Dagarna går jag och Omar fortsätter umgås och vår relation är till och med bättre än var den var innan jag bröt kontakten. Jag lär känna Ogge bättre och han visar sig vara otroligt skön, Oscar och jag kommer otroligt nära varandra trots att Jakob nästan jämt är hos oss. Och för Oscars skull försöker jag tolerera honom trots att jag egentligen ogillar honom något enormt.
Jag börjar mitt sista år på gymnasiet och får snabbt en roll på skolan. Alla ser mig som kall, känslolös och en riktig tjejmagnet då jag inte vågar gå ut med att jag är gay.
Mina känslor för Oscar är förvirrande, jag hatar att han ger sin kärlek till någon annan än mig, att han bryr sig om någon annan minst lika mycket som mig -om inte mer, varför jag gör det vet jag dock inte. Och det som gör mig ännu mer förvirrad är att jag inte sysslar med känslor samt bryr mig egentligen inte om folk, men ändå har jag börjat bry mig om Oscar alldeles för mycket.
Hela tiden undrar jag hur han mår, vad han tänker och känner. Något jag såklart inte yttrar högt dock, det skulle bara bli stelt. För trots att vi är såpas bra vänner har Oscar samma bild av mig som alla andra, känslokall samt obrydd.
Därför försöker jag så gott som det går att stänga av känslorna och dränka tankarna i alkohol samt sysselsätta mig så mycket som möjligt genom att gå på fester.
------------
Litet kort mellankapitel så att man ska få en större inblick av Felix känslor och tankar samt vad som händer i hans liv och så att den här boken kan sätta igång på riktigt snart.