1.

1.2K 43 0
                                    

Motvilligt ser jag hur alla mina grejor slängs ner i stora flyttkartonger och trots att jag vill allt annat än att flytta ifrån det hus jag spenderat hela mitt liv i har jag inget val.

Enligt mamma är det här bäst för både mig och henne, då hon sedan länge tröttnat på mitt beteende. Och med det menas att hon antagligen tröttnat på mitt ständiga festande, supande, rökande och absolut ingen fokus på skolan. Och jag antar att droppen var för en månad sen då jag var ensam hemma -medan mamma var på en affärsresa- jag kan då ha haft en fest som gått aningen överstyr då inprincip hela huset var kraschat när hon kom hem.

Därför hade hon då efter att gett mig en rejäl utskällning bestämt sig för att det fick vara nog och där av bestämt sig för att låta mig flytta hemifrån helt utan mitt medtyckande.

Därför skulle jag nu avsluta mitt sista år på gymnasiet inne i Stockholm istället för här i Västerås.

Det hade dock varit ett väldans strul för min mor att få mig inskriven på ett bra gymnasium med rätt linje och dessutom få mig utskriven från min gamla skola.

Och som att det inte räckte med att byta skola, flytta samt lämna hela mitt liv här litade mamma inte alls på att jag skulle klara mig själv.

Hade hon då varit en normal mamma hade hon antagligen ångrat sitt beslut och låtit sin 17-åriga son bo kvar hemma, åtminstone tills han fyllde 18 men nej nej.

Istället blev det bestämt att jag skulle flytta ihop med någon. Och absolut inte vem som helst utan någon som jag knappt kände. Nämligen mammas bästa kompis son, Oscar Enestad.

Enligt mamma var det en toppen idé då Oscar själv bara för några år sedan var en tonårsgrabb och riktig festprisse -som mamma så fint valt att kalla det- där av kunde han säkert få lite pli på mig eftersom han vart exakt likadan för bara några år sedan. Dock var han helt förändrad nu, riktigt ordentlig och smart samt studerade avancerad Kemi på universitetsnivå hade Mia, min mammas bästa vän beskrivit honom som.

Så slutligen hade det alltså blivit bestämt att jag skulle flytta ifrån Västerås in till Stockholm, byta skola, lämna mitt gamla liv och bo tillsammans med en 23-årig Oscar Enestad som jag inte träffat sen närmare 5 år tillbaka. Allt detta för att jag haft en överdriven fest.


Förändrad ~ FoscarWhere stories live. Discover now