"Okay . .siapp!" Lega hanna apabila semua persediaan untuk festival sekolah mereka dah siap.
"Yelah,hehe" Tiffany juga turut gembira. Sekarang , semua pelajar disekolah itu sibuk menguruskan persediaan.
*Semua pelajar yang berada didalam kelas,didalam makmal dikawasan gerai dan dikawasan cafe di minta datang ke tapak perhimpunan untuk taklimat* Hanna dan tiffany yang berada didalam kelas terus turun ke tapak perhimpunan apabila mendengar pengumuman itu.
Setelah semua pelajar sudah berkumpul di tapak perhimpunan Mrs Soyou memberikan taklimat.
Hanna memandang tiffany disebelah yang sudah berasa excited untuk mendengarkan pengumuman itu.
"Saya ada sedikit taklimat untuk kamu semua. Hari festival kita tinggal sehari sahaja lagi. Esok kamu mesti menjalankan aktiviti ini dengan begitu lancar." Kata Mrs soyou.
"Yeahh,ofcourse. ."
"Wooo,mestilah. ."
Semua murid bersorak keriangan. Hanna juga turut gembira. Tiffany sudah melompat-lompat keriangan.
"Tenang. . Tenang dulu murid-murid. Ada satu lagi perkara yang perlu saya sampaikan. Esok orang luar boleh masuk dalam sekolah ini untuk melibatkan diri dalam festival ini. Mereka juga akan membeli jualan kamu. Jadi , untuk memeriahkan lagi majlis beberapa orang pelajar kita telah terpilih untuk membuat persembahan."
Semua pelajar berpandangan sesama sendiri. Mereka pasti tidak mahu terlibat dalam aktiviti membuat persembahan.
"Saya dah membuat undian. Yang akan membuat persembahan ialah daripada ahli gerai funfair dan strawberry vanilla cafe."
Semua ahli-ahli kumpulan itu berasa terkejut. Hanna juga turut terkejut dan memandang tiffany disebelahnya. Namun , hasilnya bukan tiffany yang dilihatnya. Tetapi kai yang tiba-tiba berada disebelahnya. Hanna terkejut.
"Hai beloved" kata kai tiba-tiba.
Hanna seperti tercengang namun cepat-cepat dia memandang kedepan semula."Dalam kumpulan gerai funfair yang akan terpilih ialah tiffany,seungri dan leeboona manakala di kumpulan strawberry vanilla cafe ialah kimjongin,Kim hanna dan Ahn hani."Ujar Mrs soyou.
Semua nama-nama yang disebut sangat terkejut dengan pemilihan mereka. Sejujurnya mereka tidak mahu tetapi mereka terpaksa buat juga.
"Tapi. . Persembahan apa mrs soyou?"tanya irene yang bingung.
"Persembahan ini bertemakan kpop" kata mrs soyou.
Bercakap saja tentang kpop semua murid terus bersorak keriangan kecuali orang-orang yang dipilih untuk membuat persembahan. Mereka semua mengeluh termasuk hanna tetapi tidak kai. Kai sangat gembira.
"Kai , awak suka nak buat persembahan?" Hanna tertanya-tanya apabila kai begitu gembira.
"Eottoke,akhirnya nak juga awak layan saya ya hanna. Hehe , mestilah saya suka. Saya ni kan dancing of exo" kata kai sambil membuat mimik muka yang kagum.
"Elee,siapa nak layan dia. Saya tanya je. Ermm btw exo pernah buat persembahan kpop ke?" Tanya hanna lagi. Kai tersenyum-senyum.
"Mestilah. Walaupun kami wolf kadang-kadang hobi kami menari" kata kai. Hanna hanya mengangguk.
"Murid-murid saya belum habis cakap lagi . Yang terpilih buat persembahan tu mesti cari kumpulan sendiri. Iyelah , takkan buat persembahan kpop seorang kan. Oklah itu saja taklimat untuk hari ini. Murid-murid boleh bersurai." Kata mrs soyou kemudian berlalu.
"Hmmp , mana saya nak cari?" Hanna mengeluh seorang-seorang.
________________________________Selepas balik sekolah kai pergi ke hutan puak wolf untuk memberitahu rakan-rakannya tentang persembahan itu.
"Korang nak tak buat persembahan?" Rayu kai sambil buat muka comel.
"Mestilah kai, yehet" balas sehun keriangan.
"Mesti seronok" kata chen pulak.
"Wooo,dah lama aku tak rapper",kata chanyeol lagi.
"Baiklah kai, kau tunggu je kitaorang. Esok kitaorang datang" ujar suho sambil tersenyum.
"Gumapta korang" kata kai. Kemudian diorang buat trade mark.
"We are one" dan mereka pun bersorak.
Lain pula dengan hanna yang kebingungan untuk mencari kumpulan. Dengan fikiran yang kusut , pada petang itu juga hanna pergi berjalan-jalan di kota seoul itu.
Hanna duduk di kerusi tepi jalan sambil melihat bandar-bandar seoul yang berdiri gah dihadapannya.
"Hmmp mana nak cari kumpulan ni" monolog hanna sendirian. Tiba-tiba hanna terdengar seperti muzik kpop.
Hanna cuba melihat tetapi ramai orang mengelilingi dimana muzik itu berbunyi. Hanna pun menghampiri dan dia melihat sekumpulan perempuan sedang membuat persembahan kpop ditepi jalan dan mendapat sambutan dengan orang ramai.
~Ooo oo oo yeah yeah yeah gonna be alright right~
Kunpulan itu menyanyi sambil menari. Semua orang yang melihat terhibur dan mereka bersorak.
"Hari ni kumpulan Aoa ni nyanyi lagu 'shorthair' lah"
"Yelah"
Hanna terdengar perbualan dua orang perempuan yang berada dihadapannya. Maknanya diorang selalu buat persembahan disini!
Hanna terhibur dengan persembahan itu. Rasa nak ikut menari ada juga. Persembahan itu pun tamat.
Semua orang bersurai namun hanna menghampiri kumpulan itu yang sedang berkemas.
"Annyeong" sapa hanna.
"Hai annyeong" kata salah seorang mereka.
"Ermm boleh saya nak minta pertolongan tak?" Tanya hanna perlahan.
"Boleh je. . Apa dia" kata salah seorang lagi.
"Di sekolah saya nanti ada festival. Jadi cikgu saya suruh saya buat persembahan kpop. Boleh tak saya ajak korang dan tolong ajar saya tarian yang korang tahu. Pleaseee" rayu hanna sambil membuat muka comel.
"Hehehe,mestilah boleh. . Kita orang pun sekarang ni tak berapa sibuk. Btw kami kumpulan Ace of angel ataupun Aoa"
"Kamsahamnida,btw nama saya Kim hanna" kata hanna sambil bersalaman dengan kumpulan Aoa itu.
"Choneun Choa Imnida"
"Yuna imnida"
"Mina imnida"
"Jimin imnida"
"Chanmi imnida"
"Hyejeong imnida"
"And the last one youkyung imnida"
Mereka semua memperkenalkan diri dan hanna tersenyum puas.
Tbc. .
Vote and komen..
YOU ARE READING
Midnight
Kurt AdamGenre: werewolf,vampire,love Sinopsis: Hanna dan gikwang adalah pasangan kekasih. Namun dalam satu tragedi yang pahit, Hanna harus terpaksa kehilangan gikwang. Namun, pintu hatinya dibuka kembali oleh lelaki yang bernama kimJongIn. Nasib tidak selal...