41.

615 42 4
                                    

"Varför sitter du här?" Yttrar Ogge fundersamt när dem äntligen kommit ifatt mig.

"Gubbjäveln påstår att endast familjemedlemmar får komma in till honom" säger jag irriterat samt pekar diskret bort mot läkaren som just nu ser ut att behöva ta hand om en gråtande tant.

"Och? Dörren är inte låst, gå in du vi ser till att ingen märket något" säger han lugnt och jag flinar svagt.

"Säkert!?"

"Ja, gå nu"

Ivrigt slår jag upp dörren och möter genast Felix gröna ögon. Dem ser livlösa ut, likt resten av hans kropp men ändå är han vackrare än många andra.

"Felix" yttrar jag med en sprucken röst när jag slagit mig ner på stolen precis intill sängen han är placerad i.

"Oscar" yttrar han lika sprucket. En tystnad lägger sig över oss innan han tillslut verkar bestämma sig för att bryta den. "Förlåt" mumlar han svagt fram och förvirrat kollar jag på honom då jag inte kan finna en anledning för honom att be mig om ursäkt. Försiktigt placerar jag min hand över hans.

"Du har inget att be om ursäkt för Felix, det är jag som borde göra det. Det var jag som fick dig att hamna här" säger jag tyst, känner hur tårarna trycker på men försöker att hålla dem inne. Jag tänker inte gråta.

"J-jo förlåt f-för att jag tycker om dig, förlåt för att jag orsakade dig all smärta.. Förlåt för att du tror att detta är ditt fel när det bara är mitt för att jag är ett jävla freak som varken kan kontrollera mina känslor eller alkohol, Förlåt för att du behöver stå ut med mig" en ensam tår trillar ner längs han kind vilket göt att jag själv inte heller klarar av att hålla mig ifrån gråten. Hur kan han ens komma på tanken av att be om förlåtelse för att han tycker om mig och hur kan han på riktigt tro att det hans fel.

"Felix.." Börjar jag tyst, tar ett djupt andetag för att samla alla mina tankar innan fortsätter. "Inget av det här är ditt fel, ingen kan kontrollera sina känslor på det sättet och visst kanske drack du aningen mycket men det var enda utvägen. Och Felix du är verkligen inget freak, men det viktigaste är att.." Ännu ett djupt andetag flyr min mun innan jag tar sats "Att jag tror att jag tycker om dig också, eller nej jag tror inte, jag vet. Felix när du var borta, jag var hos dig hela jävla tiden och mitt hjärta värkte som fan. Det gjorde ont i hela mig att du inte vaknade och dessutom att det var mitt fel att du hamnat här. Hursomhelst så.. Jag tycker om dig Felix, otroligt superdupermega mycket"

-----
Ursäkta min uppdatering..

Förändrad ~ FoscarWhere stories live. Discover now