"Hanna. .hanna tunggulah" kata kai. Hanna yang berjalan begitu laju baru tersedar yang kai mengikutinya.
"Hah,kai mhianae baru perasan awak panggil" terang hanna.
"Takpe hanna, saya cuma nak tanya kenapa awak pengsan semalam?"soal kai. Baru hanna teringat perkara semalam sewaktu dia pengsan di padang.
"Mungkin saya cuma penat" terang hanna.
"Owhh,awak rehat lah" arah kai.
"Nae,awak jangan risaulah" kata hanna. Lalu terus berlalu pergi meninggalkan kai di koridor sekolah itu.
Sedang leka hanna berjalan di sepanjang koridor itu, tangannya direntap oleh seseorang.
"Apa main tarik-tarik ni" marah hanna kepada orang itu.
"Hai hanna,awak dah sihat" soal orang itu.
"Doojoon_shi" panggil hanna terkejut.
"Ya,ini saya hanna." Terang Doojoon.
"Oh,saya ingatkan siapa lah tadi" kata hanna lalu tersenyum. Doojoon tertarik dengan senyuman hanna.
"Cantiknya. Patutlah gikwang menyayangi kim hanna" Doojoon bermonolog didalam hati.
"Doojoon saya pergi dulu sebab saya dah lambat ni nak pergi bilik guru" Hanna tergesa-gesa.
"Ouhh ok"
Skip
Hari ini aku tekad ingin menyelamatkan hanna dari diseksa oleh Ailee walau apa pun yang terjadi. Sungguh kejam Ailee. Aku sangat menyayangi hanna seperti aku menyayangi diriku sendiri. Mungkin hari ni aku tidak akan selamat dan mungkin akan terkorban. Sesiapa yang membaca diary ini tolong bagi cincin yang berada didalam kotak cincin itu kepada Hanna. Ini untuk keselamatan hanna. Tolong bagi jika hanna sudah lemah tidak berdaya.
Lee Gikwang
Doojoon membaca lembaran terakhir diary gikwang dan terus memegang kotak cincin yang diberikan gikwang sewaktu kali terakhir dia bertemu gikwang. Gikwang adalah kawan baik doojoon. Doojoon juga merupakan seorang vampire tetapi bukan lah sepenuhnya. Doojoon mempunyai darah campuran separuh vampire dan separuh manusia.
Flashback
"Doojoon_yaa" panggil gikwang.
"Ada apa gikwang_shi?" Soal doojoon.
"Boleh tak awak simpan diary dan cincin ni. Hanya awak yang saya boleh percaya" arah gikwang. Doojoon berasa hairan.
"Kenapa pulak. Inikan hak awak yang saya tak boleh baca" Doojoon kehairanan.
"Ya,saya tahu tapi saya sangat memerlukan bantuan awak Doojoon, tolong baca diary ini bila saya sudah tiada di bumi ini dan yang paling penting serahkan cincin itu kepada Hanna. Saya tahu dia akan hidup" kata Gikwang dengan sayu.
Doojoon berasa hairan dengan perubahan gikwang. Dulu gikwang adalah seorang yang periang namun semenjak dua menjak ini dia semakin muram dan pendiam."Hmmp baiklah gikwang. Tapi siapa Kim Hanna" tanya Doojoon.
"Kim Hanna adalah orang yang paling saya sayang. Dia sekarang tengah dihukum dan dikurung oleh Ailee. Saya akan menyelamatkan dia tak kira apa pun yang terjadi" terang gikwang sambil menundukkan mukanya.
Doojoon bertambah hairan."Tapi itu boleh membahayakan diri awak gikwang. Saya rasa awak tak patut buat semua ni" cadang Doojoon.
"Tak,saya mesti lakukan juga. Hanna perlukan bantuan. Jika saya tak tolong dia pasti dia akan mati. Saya sayang dia lebih dari nyawa saya sendiri." Sayu gikwang bersuara.
