part 32

162 25 0
                                    

*Festival Gerai dan cafe Seoul high school*

Ramai orang luar yang mula memasuki perkarangan sekolah dan semua pelajar sudah pun berada ditempat masing-masing digerai dan cafe.

"Saya nak strawberry Juice dan cake red velvete satu" kata salah seorang pelanggan yang baru sahaja datang.

"Baiklah , tunggu sekejap cik" mesra kai menjawab.

Mereka pun menyediakan semua yang dipesan dan sekarang mereka seperti pekerja kedai. Huhu!

Setelah itu , semakin ramai orang masuk ke dalam cafe tersebut sehingga mereka kelam kabut menyediakan pelbagai makanan dan minuman yang dipesan.

Digerai funfair juga sibuk seperti mereka. Begitu juga dengan cafe dan gerai dari kelas lain. Keadaan sungguh meriah.

"Saya nak main semua jenis permainan yang ada disini" kata seorang lelaki.

"Baiklah , tetapi sebelum tu encik mesti tanda tangan bora. . ." LeeBoona terus terhenti bercakap apabila melihat orang didepannya.

"Jimin!" Seru boona terkejut. Dia memang betul-betul terkejut. Kekasihnya berada disini. Bukan dia sengaja untuk menjadi playgirl.

Tetapi jimin dahulu yang curang dengannya . Sebab itulah leeboona menerima cinta kai. Selama ini , jimin yang selalu menelefon boona tetapi boona hanya mengangkatnya untuk menyuruh jimin berhenti menelefonnya.

"Hai , my sweatheart" sapa jimin sambil mengenyitkan matanya.

"Jimin , kalau awak cuma nak buat saya sakit hati.. lebih baik awak pergi dari sini" kata boona kemudian ingin berpaling. Tetapi jimin pantas merentap tangan boona.

"Tunggu boona , saya cuma nak minta maaf. Saya memang bodoh curang dengan awak. Tapi semakin lama baru saya sedar yang awaklah orang yang paling saya cinta." Terang jimin serius.

Boona terdiam

"Tolong bagi saya peluang kedua?" Pinta jimin lagi.
-----------------------------------------------
"Guys , ada seorang lagi pesan vanilla icecream" kata park yoora.

Hanna segera menyiapkan apa yang dipesan dan terus ingin menghantar ke kaunter depan.

Tiba-tiba

"Andwaeee!!" Hanna dan kai tidak sengaja tertembung semasa berjalan dan air yang berada di atas dulang yang dibawa hanna telah tumpah ke baju hanna.

"M_mhianae" kata kai tersekat apabila melihat baju hanna yang basah!byuntae masuk part ni pulak.

"Eottoke , baju saya dah basah lah" rengek hanna.

"Gwenchana , awak pergilah ganti baju lain. Biar saya yang urus minuman ni" kai segera mengambil alih dulang yang berada ditempat hanna.

"Gumawo kai" hanna terus berlalu.

Nasib hanna ada bawa baju sekolah lebih . Selepas hanna selesai mengganti baju , dia terus keluar dari tandas dan terserempak dengan exo.

"Wooh , exo . Korang baru sampai ke?" Tanya hanna riang.

"Taklah .. tadi lagi kitaorang dah sampai. Tapi kami jalan-jalan sekejap tengok festival ni" balas suho mesra. Hanna mengangguk.

"Tapi , mana kai ? Dari tadi lagi pusing-pusing cari dia" tanya sehun.

"Kajja , ikut saya" ajak hanna . Mereka pun berjalan beriringan dengan hanna.

Setelah sampai di cafe , mereka terus menghampiri kai.

"Kai_yah" panggil d.o.

"Yoo yoo man. Akhirnya korang datang juga." Kata kai gembira.

"Mestilah , takkan tak datang kot" balas tao.

"Yelah , kami kan sayang kau" kata lay pulak."Yelahtu-_-" kata kai.

"Annyeong" sapa beberapa orang perempuan serentak.

"Annyeong" balas exo.

"Kami nak cari kim hanna. Dia ada tak?" Tanya jimin.

"Ada .. tadi dia masuk dalam." Sapa xiumin mesra. Exo yang lain membuat muka apabila melihat xiumin yang mesra semacam tu.

"Eh , korang lah. " pekik hanna bila melihat AoA datang.

"Janganlah menjerit . Nanti pelanggan lari pulak" gurau kai. Hanna terus memukul lengan kai perlahan.

"Suara saya ni merdu lah. Takde pelanggan nak lari." Kata hanna sambil memuncungkan mulutnya."Alolo , janganlah merajuk" pujuk kai.

Exo dan AoA terus tergelak melihat gelagat kai dan hanna.

"Korang ni macam pasangan kekasih lah pulak" kata chanyeol kemudian ketawa-_-

"Takde nya pasangan kekasih kalau orang tu dah ada kekasih hati" kata hanna antara dengar dan tidak. Semua terus terdiam dan riak muka kai terus berubah.

"Eh , Korang jomlah ganti baju. Persembahan tak lama lagi tu" Hanna terus tukar topik dan beriringan keluar dengan AoA.

"Bye jimin" kata xiumin sambil melambai tangannya.Jimin pun kembali melambai. Tanpa sedar , exo melihat xiumin pelik.

"Ape hal-_-" kata xiumin. Kemudian, Mereka kembali fokus kepada kai.

"Sebenarnya apa yang jadi kai" tanya kris.
________________________________
_______________________________
Kai pun menceritakan segala-galanya kepada exo dan mereka semua memahami situasi kai sekarang ini.

"Hah , aku ada satu idea" kata luhan tiba-tiba.

"Apa dia?" Tanya kai.

"Macam ni. . . . "

Skip

*Sekarang ini adalah masa untuk persembahan musical. Semua murid dan tetamu diminta datang ke tempat berhampiran pentas.* pengumuman dari mrs soyou.

Semua orang mula memenuhi ruangan tersebut.

To be continued. .

MidnightWhere stories live. Discover now