Semenjak dari kejadian itu, kai dan hanna jarang bertegur sapa. Mereka seperti orang asing yang saling tidak mengenali. Sejujurnya , kai ingin sekali sentiasa berada disisi hanna. Tetapi hanna betul-betul sudah tidak ada perasaan terhadap kai.
"Hanna , boleh saya tanya sesuatu?" Soal doojoon."Nae.. tanyalah"kata hanna.
"Betul ke awak tak ada perasaan lagi untuk kai?"tanya doojoon sambil melihat hanna yang begitu tenang apabila ditanya soalan begitu."Nae , saya dah tak cintakan kai" jawab hanna selamba.
"Kalau macam tu baguslah.. tapi jangan pernah awak tipu diri awak hanna!" Nasihat doojoon. Hanna hanya mengangguk.
"Hanna , petang ni saya nak ajak awak jalan-jalan di bandar"ajak doojoon."Boleh je. ." Hanna bersetuju.
"Doojoon , saya balik dulu.. Annyeong!" Lantas hanna keluar dari kelas setelah lonceng pulang berbunyi.
Sebenarnya doojoon sedikit pelik dengan sikap hanna yang sedikit berubah. Hanna sentiasa mengelak dan dia tidak lagi seperti dulu.
____________________________________Pada petang itu , doojoon pergi ke rumah hanna untuk membawa hanna keluar. Selepas hanna bersiap , doojoon begitu terkejut melihat penampilan baharu hanna.
Selalunya , hanna sentiasa mengikat rambutnya dan sentiasa memakai pakaian yang sedikit panjang.
Namun , sekarang hanna hanya menguraikan rambutnya yang panjang dan hanna memakai shortpant dan memakai baju lengan panjang berwarna kelabu.
Sambil doojoon menjalankan kereta mindanya begitu banyak persoalan. "Kenapa hanna .. berubah" kata hati doojoon.
Kemudian , mereka pergi ke sebuah mall . Mereka hanya mencuci mata untuk membuang rasa bosan.
"Doojoon , saya nak pergi kat kedai kasut tu kejap. Awak tunggu je kat sini" kata hanna dan doojoon mengangguk.
Hanna melihat banyak kasut yang tidak bertumit dijual disitu. Hanna mengambil salah satu kasut yang berwarna coklat dan hitam.
"Nak beli yang colour hitam ke coklat. .hmm?" Gumam hanna sendirian. "Belilah yang warna hitam" tiba-tiba ada seseorang bersuara.
"Kenapa pula saya nak buat apa yang awak suruh?" Sergah hanna kepada kai. Terkejut hanna apabila tiba-tiba kai ada disitu."Mestilah. . Lagipun hitam warna kegemaran saya" kata kai selamba sambil membelek-belek kasut di kedai itu.
"Maaf cik , saya tak jadi beli" kata hanna kepada superviser kedai itu dan terus keluar dari kedai tersebut. Malas dia nak layan kai. Hanna pergi ke tempat doojoon.
"Sedikit pun awak tak nak layan saya ke hanna?"kata kai lalu mengeluh. Kai yang sebenarnya ingin menenangkan fikirannya mengambil keputusan untuk berjalan-jalan tetapi terjumpa dengan hanna dikedai kasut itu.
"Cik , berapa harga kasut ni?" Tanya kai di kaunter.
_________________________________"Aku memang tak cintakan kai lagi" monolog hanna dalam hati.
"Kenapa ni hanna , termenung je" soal harra yang melihat adiknya termenung didalam bilik."Aniyo unnie , hanna cuma penat sikit je" kata hanna.
"Hmmp kalau ada apa-apa masalah jangan lupa bagitahu unnie tau" ujar harra kemudian berlalu keluar dari bilik. Tetapi selepas beberapa minit harra kembali masuk ke dalam bilik hanna.
"Waeyo , unnie?"soal hanna pelik."Unnie jumpa ni lah kat depan pintu. . Untuk hanna sebab ada tulis nama hanna" terang harra.
"Siapa yang bagi?" Tanya hanna bingung. "Tak tahu lah hanna" kata harra dan kembali ke luar.
Hanna membuka bungkusan beg plastik itu. Dia melihat kasut yang ingin dibelinya dikedai kasut tadi.
"Pleated shoes warna hitam" monolog hanna sendirian. Hanna sudah dapat meneka siapa orang yang membelikan kasut itu untuknya. KimJongIn.
Tbc. .
YOU ARE READING
Midnight
WerewolfGenre: werewolf,vampire,love Sinopsis: Hanna dan gikwang adalah pasangan kekasih. Namun dalam satu tragedi yang pahit, Hanna harus terpaksa kehilangan gikwang. Namun, pintu hatinya dibuka kembali oleh lelaki yang bernama kimJongIn. Nasib tidak selal...