En knackning hörs på dörren och jag kollar upp ifrån min mobil. Ser hur Oscar drar en hand genom håret innan han trycker ner handtaget och låter dörren glida upp. Allt jag hinner se är en blond kalufs innan Oscar drar in personen i en kram.
"Hej hjärtat" yttrar han sött och placerar en kyss mot personens kind.
"Hej baby" av deras handlingar samt smeknamn på varandra utgår jag ifrån att det är Oscars pojkvän som nu anlänt. Efter ett tag är det som om Oscar kommer ihåg att jag också befinner mig i rummet och han drar snabbt ifrån kramen.
"Just det, Felix det här är min pojkvän Jakob" yttrar Oscar och placerar sin hand längs Jakobs svank. "Och det här är Felix, min.. eh vän?" Säger han sedan riktat mot Jakob och jag skrockar lågt, det faktum att han inte vet vad vi är är ju ganska roande. Inte för att jag själv heller är så säker, men jag antar att vi kan ses som vänner.
"Hej Felix" yttrar Jakob glatt.
"Hej"
Än en gång hörs det knackningar på dörren och Oscar är snabb med att öppna. Utanför står en lång och muskulös kille med mörkblont hår samt blå ögon och på något konstigt sätt ser han lite bekant ut.
"Hej Ogge!" Yttrar Oscar glatt och drar även in honom i en kram. Jag rycker till lite Ogge även namnet låter väldigt bekant. Kan jag ha träffat denna person förut?
"Tja Oscar" säger Ogge glatt och riktar sedan mot blicken mot Jakob och yttrar till honom också ett enkelt tja, dock absolut inte lika muntert som mot Oscar. Tillslut vänds hans blick mot mig och ett leende pryder hans läppar.
"Tja Felix, fan va längesen" inte förrän då verkar min hjärna förstå vem det är. Det är samma Ogge som hängde med Oscar för flera år sedan.
"Hej, haha ja det var det verkligen" yttrar jag.
"Vart har du Omar då?" Yttrar Oscar efter en stund och genast hugger det till inom mig. Kan han mena den Omar som jag tänker på? Menar han min bästa vän? Personen som aldrig lämnat mina tankar, personen som är min andra halva? Nej, så kan det inte vara.
Men strax därefter dyker en brunhårig figur upp bakom Ogge och direkt när hans ansikte gör sig synligt synligt brister det för mig. Det är han, det är min bästa vän.