Som vanligt kan jag inte sova, att gå in till Oscar är dock helt uteslutet, där ligger ju Jakob nu. Inatt är det han som får känna Oscars närhet samt värme och antagligen alla andra nätter framöver också. Inte för att jag bryr mig, jag borde väl vara glad över att Oscar hittat någon han älskar, men av någon underlig anledning är jag inte det. Tvärt om istället känner jag en svag smärta över det, varför har jag dock ingen aning om. Men något jag vet alldeles säkert är att jag inte tycker om Jakob det minsta, för Oscars skull ska jag dock försöka tolerera honom.
Försiktigt ställer jag mig upp, drar på mig mina mjukisbyxor samt en stor hoddie och ror åt mig cigaretterna vid mitt nattduksbord, att somna kommer jag ändå aldrig att lyckas med.
Så försiktigt som möjligt -för att inte väcka någon, trippar jag ut ur mitt rum samt lägenheten.
Väl ute i den friska nattluften tänder jag direkt en cigarett för att kunna ta ett bloss och genast slappnar alla mina nerver av, tankarna går inte längre på högvarv och ett lugn sprids inom mig.
Efter att rökt ett flertal cigaretter återvänder jag in i huset igen. Denna gången otroligt lugn samt trött och direkt när jag kryper ner i sängen omsluter sömnen mig.
-"Du luktar rök" konstaterar Oscar när vi sitter och äter frukost. Jakob gick otroligt tidigt och strax därefter stack även Omar samt Ogge.
"Ja, jag rökte igår" säger jag kort.
"Varför?" Yttrar han bekymrat och drar ihop pannan så att han liknar en gammal gubbe.
Varför? Jo kanske för att jag inte kunde sova, mådde dåligt över saker och behövde glömma? Men Omar låg tillsammans med sin pojkvän och du med den där jävla Jakob.
"Jag behövde det, varför bryr dig dig ens?"
"Rökning dödar, dessutom jag vet att du endast bott här i ett dygn men Felix du är som min bror, jag bryr mig om dig, så är det något som tynger ner dig, prata med mig, jag lyssnar och hjälper dig" yttrar han omsorgsfullt något jag dock fnyser åt i huvudet.
Jovisst, han bryr sig om mig men ändå låg han och sov tätt in till någon annan i natt, gav sin kärlek och värme till någon annan.
Jag stelnar till i mina tankar, vad sjutton tänker jag på? Varför tänker jag så här? Varför är jag ens sur på Oscar? Han har inte gjort mig något egentligen. Och varför hatar jag att han ger sin kärlek till någon annan hela tiden? Det här är så inte jag.
"Okej" yttrar jag tyst när jag tänkt över mina tankar.
-------
Bara jag som tkr detta kapitel var otroligt rörigt? Felix varför tänker du så oklart!? 😂