon sendirian. Sebenarnya doojoon tidak sengaja terlihat adegan kai dan hanna sewaktu kai ingin mengkiss hanna.
"Saya takkan merampas awak dari kai , hanna. Saya tahu kai adalah yang terbaik untuk awak dan mungkin kai adalah pengganti gikwang yang paling tepat." Doojoon berkata dalam hati.
Tbc
Sorry pendek.
YOU ARE READING
Midnight
Loup-garouGenre: werewolf,vampire,love Sinopsis: Hanna dan gikwang adalah pasangan kekasih. Namun dalam satu tragedi yang pahit, Hanna harus terpaksa kehilangan gikwang. Namun, pintu hatinya dibuka kembali oleh lelaki yang bernama kimJongIn. Nasib tidak selal...