Part 21

158 24 0
                                    

Sambungan Flashback

Selepas hanna di ketahui oleh Ailee mengasihani puak wolf,hanna di beri kesempatan sekali lagi. Tetapi ada syaratnya. Hanna mestilah masuk ke hutan puak wolf seorang diri untuk menguji keberaniannya.

Hanna pun bersetuju dan dia masuk ke hutan puak wolf tanpa ada kawan. Disitulah hanna menemui baekhyun yang pengsan. Hanna membawa baekhyun balik ke puak vampire dan baekhyun dimanterakan supaya bertukar menjadi vampire.

Semakin hari Hanna dan baekhyun semakin rapat sehingga menimbulkan cemburu dihati gikwang.

Baekhyun menceritakan segala-segalanya kejadian yang menimpanya kepada hanna. Hanna turut memahami keadaan baekhyun.

"Baekhyun_yah tunggulah saya. Laju nya awak berlari." Kata hanna yang cuba menandingi baekhyun.

"Hahaha,cuba lah lawan saya. Awak takkan dapat punyalah" sindir baekhyun.

"Tunggulah!"kata hanna lagi.

Baekhyun berhenti mendadak sehingga hanna semakin hampir dan tidak dapat mengawal lariannya.

"Baekhyun_yaahhh" jerit hanna.

Bukk

Mereka terjatuh bersama di atas rumput itu. Hanna berada di atas baekhyun. Hanna terus ingin berdiri semula. Namun tangan baekhyun memagarinya.

"Yahh. Baekhyun lepaslah" Hanna meronta-ronta ingin dilepaskan.

"Hihihi. Tak nak" kata baekhyun. Tiba-tiba sepasang mata memandang mereka dengan penuh kecemburuan. Mereka berdua terus melihat orang itu.

"Hah,gikwang_shi" sebut hanna yang masih berada di atas badan baekhyun. Gikwang tidak menjawab lalu terus meninggalkan mereka berdua disitu.

"ByunBaekhyun lepaslah. Awak tengok gikwang dah marah" kata hanna lalu berdiri.

"Yelah,saya minta maaf" kata baekhyun merasa bersalah kerana membuatkan gikwang cemburu.

"Takpe. Oklah saya nak pergi pujuk gikwang dulu" kata hanna.
Hanna pun berlari untuk mendapatkan gikwang kembali.

"Gikwang mana awak?" Panggil hanna ketika sampai di tempat puak mereka.

"Minhyuk,awak ada nampak gikwang tak" tanya hanna bila ternampak minhyuk sedang berbual dengan vampire yang lain.

"Tadi saya nampak dia masuk dalam gua" jawab minhyuk.

"Nae,gumawo" kata hanna lalu berlalu pergi.

"Cheonman" balas minhyuk kemudian kembali berbual dengan vampire yang lain. Bergosip mungkin?

"Gikwang_yahh. Mhianae" kata hanna terus apabila ternampak gikwang didalam gua yang sedang menyusun peralatan puak vampire. Gikwang hanya membelakanginya.

"Gikwang. Saya nak minta maaf. Tadi saya tak sengaja. Saya taknak awak salah faham" kata hanna lagi apabila gikwang seperti tidak mengendahkannya. Gikwang masih berkedudukan seperti tadi.

"Gikwang_yahh,saya betul-betul minta maaf" kata hanna. Kali ini hanna mendekatinya dan memeluk gikwang dari belakang. Gikwang terkejut dengan keberanian hanna memeluknya dikala dia sedang marah.

"Huh,awak tak perlu lah nak minta maaf" Gikwang pun terus berpusing menghadap hanna.

"Tapi saya tahu saya salah. Dah lama saya abaikan awak. Saya sangat menyesal" kata hanna lagi.

"Macam ni lah hanna. Kalau awak dah tak ada perasaan untuk saya lagi. Lebih baik kita putuskan hubungan ini" kata gikwang tenang. Hanna seperti terpukul dengan kata-kata gikwang.

"Gikwang tolonglah. Jeball! Jangan putuskan hubungan kita. Saya sangat sayangkan awak. Saya janji tak akan buat macan tu lagi" Hanna berkata bersungguh-sungguh. Kemudian hanna terus memeluk gikwang dan menyandarkan kepalanya di dada gikwang. Hanna berasa sedih. Dia tidak ingin kehilangan gikwang.

Mereka diam seketika. Hanna masih lagi memeluk gikwang. Dia berasa sangat selesa. Tiba-tiba gikwang membalas pelukan hanna.

"Ermm ok. Saya maafkan awak. Saya pun tak nak kehilangan awak. Tapi janji dengan saya satu perkara. Jangan pernah berubah hati" kata gikwang perlahan. Hanna terus mendongak menatap mata gikwang.

"Gumawo yeobo,saya janji. Tolong jangan cakap yang awak akan putuskan hubungan kita ini lagi. Jeball. Saya tak sanggup nak lepaskan awak" rayu hanna. Gikwang tersenyum dengan kesungguhan hanna.

Skip

Semua ahli vampire yang berkumpul di hutan itu sedang menguji kekuatan mereka dengan berlawan sesama sendiri.

Gikwang sedang berdiri melihat membernya yang lain sedang berlatih berlawan. Tiba-tiba seseorang memegang bahunya.

"Gikwang,buat apa tu" soal baekhyun tiba-tiba yang datang mendekati gikwang.

"Takde apa la. Tengah tengok diorang berlatih je ni" jawab gikwang. Gikwang tahu baekhyun seperti ingin bercakap sesuatu yang penting.

"Sebenarnya aku nak minta maaf" kata baekhyun lagi. Gikwang sudah bersedia untuk mendengar luahan baekhyun.

"Memang permulaannya aku menyukai hanna. Tapi hanna cuma anggap aku kawan rapat sahaja. Tak lebih dari tu. Hanna cuma sayangkan kau je. Aku pun rasa bersalah. Aku tak nak jadi perampas." Luah baekhyun perlahan. Gikwang hanya mendengar dengan tenang.

"Tak apa la baekhyun. Aku dah lama maafkan kau. Aku tak kisah kalau kau nak berkawan dengan hanna. Aku pun salah jugak sebab selalu salah faham." Kata gikwang sambil tersenyum.

"Hehe,gumawo gikwang. Aku harap kita pun akan jadi kawan" pinta baekhyun.

"Mestilah boleh" balas gikwang dan mereka berdua pun ketawa bersama-sama sehingga dapat didengari hanna. Hanna rasa gembira kerana gikwang tidak lagi salah faham.

Tbc

MidnightWhere stories live. Discover now