Omars perspektiv:
"Felix!" Yttrar jag panikartat när hans ögon slår igen samt snyftningarna avtar. Försiktigt skakar jag om honom men får ingen reaktion."Ogge!" Skriker jag högt och snabbt är han framme vid mig samt hans ögon landar på Felix och hastigt drar han efter andan. "Vad fan s-ska vi göra? T-tänk om han är död!?" Får jag förtvivlat ur mig.
"Nej, Omar ta det lugnt, andas. Ser du hans hjärta? Det rör sig, han har bara svimmat" yttrar Ogge lugnt trots att jag hör oron i hans röst.
"Men vi måste nog ringa en ambulans" yttrar Ogge efter en stund när vi inte lyckats väcka Felix. Jag nickar kort innan jag slår in rätt nummer samt svarar på de frågor dem ger mig, meddelar även till sist att dem lär vara på plats om cirka 10 minuter.
Strax därefter kommer även ambulansen, Felix bli buren av ett par stycken samtidigt som en ung kvinna går fram till mig och Ogge.
"På vilket sätt är ni anhöriga till, eh patienten?" Yttrar hon antingen generat.
"Felix" rättar jag kort.
"Okej, på vilket sätt är ni anhöriga till Felix? Yttrar hon vänligt när jag nämt hans namn.
"Han är vår bästa vän" säger Ogge då jag inte längre lyckas få fram ett endaste ord på grund av min oro för Felix, allt jag kan koncentrera mig på är att försöka behålla lugnet och inte flyga på ambulanspersonalen som just nu pysslar om Felix.
"Har han några andra anhöriga, en familj eller förmyndare för vad jag har förstått så är han inte 18 än"
"Ja, hans mamma bor i Västerås, men just nu bor han själv hos en kompis till oss, Oscar Enestad" Kvinnan framför oss nickar kort och strax därefter närmar sig en äldre man oss, startar en konversation med kvinnan.
"Ni behöver inte vara oroliga, Felix är egentligen okej, enda problemet är att han inte kan vakna just nu kroppen är för utmattad så där av måste den vila, återhämta sig. Men jag kan försäkra er om att han kommer vakna inom några timmar" yttrar kvinnan lugnt när hon avslutat konversationen med den äldre mannen och vi nickar lättat.
"För säkerhetsskull vill vi dock ta med honom till sjukhuset för att kunna ha uppsikt över honom och då kan det vara bra att ni ringer hans mamma samt denna Oscar" tillägger hon sedan.