Oscars perspektiv:
Jag kan inte slå bort skuldkänslorna då det känns som om jag är otrogen mot Jakob nu när jag ligger här med Felix. Men o andra sidan vet Jakob om att Felix ska bo här och till mitt försvar har Felix alltid varit som en lillebror för mig. Så för att slippa ödsla mer tid på detta föreslår jag att vi ska göra frukost och Felix är snabb med att nicka. Det är nästan lite komiskt men också chockerande att se hur osäker han är, för enligt Cecilia skulle han vara väldigt uppkäftig samt kaxig. Självklart vet jag om varför han bor här, igår ville jag dock höra det ifrån hans vinkel."Jo Felix, jag tänkte bara kolla med dig att det är okej att min pojkvän kommer hit på middag ikväll" yttrar jag lugnt när vi gjort iordning varsina mackor till oss. Egentligen vet jag inte varför jag frågar, det är ju min lägenhet men jag antar att det är ett stort plus om jag har Felix samtyckande.
"Visst" yttrar han kort.
"Vad bra, förresten när börjar du skolan?"
"Torsdag"
Jag nickar, det är söndag idag, så alltså om 4 dagar. Resten av frukosten äter vi upp i tystnad. Därefter hjälps vi snabbt åt att plocka undan innan Felix ropar att han drar ut. En liten besvikelse känner jag då jag hade hoppats på att få spendera denna dag med honom men påminner genast mig själv om att vi faktiskt bor ihop samt att jag faktiskt själv sagt att han för göra vad han vill och att jag inte ska leka mamma åt honom. Så istället ger jag honom en snabb nick innan dörren smälls igen.
Felix perspektiv:
Planlöst vandrar jag omkring på alla shoppinggator. Känner hur jag verkligen inte vill uppleva middagen ikväll, mest för att det kommer bli så fruktansvärt stelt för mig att sitta och äta middag med Oscar och hans pojkvän.Mina tankar avbryts som vanligt av något, den här gången av mobilens signal. Fundersamt klickar jag på sen gröna luren när ett okänt nummer visas upp.
"Hallå det är Felix"
"Hej Felix, det är Oscar" jag rynkar ihop ögonbrynen.
"Hur fick du mitt nummer?" Undrar jag fundersamt.
"Din mamma" skrockar han lågt.
"Okej, ville du något eller?" Yttrar jag efter en stunds tystnad.
"Ja, faktiskt så tänkte jag meddela att att det blir två pers till på middagen ikväll. Min bästa kompis och hans pojkvän kommer också."
"Okej" yttrar jag kort och klickar sedan bort honom samt suckar tyst. Toppen, ytterligare personer jag inte känner men som alla känner varandra.
-----------
Tänkte faktiskt meddela förut "sa" ju Oscar att han inte hade någon flickvän eller någon tjej på g. Men tänk då att det var tjej.. Aja nu har ni väl iaf fått klart för sig att Oscar har en pojkvän. Ksk ganska så flummigt det jag försöker förklara man Jaja...