Oscars perspektiv:
Klockan är nu 04:56 och fortfarande ligger jag kvar på golvet i Felix rum, har inte haft orken eller lusten att flytta på mig. Hur länge jag har legat här är ganska oklart men jag vet att det är länge samt att jag inte sovit en blund, trots att det är mitt i natten.Först hade jag tänkt springa efter Felix, men kom sedan på att jag inte har en aning om vart han tar vägen och vad hade jag tänkt säga om jag nu fått tag i honom. Allt jag får hoppas på är att han har tillräckligt mycket vett i huvudet till att inte göra något dumt.
Istället har jag ägnat dem senaste timmarna åt försöka få kontroll över mina alldeles för snurriga tankar. Inte för att det har hjälpt, snarare tvärt om. För även nu cirkulerar det runt en massa frågor samt tankar i min antagligen överanvända hjärna då den vägrar ge mig några svar.
Allt jag vet är att Felix tycker om mig mycket mer än jag anat. Vad jag känner för honom är desto oklarare, jag bryr mig verkligen om honom och skulle aldrig vilja såra honom. Samt hans kyssar och beröringar får mitt hjärta att bulta lite extra, får mig att vilja ha mer. Men samtidigt har jag Jakob, Jakob min pojkvän som jag älskar. Tror jag iallafall, visst älskar jag Jakob? Ja, jo det gör jag, hoppas jag..
Antagligen är Felix bara en otroligt god samt attraktiv vän.