part 33

150 25 0
                                    

Kai dan exo sedang berjalan menuju ke belakang pentas untuk menukar baju untuk persembahan mereka.

"Kai. . Chakkaman" panggil leeboona. Serta merta kai berhenti.

"Guys , korang jalan dulu." Arah kai. Exo yang lain mengangguk dan terus berlalu.

"Waegure , boona?"Tanya kai sebaik sahaja menghampiri leeboona.

"First , saya nak minta maaf sangat-sangat kai" kata boona dengan riak muka yang bersalah."kenapa. . Awak ada salah dengan saya ke?" Tanya kai setenang yang mungkin.

"Memang ada kai. . Saya memang salah" ujar boona."Selama ni.. bila kita jalin hubungan , saya sudah ada namchin disekolah lama. Dia curang dengan saya , jadi saya balas dendam dengan terima cinta awak kai" sambung boona dan mula menangis teresak-esak.

"Tapi kenapa boona. . Kenapa?" Tanya kai pedih. Pasal ini jugalah dia sanggup mengasari hanna.

"Mhianae kai.. mhianae! Apa yang saya harus buat. Sekarang dia dah sedar dengan kesalahan dia. Dia minta peluang kedua" kata boona sambil menangis teresak-esak."Saya rasa sangat bersalah dengan awak. . Awak bencilah saya kalau awak nak" kata boona dengan teresak-esak.

Tiba-tiba

Kai membawa boona ke dalam pelukannya. Boona berasa tenang!

"Shutt! jangan menangis. Saya maafkan awak. Walaupun hati saya sakit. Tapi , semua orang patut dapat peluang kedua kan." Kata kai menenangkan boona.

"Gumawo kai.. saya tak tahu nak cakap macam mana lagi. Tapi awak sangat baik" kata hanna yang masih berada dalam pelukan kai."Awak mula lah semula dengan namchin awak" kata kai yang mengeratkan lagi pelukan nya.

"Tapi kai.. awak macam mana?" Tanya boona risau. Belum sempat kai menjawab, dengan tiba-tiba hanna berjalan ditempat itu dan melihat mereka berpelukan.

"Hanna_shi" seru kai terkejut. Dia tidak mahu menyakitkan hati hanna lagi. Kai terus meleraikan pelukannya. Boona terus melihat ke arah hanna dengan airmuka yang risau.

Hanna serta merta pergi dari situ dengan hati yang begitu sakit. Kai ingin mengejar hanna tetapi tangannya pantas direntap oleh boona.

"Wae. .?" Tanya kai pelik."Saya tahu kai. Saya tahu yang awak sebenarnya cintakan hanna bukan saya. Awak rebutlah cinta hanna kembali." Ujar boona .

"Macam mana awak tahu boona?" Kai terkejut."Saya tengok dari mata hati awak. Walaupun kita selalu berdua tapi awak selalu risau pasal hanna bila dia tiada depan mata awak. Saya seperti tak wujud bila awak mula risaukan dia." Terang hanna dengan begitu tenang.

"Huh! Betul tu boona. Saya memang bodoh tak mengetahui itu selama ini. " kai mengeluh berat.

"Lagi satu yang awak tak tahu kai. Hanna sangat cinta kan awak sepenuh hatinya. Saya perasan yang dia sangat kecewa bila awak mahu mencintai saya." Kata boona."Saya rasa yang saya ni menjadi penghalang korang berdua. Mhianae" kata boona sayu.

"Kenapa semua ni terjadi. Saya memang salah dengan hanna. Saya akan pastikan yang saya akan bayar hutang saya balik" kata kai seperti mendapat idea. "Hutang apa kai?" Soal boona keliru.

"Untuk memberikan hanna cinta saya sepenuhnya. Saya janji saya akan sayang dia seorang sahaja" kata kai kemudian tersenyum. Boona juga turut gembira.
___________________________________

"Baiklah para hadirin sekalian. Pihak sekolah sangat menghargai kedatangan hadirin semua dimajlis ini. Apapun , persembahan ini bertemakan festival musical kpop. Majlis dimulakan dengan kumpulan gerai funfair dengan wakilnya tiffany and the girl generation ataupun snsd dengan lagu mereka mr mr." Kata mc majlis ini.

Snsd pun keluar dari belakang pentas untuk membuat persembahan. Sebelum muzik dimulakan mereka membuat gaya sendiri. Muzik pun bermula!

*Chorus- Deo dangdanghage neon. Mr. Mr(nal bwa)  Mr. Mr (geurae baro neo)*

"Daebakk! best nya tarian diorang" puji chanmi.

"Yelah" hyejeong bersetuju.

Selepas persembahan tamat tepukan gemuruh diberikan sambil ada yang bersiul.

"Kita teruskan dengan persembahan kedua iaitu wakilnya seungri and bigbang dengan lagu mereka bangbangbang" sambung mc.

Seungri dan bigbang pun keluar dari belakang pentas. Muzik bermula. Muzik mereka begitu rancak dan membuatkan semua yang berada dibawah terus menari. Berfangirling lah katakan!

Tepukan gemuruh juga diberikan untuk mereka yang telah menghiburkan orang ramai.

"Majlis kita akan diteruskan lagi dengan persembahan leeboona and her group Girls day dengan lagu mereka expectation" kata mc bersemangat. Hanna terus teringat perkara tadi sewaktu kai memeluk boona. Hatinya terus sakit.

Boona nampak sungguh lain. Dia nampak innocent sekarang apabila mengenakan baju seksi mereka itu.

*Uuuu uuuu uuuu*

"Seksinya tarian diorang" kata yuna terpegun.

Hanna tidak sengaja melihat kai yang memberikan boona sokongan dari bawah. Dia sudah memutuskan untuk melupakan kai. Dia tidak ingin terluka lagi.

Hanna tersedar dari lamunannya ketika orang ramai memberikan tepukan kepada girls day.

"Baiklah , selepas ini persembahan dari strawberry vanilla cafe. Tetapi sebelum tu pihak sekolah telah menjemput sebuah group yang dinamakan bts. Sekarang kita jemput bts untuk membuat persembahan dengan lagu mereka fire. Dipersilakan" kata mc majlis.

Bts terus keluar dari atas pentas. Mereka memulakan persembahan dengan begitu lancar.

*Fire. .  Fire. .*

Semua orang terhibur dengan persembahan mereka. "Jiminn" teriak boona dari bawah untuk memberikan sokongan. "Itukah jimin?jadi macam mana dengan kai? Tidakkah dia sakit hati? Arggh buat apa aku fikir" Gumam hanna dalam hati.

Seperti biasa tepukan gemuruh diberikan selepas tamatnya persembahan.

"Masa yang dinantikan telah pun tiba. Kumpulan cafe akan membuat persembahan selepas ini" kata mc.

Tbc..
Korang mesti tahu kan lagu² para idol kitew!!:-D ! Auu. Author berfangirl sorang². Btw korang jangan keliru tau. Jimin(AoA) dengan jimin(bts). Nama diorang sama!

MidnightWhere stories live. Discover now