Part 14

174 27 2
                                    

Kim Hanna sedang menyiram pokok bunga diluar rumahnya kerana ingin membuang rasa bosan semasa cuti sekolah ini. Selalunya pada waktu cuti dia akan pergi ke hutan bersama kai. Namun semenjak dua menjak ni kai selalu sibuk bersama Lee Boona.

Hatinya?memang sakit namun kai tidak akan mungkin untuk mencintai dia.

Tiba-tiba sedang sibuk hanna menyiram pokok bunga itu,matanya ditutup dari belakang. Hanna terkejut!

"Lepaslah. .lepas" jerit hanna kerana ketakutan.

"Hahahahaa" Terkejut hanna mendengar suara itu. Kai?
Kai pun melepaskan tangannya dari menutup mata Hanna.

"Ni sayalah kai. Lucu nya muka awak ketakutan tadi. Hahaha" kai kembali menyambung ketawanya.

"Saya ingatkan jembalang mana tadi. Hah!ketawa lah ketawa lagi" selepas itu hanna terus membuat muka muram.

"Hahahahah. Ok. .ok saya berhenti. Jangan lah merajuk puteri itik yang ku sayang ni" kata kai memujuk.

"Kenapa awak panggil saya puteri itik pulak?" Tanya Hanna sambil memeluk tubuh.

"Tengoklah tu muncung awak tu. Boleh mengalahkan itik betina" sambung kai lagi.

"Hahahaha" tidak semena-mena ketawa hanna meletus kerana lucu dengan kata-kata kai.

"Hah,macam tu lah kawan saya ceria. Baru comel" kata kai sambil memegang pipi hanna. Hanna terus terdiam. Hati nya tiba-tiba bergetar apabila kai memegang pipinya dengan kedua-dua belah tangannya.
Keadaan sepi seketika.

"Sebenarnya saya datang ni nak bagitahu sesuatu" kata kai lantas menurunkan tangannya.

"Apa dia?" Soal hanna.

"Saya. .saya dah jatuh hanna. Saya dah jatuh cinta" luah kai kemudian memegang pinggang Hanna dan mendekatkan ke badannya. Hanna terdorong ke badan kai.

"Ja_jatuh cinta?" Soal hanna sambil tangannya di dada kai. Keadaan mereka begitu hampir kerana kai masih lagi memegangnya.

"Ya hanna, saya dah jatuh cinta dengan Lee boona" mendengar nama itu serta merta hanna muram.

"Ouhh,baguslah" kata hanna. Kai terus melepaskan hanna dan ingin melangkah pergi ke keretanya.

"Awak nak ke mana kai" soal hanna hairan yang melihat kai tergesa-gesa.

"Saya nak jumpa lee boona. Nak luahkan perasaan" selepas itu,kai terus meluncur laju dengan kereta sportnya.

"Macam ni kah cinta kai. Sakit"
Hanna kecewa dan mood nya tiba-tiba mati. Dia duduk di kerusi luar sambil meraupkan tangannya ke muka.

"Sabarlah hanna" tiba-tiba kim harra bersuara yang baru saja keluar dari rumah. Kakaknya mendengar kah tadi?

"Sabar kenapa unnie" hanna berdalih.

"Hanna ingat unnie tak tahu. Unnie tahu hanna suka kan kai tapi dia sukakan orang lain"

"Hurmm. Memang betul unnie. Hanna hanya mampu pasrah"

"Sabarlah hanna."

Skip

Disisi lain kai sedang meluahkan perasaan terhadap boona. Kai seperti tidak bertepuk sebelah tangan.

"Lee Boona_yaa. Saya nak cakap sesuatu ni. Penting" kata kai.

"Cakaplah kai" suruh lee boona.

"Sebenarnyaaa. .aa sebenarnyaaa" kai teragak-agak ingin meluahkan perasaannya.

"Sebenarnya apa kai" soal boona. Lee boona tergelak kecil apabila melihat muka kai yang sudah merah. Malu mungin!

"Sebenarnya,saya suka kan awak boona. Sejak pertama kali saya lihat awak lagi. Saya dah jatuh cinta dengan awak" kata kai kemudian menggengam erat tangan boona. Boona terdiam.

"Boona tolong bagi jawapan. Awak nak tak jadi yeochin saya?" Soal kai sambil memandang tepat mata boona.

Perlahan-lahan boona mengangguk dan tersenyum.

"Saya pun suka kan awak kai. Saya sayang kan awak" kemudian kai terus membawa boona ke dakapannya. Boona berasa tenang di pelukan kai. Kai berpuas hati dengan jawapan lee boona.

Hari itu rasmilah mereka menjadi pasangan kekasih. Namun bagaimanakah dengan hanna?.

Tbc.
Vote and vote.

MidnightWhere stories live. Discover now