part 26

181 26 0
                                    

Hanna kembali ke rumahnya setelah dia sudah sedikit sihat. Walaupun doojoon menyuruhnya berehat lagi , namun dia tetap dengan pendiriannya.

"Hanna , betul ke hanna nak sekolah. Unnie tengok hanna ni masih lemah je. Unnie risau lah" soal harra apabila hanna sedang bersiap-siap hendak ke sekolah.

"Betullah unnie. Saya bosan lah asyik duduk di rumah je." Balas hanna. Dia tahu kakaknya itu sangat risau pasalnya. Namun , dia sudah rindu kan kai.

"Emm , baiklah tapi jaga diri hanna baik-baik" pesan kakaknya lagi.

"Gumawo unnie. Saranghae" kata hanna kemudian mengambil beg sekolah nya dibilik dan terus berlalu pergi.

Setelah sampai disekolah hanna berjalan ke locker nya untuk mengambil buku rujukan. Banyak pelajaran yang dia sudah tertinggal.

Ketika hanna menutup pintu locker dan ingin berpaling ke belakang dia dengan tidak sengaja terlanggar seseorang dan buku rujukannya jatuh dilantai.

"Mhianae , mhian. ." Kata maaf dari hanna terhenti sebaik dia melihat siapa yang dilanggarnya.

"Kai" itu yang keluar dari mulut hanna. Rindu ? Itu yang dirasakan hanna.

Sewaktu itu kai merenungnya tajam. Kemudian , kai tunduk untuk mengambil buku hanna yang jatuh dilantai.

Hanna yang masih terpaku dengan kehadiran kai hanya melihat kai mengutip buku yang jatuh itu. Kai terus menyerah kan buku itu kepada hanna sejurus itu berlalu pergi.

"Hanna bogoshipeo , haish kenapa dengan aku ni" gumam kai dalam hati. Sejujurnya ingin sahaja dia memeluk hanna. Namun rasa ego itu bertakhta di hati.

Sewaktu hanna masuk ke dalam kelas , boona begitu terkejut dengan kehadiran hanna. Sebetulnya , dia ingin hanna lenyap saja dari hidupnya. Dia hanya menjeling hanna.

"Hanna , kenapa awak lama tak hadirkan diri. Saya text awak tak balas" soal tiffany risau.

"Saya ada hal sikit , tulah . Awak jangan risaulah " jawab hanna lalu merangkul bahu tiffany. Namun , setiap gerak geri hanna diperhatikan kai. Dalam hati kai yang paling dalam , dia sangat gembira dengan kehadiran hanna kembali.
__________________________________

"Saya gembira awak dah sihat sepenuhnya . Jagalah cincin tu baik-baik" kata doojoon kepada hanna. Mereka sedang makan dikantin itu bersama.

"Okey , saya janji." Balas hanna kemudian senyum. Hanna makan sandwich telur dengan begitu lahap sekali.

"Emmm , sedapnya !" Kata hanna setelah makan sandwich itu. Doojoon hanya tersenyum melihat gelagat hanna.

Tiba-tiba doojoon menghampiri hanna. Perlahan-lahan , sehingga menimbulkan rentak dijantung hanna.

"Comotlah . Tu lah makan laju sangat" kata doojoon setelah selesai mengelap tepi bibir hanna yang comot. Ingatkan apa la tadi.

"Gumawo doojoon . .hehe" jawab hanna kemudian menyambung makan. Mereka bergelak ketawa seperti sepasang kekasih.

"Sakit , kenapa hati ni sakit" luah kai sendirian apabila melihat mereka dari jauh. Kemudian dia terus berjalan keluar dari kantin.

Kai yang ingin membeli minuman dikantin tadi terhenti kerana melihat adegan manis mereka. Sejujurnya , dia rindu kan kemesraannya bersama hanna dulu. Tapi sekarang semua perhatian hanna tertumpu ke arah doojoon. Kai tersentap sendiri. Dulu hanna berusaha meminta maaf dan ingin mempulihkan hubungan persahabatan mereka. Namun , kai hanya mengendahkannya. Sekarang , kai yang sakit hati.

"Kai , kenapa awak muram ni?" Tanya boona sebaik sahaja melihat kai melangkah masuk ke dalam kelas dengan muka yang muram.

"Takde mood" jawab kai selamba kemudian terus tidak mengendahkan boona. Boona begitu sakit hati. Dia tahu pasti kai muram pasal hanna.

Tbc. .
Keadaan terbalik pulak skrg. Dlu hanna yg mnahan sakit hati. Skrg kai yg mnahan rasa. Itulah lumrah hidup. .^^

MidnightWhere stories live. Discover now