"Baiklah gikwang. Saya sentiasa akan menyokong awak. Saya harap awak tak apa-apa. Lagi satu macam mana saya nak jumpa dengan Hanna nanti?" Soal doojoon kebingungan.
"Saya tahu takdir akan menemukan awak dengan Hanna nanti bila sampai masanya. Awak jangan risau" Ramal gikwang.
End Flashback
Sekarang baru Doojoon faham dengan apa yang gikwang cakapkan. Dia memang ditakdirkan bertemu dengan Hanna. Dia juga tahu bahawa Hanna pengsan bukan lah sebab penat. Tetapi cincin yang dipakai hanna itu telah banyak kehilangan kuasa dan bertukar warna. Bila sampai masanya dia akan menyerahkan cincin itu kepada Hanna. Cincin itu dapat membuatkan hanna kembali kuat.
____________Hanna yang sedang berbaring lemah dibiliknya telah memikirkan sesuatu.
Cincin yang telah dipakainya itu banyak kehilangan kuasa dan itulah yang membuatkan dia lemah dan pengsan. Dia hanya menipu kai yang dia penat. Dia tidak mahu membuat kai risau. Jika cincin itu telah kehilangan kuasa sepenuhnya,dia akan menjadi lemah dan mungkin akan mati. Dia hanya berserah kepada takdir.
"Gikwang_shi . Bogoshipeo" Hanna bermonolog sendiri.
Cincin itu sangat penting baginya kerana gikwang yang telah memberikan kepada nya. Bagi Hanna, gikwang ialah orang yang paling dia cinta. Namun sekarang hatinya telah mencintai kai. Banyak persamaan kai dengan gikwang. Sebab itulah,apabila dia didekat kai dia dapat merasakan dia berada sangat dekat dengan gikwang.
~Ireoke nan tto (fiction and fiction) Itchi motago~
Nada dering lagu fiction dari kumpulan beast itu berkumandang di telefon Hanna menandakan ada panggilan masuk. Hanna pun menjawab panggilan itu.
OTP
"Hello" Hanna memulakan perbualan.
"Hello,ni saya tiffany" terang tiffany di talian.
"Ouhh,ada apa tiffany" tanya Hanna.
"Takde apa. Saya boring je. Tapi saya nak tahu sesuatu ni" kata tiffany.
"Apa dia fany"
"Betul ke kai dengan boona couple" tanya tiffany. Hanna merasakan soalan itu seperti halilintar.
"Ermm ya,tapi kenapa awak tanya" soal hanna kembali.
"Ehh playgirl nye lee boona tu. Menyampah pula rasanya" Tiffany melepaskan geramnya.
"Ek, kenapa pulak awak cakap dia playgirl" soal hanna kehairanan.
"Awak tahu tak dulu disekolah lama saya satu sekolah dengan lee boona. Dulu dia couple dengan park jimin. Sampai sekarang belum putus tapi saya hairan kenapa dia couple dengan kai lagi" Tiffany kehairanan.
"Hah,takkan lah" kata hanna.
"Betul,kalau awak tak percaya saya hantar gambar mereka berdua" Tiffany meyakinkan lagi.
"Baiklah" Hanna pun mematikan talian.
Selepas dua minit, chat tiffany telah sampai bersama sekeping gambar. Hanna begitu terkejut bila melihat gambar boona yang duduk di atas ribaan park jimin. Dia sangat membenci lee boona kerana dia telah mempermainkan kai. Dia tidak mahu kai sakit hati. Walau apa pun dia mesti memberitahu kai.
Tbc.
Vote plessss. Pembaca secara senyap. Tolong lah vote. Saya sangat menghargai vote anda.
YOU ARE READING
Midnight
Người sóiGenre: werewolf,vampire,love Sinopsis: Hanna dan gikwang adalah pasangan kekasih. Namun dalam satu tragedi yang pahit, Hanna harus terpaksa kehilangan gikwang. Namun, pintu hatinya dibuka kembali oleh lelaki yang bernama kimJongIn. Nasib tidak selal...