Part 6

271 33 3
                                    

"Kai,cepat datang ke sini" kai terdengar suara junhyung yang dalam kecemasan. Mungkin ada sesuatu berlaku didalam hutan itu. Dia pun terus pergi ke dalam hutan.

Semasa kai sampai didalam hutan semua kawan-kawannya telah pun cedera teruk dan dia pun membantu kawan-kawannya. Selepas keadaan redha dia bertanya apa yang terjadi.

"Junhyung,apa yang terjadi sebenarnya ni" tanya kai cemas.

"Tadi ada puak vampire menyerang kawasan kita" jawab junhyung.

"Betul tu kai, kuasa mereka sangat kuat" sambung sehun lagi.

"Hahh,kenapa puak vampire tu menyerang kita" soal kai dengan nada yang terkejut.

"Diorang nak ambil kawasan kita ni" kata d.o pulak. Kawasan puak werewolf itu mempunyai satu batu permata yang membolehkan membuat permintaan apa sahaja. Namun hanya dua permintaan.

"Puak vampire tu nak menyerang kita lagi nanti" kata suho pulak.

"Bila?"tanya kai.

"Bila bulan penuh"terang junhyung.

"Korang saya minta maaf sebab lambat tadi"kata kai dengan nada yang sedih.

"Xpe lah kai"kata chanyeol.
Yang lain turut mengangguk.

Kai pun balik ke rumahnya dan dia akan menunggu bulan penuh untuk melawan puak vampire itu.

Semasa disekolah kai hanya berdiam diri dan dia tidak memperdulikan hanna kerana fikirannya yang serabut.

"Kai,kenapa awak tak makan" kata hanna semasa waktu rehat.

"Xde selera lah" kata kai acuh tak acuh.

"Makanlah sikit" hanna cuba menyuapkan roti yang dibelinya.

"Aku kata tak nak tu tak naklah" kata kai kasar sambil menepis tangan hanna yang cuba menyuapkan nya tadi. Hanna terkejut dengan tindakan kai itu.

Kai terus berlalu pergi tanpa menghiraukan perasaan hanna.
"Menyakitkan hati betullah" kai bermonolog sendiri.

Semasa dirumah , kai menyedari yang dia salah terhadap hanna. Dia ingin meminta maaf. Pada malam itu dia pun ingin pergi ke rumah hanna. Semasa dalam perjalanan dia ternampak bulan yang penuh lalu mematikan niat untuk pergi ke rumah hanna. Dia pun terus menuju ke dalam hutan.

Setelah sampai di kawasan mereka banyak vampire yang sudah berkumpul untuk melawan puak wolf. Dia pun pergi ke arah puak wolf.

"Kau lagi kai"kata salah seorang vampire itu.

"Jadi kenapa kalau aku"jawab kai kasar.

"Kau tak takut kalah ke macam sebelumnya,nasib ada baekhyun tau selamatkan kau dulu" kata vampire itu lagi sambil tersenyum sinis. Ternyata vampire itu adalah vampire yang menyerang kai dulu.

"Aku takkan kalah lagi dengan kau" kata kai kasar.

[Lagu growl muncul]

Mereka pun mula berlawan dan kai membelasah vampire itu sekuat hati. Kai menggunakan kuasa nya yang dapat menghilangkan diri itu sewaktu vampire itu ingin membalas tumbukan nya.

Kawan-kawannya yang lain juga membelasah semua vampire itu. Setelah semua vampire itu lemah salah seorang dari vampire itu memegang satu batu dan tiba-tiba puak wolf itu merasa lemah.
Mereka yang bertukar menjadi wolf tadi terus berubah menjadi manusia semula. Batu itu ialah batu untuk melemahkan wolf. Mereka memegang dada masing-masing.

"Kami belum kalah lagi" kata salah seorang vampire itu.

"Arggh" puak wolf mengerang kesakitan. Dulu baekhyun sahaja yang tidak akan lemah jika ada batu itu. Baru mereka sedar yang baekhyun lah yang paling kuat antara mereka namun itu sudah terlambat.

Ketua vampire itu memegang pisau yang tajam dan menghalakan ke arah junhyung.

"Tolonglah jangan" kata kai sambil memegang dadanya yang masih sakit.

"Tolong jangan cederakan ketua kami" kata suho pula yang juga memegang dadanya. Tetapi vampire itu tidak memperdulikan kata-kata mereka. Vampire itu terus menghayunkan pisau itu dan ingin mengenakannya kepada junhyung. Junhyung tidak dapat berbuat apa-apa.

Namun belum sempat pisau itu terkena junhyung kai telah menahan tangan vampire itu agar tidak melakukannya.

"Tolong jangan bunuh ketua kami. Aku sanggup jadi wakil. Bunuh la aku" kata kai.

"Jangan kai" jerit sehun yang cuba mendekati kai. Namun suho melarang sehun menghampiri mereka kerana bahaya. Puak vampire itu tersenyum sinis.

Kai pun merelakan dirinya dibunuh. Vampire itu menhayunkan pisau itu ke arah kai seperti dilakukannya terhadap junhyung tadi.

Namun belum sempat dia mengenakan pisau itu seseorang menendang vampire itu sehingga vampire itu jauh terpelanting dan terlanggar pokok besar.

To be continued. .
Vote and komen. .
Teruskan membaca. .

MidnightWhere stories live. Discover now