Part 4

270 35 0
                                    

Sudah seminggu Kim Hanna bersekolah disitu dan dia gembira kerana ada baekhyun yang sentiasa menemaninya. Pertemuan pertama dia dengan baekhyun memang sangat tidak disangka.

Flashback

Hanna sedang berjalan didalam hutan puak wolf itu. Dia dicabar oleh kawannya untuk masuk ke dalam hutan itu. Sebenarnya dia sangat takut untuk terserempak dengan werewolf.

Tiba-tiba dia ternampak seseorang yang terbaring dan hanna terus menuju ke arah orang itu. Ternyata orang yang terbaring itu ialah werewolf. Hanna dapat meramal kuasa wolf yang ada dalam diri orang itu.

"Tetapi kenapa dia begitu lemah" hanna bermonolog sendiri. Dia kesian melihat werewolf itu lalu dia membawa wolf itu ke puak mereka.

End flashback

Tiba-tiba ada orang menutup mata hanna dari belakang dan terus menyedarkannya dari lamunan.

"Siapa ni" tanya hanna.

"Teka la"

"ByunBaekhyun" hanna memang sudah tahu.

"Ottoke, awak sudah tahu" kata baekhyun lalu duduk disebelah hanna.

"Macamlah saya tak kenal awak tu" kata hanna.

"Hanna, boleh tak saya nak buat satu permintaan" soal baekhyun sambil memegang tangan hanna.

"Wae"

"Saya nak awak jadi kawan rapat saya selama-lamanya" ujar baekhyun sambil memandang tepat ke arah mata hanna.

Hanna begitu tersentuh dengan permintaan baekhyun lalu mengangguk dan memeluk baekhyun."saya dah anggap awak seperti saudara sendiri tahu tak" bisik hanna di telinga baekhyun. Baekhyun tersenyum.

"Saya dah takde kawan rapat selain awak" kata baekhyun sambil membalas pelukan hanna.

Hanna meleraikan pelukannya "Jadi kawan-kawan awak dari puak werewolf tu" tanya hanna.

"Jangan cakap pasal mereka lagi. Saya tak ada kawan macam mereka. Mereka semua pengkhianat. Saya benci mereka" kata baekhyun tegas.

"Tapi saya rasa mereka masih menganggap awak ahli mereka dan kawan rapat mereka" terang hanna.

"Mustahil mereka masih menganggap saya kawan sedang kan hari terakhir saya jumpa mereka, mereka sangat membenci saya"kata baekhyun sambil menahan kesedihan.

"Hmmp~" hanna hanya mengeluh.

Skip

Semasa di kelas Madam jenny telah mengumumkan bahawa ada perkhemahan di jalankan.
Semua classmate hanna gembira kecuali kai dan baekhyun.

Di tapak perkhemahan

"Baekhyun,boleh angkatkan beg saya tak berat lah" kata hyeri dengan suara menggodanya. Tetapi baekhyun tidak mengendahkannya.

"Baiklah murid-murid saya akan membahagikan tugas kamu. Hyeri,irene,jessica kamu bertiga pergi ke sungai sana untuk mengambil air. Kai,hanna dan baekhyun pergi mencari kayu api dan selebihnya memasang khemah." Kata madam jenny.

Kai,Hanna dan baekhyun pun pergi ke dalam hutan untuk mencari kayu api.

"Baekhyun_ah lama lagi ke" soal hanna.

"Banyak lagi ni kita kena cari" kata baekhyun.

"Aduhh" Tiba-tiba hanna mengaduh kesakitan kerana hirisan tajam kayu itu telah termasuk dijarinya.

Kai yang sedang fokus mencari kayu itu terhenti mencari dan menuju ke arah hanna lalu memegang tangan hanna.

"Kau ni kalau tak buat aku risau boleh tak" kata kai tegas sambil mengeluarkan hirisan yang terkena ditangan hanna.

Hanna terpegun dengan kata-kata kai "dia risaukan aku" kata hanna didalam hati.

"A_maksud aku nanti kalau tangan kau sakit takde orang tolong ambil kayu. Tu yang aku risau" sambung kai lagi.

"Ingatkan kai risaukan aku sebab sakit hmmp" kata hanna didalam hati. Baekhyun hanya memerhatikan mereka berdua. Baekhyun tahu yang sebenarnya kai menyimpan perasaan terhadap hanna tapi baekhyun tahu yang mustahil vampire dan serigala bersatu.

Tiba-tiba ada serigala muncul mengelilingi mereka. Semakin banyak. Hanna begitu terkejut dan takut. Namun kai dan baekhyun hanya tenang. Tiba-tiba serigala-serigala itu bertukar menjadi manusia.

"Baekhyuuuun" jerit chanyeol. Ternyata serigala itu adalah dari puak kai. Chanyeol terus memeluk baekhyun. Yang lain juga turut mendekati baekhyun.

[Lagu miracle in december muncul]

Kai dan hanna hanya memerhati. Baekhyun mula gembira berjumpa kawan-kawannya tetapi kenangan silam mula menerpa di ingatannya. Semasa dia di belasah. Baru sahaja dia ingin membalas pelukan chanyeol tiba-tiba kuasa vampirenya mula hadir. Dia menolak chanyeol ,tiba-tiba chanyeol terus terbang dan terlanggar di pokok besar akibat tolakan dari baekhyun. Yang lain membantu chanyeol berdiri.

Baekhyun telah bertukar sepenuhnya menjadi vampire. Kai dan yang lain begitu terkejut dengan tindakan drastik baekhyun.

To be continued. .
Vote and komen..
Teruskan membaca. .
Makaseh. .

MidnightWhere stories live. Discover now