Hari demi hari berlalu jurang diantara kai dan hanna semakin bertambah. Hanna sudah tidak memberikan layanan kepada kai seperti dahulu. Kai hanya pasrah dengan keadaan sekarang.
"Hanna , awak ingat tak bunga yang awak nak bagi kat saya masa di perpustakaan tempoh hari" kata kai serta melihatkan bunga itu kepada hanna. Kai cuba untuk menegur hanna.
"Awak kutip jugak bunga tu. Saya ingat kan awak tak sudi sebab awak tendang bunga tu" terang hanna lalu tersenyum sinis. Kai terus sentap apabila mendengar ayat hanna itu. Kai tahu dia bersalah tetapi tidak adakah peluang kedua untuknya.
"Hanna , betul kah awak tak cintakan saya lagi" tanya kai . "Berapa kali saya nak cakap kai. Saya tak cintakan awak." Kata hanna .
"Berapa kali pun awak cakap macam tu , saya takkan percaya" ujar kai kemudian terus berjalan meninggalkan hanna.
Kai yang sedang berjalan sangat terkilan dengan sikap hanna. Sejujurnya , kai rindukan kemesraan mereka seperti dulu. Kai berjalan dengan perasaan kosong tanpa memerhatikan keadaan sekeliling dikawasan sekolah itu.
Tiba-tiba ada seorang pelajar menjerit ke arah kai."kai , jaga-jaga. Pasu bunga nak jatuh atas awak" kata pelajar itu risau.
Kai terus melihat ke atas dan pasu bunga itu sedang berada diudara dan ingin jatuh ke atasnya. Pasu bunga itu milik tingkat satu sekolah mereka. Kai kaku. Kakinya tidak dapat bergerak.
Tiba-tiba
Ada seseorang menolaknya ke tepi dan mereka berdua terjatuh diatas tanah bersama-sama.
"Kai , awak boleh hati-hati tak kalau berjalan" kata hanna yang berada diatas kai. Ternyata hanna yang telah menyelamatkan kai. Kai terus tersenyum. "Yang awak senyum ni kenapa?" Soal hanna pelik.
"Gumawo hanna . Ternyata awak masih ambil berat pasal saya. Saya tahu awak masih cintakan saya" kata kai sambil merenung mata hanna.
Hanna terus ingin bangun tapi kai memegang badan hanna dan merapatkan lagi badan mereka. "Kai , saya nak berdirilah. Tolong lepas" kata hanna. Namun kai tidak memperdulikan kata-kata hanna."Mana boleh , you are mine" kata kai.
Namun , hanna terus menolak tubuh kai dan berusaha bangun dari pelukan kai. Hanna terus berjalan meninggalkan kai disitu.
Setelah kai mengambil tahu tentang pasu bunga itu , ada seseorang yang sengaja menjatuhkan pasu bunga tersebut dari koridor tingkat satu. Kai bingung , siapa yang ingin berbuat jahat dengannya. Dia terpaksa berhati-hati buat masa sekarang. Dalam kejadian itu pun.. kai bernasib baik kerana diselamatkan Hanna.
*********Midnight**********
Tbc . . .
I'm so sorry sebab part ni trsangatlah pendek ! Tipikal manusia jika ketandusan idea . So far , i must to rushing to have done this ff . How the hell if none idea in my mind .ermm
YOU ARE READING
Midnight
WerewolfGenre: werewolf,vampire,love Sinopsis: Hanna dan gikwang adalah pasangan kekasih. Namun dalam satu tragedi yang pahit, Hanna harus terpaksa kehilangan gikwang. Namun, pintu hatinya dibuka kembali oleh lelaki yang bernama kimJongIn. Nasib tidak selal...