Ett frustrerat grymtande läte lämnar mina läppar när den irriterande mobilsignalen når mina öron.
"Ja?" Grymtar jag surt fram.
"Hej på dej med solstråle" hörs Omars retsamma röst och jag släpper ur mig ännu ett grymtande läte.
"Vad vill du?"
"Tänkte bara säga att skolan började för en timme sedan" yttrar han retsamt och jag suckar lågt.
"Ouch, varför väckte du mig inte tidigare?" Yttrar jag irriterat.
"Jag försökte" Yttrar han roat.
"Du borde försökt bättre" mumlar jag surmulet och han skrockar lågt innan jag klickar bort honom.
En hög suck lämnar min strupe när jag märker av min extrema huvudverk.
Med ett dunkande huvud kliver jag motvilligt upp ur sängen, drar på mig ett par svarta mjukisar då jag inte finner ork till att fixa mig något vidare. Ett vitt linne låter jag klä min överkropp samt en ljusgrå hoddie. För att inte låta folk lida allt för mycket av mitt hemska ovårdade hår trycker jag enkelt ner en snapback över mitt huvud. Snor även åt mig ett tuggummi med mint smak för att inte känna mig allt för ofräsch.
Kontrollerar sedan att jag har busskort samt mobil innan jag rusar ned för trapporna och mot bussen. Struntar helt i hur ofräsch jag känner mig samt är.
Flåsandes vräker jag upp dörren intill rätt klassrum samt slår mig ner längst bak bredvid Omar och någon annan kille, Erik om jag inte minns fel.
"Sen ännu en gång Sandman.." Muttrar min lärare surt något jag dock ignorerar. Den meningen är något jag får höra dagligen nu för tiden, inte för att jag bryr mig skolan är inte direkt något jag prioriterar högst upp just nu.
Lektionen rullar på och uttråkat lyssnar jag på lärarens babbel om allt möjligt, faktum är att jag knappt har koll på vilket ämne jag har nu.
-------
Det här kapitlet tog för jävla lång tid att skriva hahaha bc det händer INGET kul alls här men jajaja.