"Hari ini berkumpul ke tempat kumpulan masing-masing yang telah ditentukan. Saya nak kamu buat seperti yang saya suruh. Bersihkan gerai dan cafe" arah madam jenny.
"Hanna_shi eottoke kita tak sama kumpulan lah" rengek Tiffany.
"Takpelah. . Lain kali kita satu kumpulan lah tu" pujuk hanna. Tiffany ni seorang yang manja tapi hanna terhibur dengan sikap tiffany ini.Mereka pun mengikut kumpulan masing-masing. Kumpulan gerai funfair pergi ke kawasan perkarangan sekolah manakala kumpulan strawberry vanilla cafe pergi ke cafe.
Di cafe , Mereka bermula dengan menyapu , mengelap tingkap , membersihkan alatan yang lain. Mereka begitu santai mengerjakan tugas itu. Mereka saling bantu membantu.
"Doojoon_shi jom lah bersihkan cermin di sini. Belum bersih lagi lah" panggil hanna.
"Okey , saya datang" kata doojoon ceria. Kai cemburu melihat kemesraan mereka.
Hanna fokus mengelap tingkap sehingga dia ternampak lipas masuk dari celahan tingkap tingkap tersebut. Hanna yang sememangnya takut dengan serangga terus menjerit.
"Aaaa_lipasss!!. . Doojoon_yaahh" Terus hanna memeluk orang disebelahnya yang disangka doojoon. Begitu erat pelukan hanna. Setelah beberapa saat...
"Awak suka peluk saya , hanna. Ok teruskan dengan senang hati" kata kai yang tidak dapat bergerak kerana dipeluk hanna.
"Aaaaa. .~ " pekik hanna lagi akibat terkejut.
"Saya ingatkan doojoon" kata hanna perlahan. Kai terus senyum.
"Takpelah. . Awak boleh peluk saya bila-bila masa je. . Peluk saya seorang je , jangan peluk orang lain terutama doojoon" sengih kai.
"Kenapa pulak kai nak tentukan siapa yang saya peluk. . Kenapa tiba-tiba kai berubah sepenuhnya. Kai berubah menjadi lebih baik. Tapi.. bukankah ini yang aku inginkan. Tapi hatiku sudah terlalu luka. Aku sudah jauh hati." Monolog panjang hanna. Hanna bernasib baik kerana ahli kumpulan cafe yang lain tidak perasan akan tindakannya memeluk kai tadi. Huh!
Kai melihat hanna yang melihat sekeliling. Kai tahu pasti hanna malu jika dia tertangkap memeluk kai tad
YOU ARE READING
Midnight
WerewolfGenre: werewolf,vampire,love Sinopsis: Hanna dan gikwang adalah pasangan kekasih. Namun dalam satu tragedi yang pahit, Hanna harus terpaksa kehilangan gikwang. Namun, pintu hatinya dibuka kembali oleh lelaki yang bernama kimJongIn. Nasib tidak selal...