Part 5

241 31 2
                                    

"Apa kamu semua nak lagi dari aku" kata baekhyun dengan nada yang marah.

"Baek,kami minta maaf kami tahu kami tak sepatutnya buat kau macamtu. Kami nak kau kembali kepada kami." Kata kris.

"Aku dah tak penting dah dalam hidup korang. Jadi jangan cari aku lagi" kata baekhyun.

"Baekhyun,tolong jangan marah diorang. Semua ni aku yang salah" kata kai terus melutut.

"Ni salah kami jugak kai" kata tao.

"Baekhyun tolong jangan macam ni" kata chanyeol.

"Maafkan aku chanyeol" kata baekhyun.

"Hanna jaga diri" itulah pesanan terakhir baekhyun sebelum baekhyun terbang meninggalkan mereka disitu.

"Baekhyuuun" mereka semua memanggil nama baekhyun. Namun baekhyun terus melanjutkan perjalanannya.

Hanna menangis yang lain juga merasa sedih. Tiba-tiba mereka terus menghilangkan diri disebalik hutan itu. Hanya tinggal kai dan hanna sahaja yang berada disitu.

"Jom,balik ke khemah" kai menghulurkan tangannya. Hanna perlahan-lahan menyambut tangan kai. Mereka pun balik ke khemah dengan perasaan yang sedih.

"Kenapa kamu berdua lambat" kata madam jenny.

"Mhianae" kata hanna.

"Mana baekhyun saya tak nampak dia pun" soal madam jenny lagi.

"Dia ada hal keluarga. Tadi abang dia ambil" kata kai cuba membohongi madam jenny.

"Ouhh" madam jenny percaya akan kata-kata kai itu.

Semasa hari sudah larut malam hanna tidak dapat tidur didalam khemah itu kerana asyik teringatkan baekhyun. Dia pun keluar dari khemah itu. Kawannya yang lain sudah pun tidur. Tiba-tiba dia ternampak bayang seperti baekhyun masuk kedalam hutan. Dia mengikuti langkah itu. Tiba-tiba

"Andwaeee" teriak hanna kerana dia sedikit lagi terjatuh didalam gaung dan sedang bersangkut didahan pokok. Hanna menangis ketakutan.

"Pegang tangan saya" kata kai yang datang tiba-tiba untuk menolong hanna. Hanna menggeleng kerana terlalu takut. "Hanna,tolong pegang tangan saya" kata kai tegas. Hanna pun menyambut tangan kai dan kai pun menarik hanna keluar dari terjatuh di gaung itu.

Setelah hanna selamat dia pun terus memeluk kai sambil menangis. Dia enggan melepaskan kai. "Jangan takut,awak dah selamat" kata kai lembut. Dia pun membalas pelukan hanna.

Setelah tiga hari mereka berkhemah mereka berasa sangat gembira kecuali hanna dan kai. Hanna dan kai pula semakin biasa dan rapat semenjak kejadian itu.Waktu perkhemahan telah pun berakhir dan mereka pun pulang ke rumah masing-masing.

Semasa disekolah kai sentiasa bersama hanna. Hanna berasa kesepian tanpa baekhyun.

"Hanna jom ke kantin" kai mengajak hanna.

"Takde duitla" kata hanna.

"Takpe saya belanja" kata kai sambil menarik tangan hanna. Hanna hanya berjalan mengikuti kai.

Setelah sampai dikantin kai pun membeli makanan untuknya dan hanna. Dia pun menghulurkan makanan itu ke arah hanna.

"Gumawo" kata hanna.

"Cheonma" kata kai.

"Sebenarnya saya nak minta maaf sebab pernah marah awak dulu." Kata kai. Dia teringat yang dia pernah menghina hanna dulu disebabkan hanna tidak mahu menerima duitnya.

"Xpelah kai. Saya dah lama maafkan awak" jawab hanna tenang.

"Kai boleh tak saya tanya sesuatu" soal hanna sambil memandang kai.

"Tanya lah" jawab kai.

"Awak sebenarnya werewolf kan?"tanya hanna dengan yakin.
Kai mengangguk.

"Ye hanna,saya nak awak rahsiakan. Tapi saya hairan kenapa awak tak takut masa kejadian dihutan tu sepatutnya manusia akan takut dengan vampire dan werewolf"kata kai.

"Emm awak akan tahu jugak nanti"kata hanna.

Kai hanya diam dan pelik apa yang hanna cakap kan itu.

To be continued. .
Vote and komen. .
Teruskan membaca. .

MidnightWhere stories live. Discover now