part 34

156 24 1
                                    

"Sekarang , kita persilakan ahn hani and the geng exid dengan lagu mereka up and down"

Mereka pun naik ke atas pentas. Hani begitu seksi sekali. Muzik pun bermula.

*We are we we are... up up up*

Semua orang ikut menyanyi pada part itu. Keadaan sekarang sangat gemuruh dan meriah.

"Beri tepukan kepada mereka.. dan sekarang kita persilakan AoA dengan lagu short hair(sebenarnya ni lagu kegemaran author)" mc mempersilakan AOA naik.

Hanna yang sudah gemuruh menarik nafas sedalam-dalamnya untuk menenangkan diri.

Muzik dimulakan.

*woo ooo ooo hey hey hey gonna be alright right right .. brave sound lets do it*

Hanna begitu gembira dapat menari dengan AoA . Hanna tidak pernah tahu yang dia berbakat menari.

"Jiminnnn" xiumin memberi semangat.

Hanna melihat ke bawah dan sambil dia menari matanya tertembung mata kai. Kai mengenyitkan matanya.

Sedikit lagi hanna tersalah langkah akibat kai. Kai yang berada dibawah terpukau melihat hanna.

Setelah tamat , semua orang memberikan tepukan gemuruh sambil ada yang bersiul.

"And the last one group is exo dan wakilnya kai dengan lagu mereka call me baby" sambung mc itu lagi.

Kumpulan Aoa kembali ke kerusi mereka tadi. Hanna melihat kai dan perasaannya sungguh gembira. Dia sendiri pun tidak tahu kenapa.

*Bichnaneun geotdeuleun manha.. Geu ane jinjjareul bwabwa.. Call me baby bae call me baby.. * -part kai-

Semua orang sangat terhibur dan mengikut gerak tari mereka.

*Baby girl.. yoksimdul soge nal seun.. Geu eoddeon maldo neomeoseol .. Geureon mideumeul boyeojun neo* Ini adalah part d.o dimana d.o berada di tengah-tengah. (Author:Kai sebenarnya seksi pada part ni-_-huhuhu)

"Omo~Seksinya kai menari macam tu.. haisshh kenapa dengan aku ni" Hanna menggeleng-gelengkan kepalanya.

"Xiumin oppaa.. " kata jimin. Jimin dan xiumin seperti orang yang sedang dilamun cinta.

Setelah persembahan tamat seperti biasa , tepukan gemuruh diberikan. Tetapi yang peliknya exo belum turun dari pentas lagi.

"Kenapa pulak ni" kata hanna.

Semua tetamu yang hadir melihat kai yang sedang mengambil microphone dari mc dan kembali ke tempatnya.

"Saya nak ucapkan terima kasih sebab bagi sokongan dengan persembahan kami tadi." Semua orang kembali bertepuk tangan.

"Sebenarnya saya berdiri disini . . Ingin menyatakan sesuatu. Saya telah jatuh cinta pada seseorang semenjak dia memasuki sekolah ini lagi. Dia lah yang paling istimewa dihati saya" kata kai. Semua orang bersiul dan memberi semangat kepada kai.

"Leeboona lah tu.. siapa lagi" kata hanna dalam hati. Namun , kali ini hanna rasa sangat berdebar kerana kai asyik memerhatikannya saja.

"Saya sangat cintakan dia.. orang nya ada dibawah sana sedang tengok saya." Kata kai lagi sambil tersenyum-senyum. Ahli exo yang lain juga ikut tersenyum.

"Kalau awak cintakan dia. Pergilah mengaku" teriak salah seorang tetamu yang berada dibawah.

Tiba-tiba semua orang bersorak dan menyuruh kai mengaku perasaannya.

"Mengaku , mengaku , mengaku" kata tetamu semua serentak.

Kai yang tersenyum-senyum terus pergi ke tepi pentas untuk mengambil sesuatu. Ternyata kai mengambil sekuntum bunga rose putih. Bunga itu....

Semua orang masih lagi bersorak dan dengan senyuman kai terus turun dari pentas dengan dorongan ahli exo yang lain.

Kai menuju ke tempat hanna. "Takkan lah aku" bingung hanna. Tetapi kai sekarang betul-betul berada dihadapannya.

Perasaan hanna sekarang ini sudah tidak tentu arah. Dia begitu terkejut dengan tindakan kai.

Ahli Aoa yang lain juga turut memberi semangat. Kai mengunjukkan bunga itu kepada hanna.

"Apa semua ni kai?" Tanya hanna keliru.

"Semua ni saya buat sebab saya cintakan awak hanna. Saranghae" kata kai. Semua orang kembali bersorak.

Hanna berasa terharu. Dia tidak pernah menyangka perkara ini berlaku. Tetapi , tiba-tiba saja hanna terbayang-bayang perkara sebelum ini apabila kai mengasarinya hanya kerana leeboona.

"Terima , terima , terima" semua orang memberi sokongan. Sejujurnya hanna keliru.

"Kim hanna , mahu tak awak jadi yeochin saya?" Pinta kai. Sebetulnya kai takut ditolak. Hanna seperti tidak memberikan respon.

"Mhianae kai" kata hanna perlahan.

"Apa maksud awak hanna?" Tanya kai serius.

"Saya tak cinta kan awak" begitu sakit hati hanna apabila dia menipu dirinya sendiri. Hati kai begitu terhiris dengan jawapan hanna. Bunga yang dipegangnya terus terjatuh.

"Jangan tipu diri awak hanna.. saya tahu awak cintakan saya.. please jujur" rayu kai. Semua penonton terus berasa kecewa.

"Betul kai.. sa_saya tak cinta kan awak" sungguh pahit untuk ditelan. Perlahan-lahan hanna berundur ke belakang kemudian berpaling dan berlari dicelah orang ramai.

Dalam perlarian hanna itu , airmata hanna terus tumpah "mhianae kai.. jinja mhianae! Saya dah janji dengan diri saya sendiri yang saya takkan jatuh cinta pada awak lagi.. jongIn_yahh" hanna menangis semahu-mahunya. Bukan dia tidak mahu menerima kai.ya! Itu adalah perkara yang sangat dia ingin kan tetapi tak selepas kai mengasarinya. Hanna sudah tawar hati dengan perlakuan kai. Sekarang dia melayan kai hanya sebagai kawan biasa.

Kai sangat berasa kecewa. Ahli exo yang lain cuba menenangkannya. Tetapi kai sungguh sedih. Dia tahu , mungkin ini adalah balasannya terhadap perbuatan nya kepada hanna dulu.

"Biarkan saya sendiri" kata kai kemudian meninggalkan orang ramai itu dan pergi ke dalam hutan.

Tanpa sedar , airmata kai menitis. Jarang dia menangis hanya kerana untuk seorang wanita. Tetapi , sekarang. Disaat cinta mula kuat , hanna sudah tidak mencintainya lagi. Hati kai rapuh.

To be continued..

MidnightWhere stories live. Discover now